• Skuggan80

IVF syskonförsök under 2015

Hej,

Om det är ok hoppar jag in här också?
    Håller på med ett syskonförsök.
    Fick en liten kille sommaren 2012, och hade då kvar en blastocyst i frysen.

Det blev FET nu i april och tyvärr ett stort minus ...trots att allt såg "perfekt " ut.

Så nu får vi börja om på nytt. Men jag vill så gärna förstå varför det inte fungerade, allt ser bra ut och det var dessutom en blastocyst och jag vet att de inte kan se om det kan vara något kromosomfel eller liknande som gör att det misslyckas - men jag vill veta mer. Men men, det är bara att samla alla krafter och försöka igen!

• Skuggan80

Tack Gina43, ja det är ju en påfrestning och man vet aldrig hur processen med att tinas upp påverkar tillståndet - men av någon anledningen hoppades jag att det skulle gå lika lätt som förra gången =) . Lite primitivt tänkande-men kanske en överlevnadsmekanism.
    Gravid blev jag på första FET, inte första färskförsöket.

Men nu får man hoppas att kroppen gör lika bra ifrån sig, fast den är två år äldre!

Lycka till alla som börjar ruva idag och som redan ruvar!

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-13 17:31:38 följande:

Jag kanske också borde testa på RD 6, men. ..om man testar negativt är det ju ingen höjdare.

Jag har känt mig negativ ända sedan ET. Dippade ordentligt igår. Bättre idag. Jag trodde i min enfald att det skulle vara lättare med IVF när man redan har ett barn och när det är så mycket som egentligen är bra! Men nej, jag hade fel. IVF:en konsumerar all energi och mycket (för mycket) av tankeverksamheten. Man sugs liksom in i det. Som att hamna i en virvelström.

Vi har köpt nytt boende och sålt nuvarande boende med stor vinst (helt galet - över miljonen - men allt går in i nya boendet) och vi sänker våra boendekostnader rätt bra trots att vi byter upp oss. Lilleman får en gräsmatta att kliva runt på i sommar och vi får fixa en liten sandlåda också. Ändå kan jag inte fokusera på det. Istället tänker jag för mycket på IVF, hur vi ska finansiera nästa försök och hur vi ska orka.

Trots att jag har bra AMH (7+) och borde ha hyfsad prognos för ett syskon så gick det sämre rätt igenom med detta försök. Det blev förvånade nog inget till frysen. Är det för att jag nyligen varit gravid som det blev färre ägg? Jag är ju inte så värst mycket äldre. Kanske behöver anpassa behandlingen lite mer nästa gång.

Förstår precis! Tänkte också att det skulle vara lättare den här gången, eller rättare sagt att jag skulle vara "cool" eftersom vi lyckats få en underbar liten kille. Men det är nästan värre...
    Men underbart med nytt boende och dessutom gräsmatta! =)
  • Skuggan80

Kingston, så tråkigt, jag beklagar! Hoppas ni kommer fram till hur ni ska göra. Om jag visste att någon i familjen hade möjlighet att bidra ekonomiskt skulle jag fråga - det värsta som kan hända är att man får ett nej.

Ja, vad är det som gör att man inte kan "nöja sig" med ett barn? Jag upplever det som ganska jobbigt att många frågar om det snart inte är dags för barn nr 2.
    Och jag fattar inte varför jag bryr mig men jag är ingen maskin, kan tydligen inte stänga av. Mitt största problem just nu är hur jag ska dölja alla mina läkarbesök för min arbetsgivare, arbetar på ett ställe där alla typ måste säga till när de går på toa...det här kommer ju inte att gå i längden. Och till FET som vi gick igenom nu i april fick jag ljuga två gånger. Hur gör ni?

Eftersom jag märker att en del av er fick barn 2011-2012 antar jag att ni fick progesteron mic (om ni nu fick något stöd i form av progesteron). Dessa fick jag 2012 . Nu finns inte dessa längre utan det är Lutinus. En av läkarna jag träffade råkade mumla någonting om att Lutinus inte är lika bra/ger inte lika bra resultat. Nu vet inte jag om han menade generellt eller med tanke på att Lutinus innehållr mindre prog. än vagitorierna (100 jmf 400 ).
    Har ni hört något om detta? Hur har era läkare förklarat bytet?

• Skuggan80
    FrunIHuset skrev 2015-05-18 19:07:26 följande:

Jag är gravid!!! 2 dagar till testdag och strecket syntes bara efter någon sekund! Första försöket och sonen blir storebror i februari :)

Oh stort grattis!! Vilken underbar känsla det måste ha varit att se det där plusset!! Njut!!
  • Skuggan80
    snobben00 skrev 2015-05-20 11:08:16 följande:

Rd 9 med negativt test och mens. ..... roligare kunde det ju ha blitt för 11 000kr Försöker igen i mitten av juni då,..

Så tråkigt!! Kram!
    FrunIHuset skrev 2015-05-20 08:12:23 följande:
    Det var väldigt starkt idag :) Teststrecket kom nästan innan kontrollstrecket. Strecket syntes redan när urinen färgade stickan liksom :)

Ringer nu kliniken, känns så overkligt :)
    Och grattis till ett stort plus!

Ja, berg och dalbana-det är precis vad allting är! Och det där med att det kan variera bara under en dag -det känner jag så väl igen! Och jag blir så arg på mig själv för att jag inte kan kontrollera det!
    Samtidigt som jag borde använda all energi för att ta hand om kroppen som utsätts för ganska mycket...
    Och nu väntar jag igen..fast inte på testdag utan på startdag. Känns som en evighet tills vi ska till kliniken på måndag, och sen vet jag inte hur jag ska ordna på jobbet så att man kan vara borta på äggplockningsdagen. Just nu har vi ingen barnvakt (inga mor- eller farföräldrar) nära så jag förstår inte hur vi ska göra om äggplockningen råkar vara på en helg. Har någon råkat ut för detta?
    Gina43 skrev 2015-05-21 07:04:37 följande:

Tack Kingston. Vill ödmjukt kommentera med att "en gör så gott en kan".

RD11 idag, negativt på stickan och rosa på toapappret. Nu kommer mensen. Och nu på morgonen unnar jag mig riktigt gott kaffe med koffein.

Idag ska jag unna mig att vara lite ledsen. Sedan blir det "stötdämpande insatser" i form av något nytt. Nytt projekt blir att förbereda inför att inreda det nya hemmet i sommar. Idag går jag till stora tygaffären för att se om jag hittar några inspirerande tyger till nya kuddar. Sedan ska jag fortsätta med sonens första fotoalbum.

Vilka är era "stötdämpare"? Jag börjar alltid med något nytt, något kreativt. Jag lägger planer och planerar nya tag.

För er som inte blev gravida nu, vad gör ni i sommar? Vad har ni för drömmar?

Jag ska köpa en cykel och utforska det nya området. I sommar finns massa nytt att utforska. Jag och min man får försöka hitta tillbaka till varandra i relationen.

Nu i juni har jag möte med ny klinik. Kanske byter vi klinik nu. Nya kliniken är isf dyrare. Kanske har de ett bättre labb. Hur kommer min nuvarande klinik att ta att jag begär ut journalkopior? Det är blandade känslor. Känner mig liksom "hemma" med min nuvarande klinik och de gav mig ju min son.

Oh så trist GIna43!!! STor kram och hoppas kaffet smakade riktigt gott! Själv har jag svårt att sluta med kaffe, har minskat till en kopp om dagen och det är just morgonkaffet jag måste ha.
    Har också funderat på hur jag ska sysselsätta mig i sommar om färskförsöket inte går vägen. Men jag har ingen aning om hur det här försöket i juni kommer gå, det var ju tre år sedan vi gjorde ett färskförsök och jag har ingen aning om hur äggstockarna svarar osv...Men läkaren vi träffade var så positiv (baserat på att det gick ganska lätt förra gången) att man nästan började inbilla sig att man redan var gravid..
    Om det inte lyckas, jag vågar inte hoppas alls, kommer jag unna mig en ny cykel. Sambon fyller 40 snart och han kommer få en ny och bra cykel av mig (den är redan inköpt och gömd hos min syster) och då behöver jag också en.
    Annars tänkte jag njuta av att kunna träna (jag tränar inte under ruvning och under behandling), ta ett glas vin då och då, äta sådana saker som man inte får äta som gravid och bara vara...

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-24 17:41:14 följande:

Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!

Vad tråkigt!!! Önskar dig en superbra sommar!

Jag började spruta igår med Menopur 150, någon annan med sprutdag igår?

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015