snobben00 skrev 2015-05-20 11:08:16 följande:
Rd 9 med negativt test och mens. ..... roligare kunde det ju ha blitt för 11 000kr Försöker igen i mitten av juni då,..
Så tråkigt!! Kram!
FrunIHuset skrev 2015-05-20 08:12:23 följande:
Det var väldigt starkt idag :) Teststrecket kom nästan innan kontrollstrecket. Strecket syntes redan när urinen färgade stickan liksom :)
Ringer nu kliniken, känns så overkligt :)
Och grattis till ett stort plus!
Ja, berg och dalbana-det är precis vad allting är! Och det där med att det kan variera bara under en dag -det känner jag så väl igen! Och jag blir så arg på mig själv för att jag inte kan kontrollera det!
Samtidigt som jag borde använda all energi för att ta hand om kroppen som utsätts för ganska mycket...
Och nu väntar jag igen..fast inte på testdag utan på startdag. Känns som en evighet tills vi ska till kliniken på måndag, och sen vet jag inte hur jag ska ordna på jobbet så att man kan vara borta på äggplockningsdagen. Just nu har vi ingen barnvakt (inga mor- eller farföräldrar) nära så jag förstår inte hur vi ska göra om äggplockningen råkar vara på en helg. Har någon råkat ut för detta?
Gina43 skrev 2015-05-21 07:04:37 följande:
Tack Kingston. Vill ödmjukt kommentera med att "en gör så gott en kan".
RD11 idag, negativt på stickan och rosa på toapappret. Nu kommer mensen. Och nu på morgonen unnar jag mig riktigt gott kaffe med koffein.
Idag ska jag unna mig att vara lite ledsen. Sedan blir det "stötdämpande insatser" i form av något nytt. Nytt projekt blir att förbereda inför att inreda det nya hemmet i sommar. Idag går jag till stora tygaffären för att se om jag hittar några inspirerande tyger till nya kuddar. Sedan ska jag fortsätta med sonens första fotoalbum.
Vilka är era "stötdämpare"? Jag börjar alltid med något nytt, något kreativt. Jag lägger planer och planerar nya tag.
För er som inte blev gravida nu, vad gör ni i sommar? Vad har ni för drömmar?
Jag ska köpa en cykel och utforska det nya området. I sommar finns massa nytt att utforska. Jag och min man får försöka hitta tillbaka till varandra i relationen.
Nu i juni har jag möte med ny klinik. Kanske byter vi klinik nu. Nya kliniken är isf dyrare. Kanske har de ett bättre labb. Hur kommer min nuvarande klinik att ta att jag begär ut journalkopior? Det är blandade känslor. Känner mig liksom "hemma" med min nuvarande klinik och de gav mig ju min son.
Oh så trist GIna43!!! STor kram och hoppas kaffet smakade riktigt gott! Själv har jag svårt att sluta med kaffe, har minskat till en kopp om dagen och det är just morgonkaffet jag måste ha.
Har också funderat på hur jag ska sysselsätta mig i sommar om färskförsöket inte går vägen. Men jag har ingen aning om hur det här försöket i juni kommer gå, det var ju tre år sedan vi gjorde ett färskförsök och jag har ingen aning om hur äggstockarna svarar osv...Men läkaren vi träffade var så positiv (baserat på att det gick ganska lätt förra gången) att man nästan började inbilla sig att man redan var gravid..
Om det inte lyckas, jag vågar inte hoppas alls, kommer jag unna mig en ny cykel. Sambon fyller 40 snart och han kommer få en ny och bra cykel av mig (den är redan inköpt och gömd hos min syster) och då behöver jag också en.
Annars tänkte jag njuta av att kunna träna (jag tränar inte under ruvning och under behandling), ta ett glas vin då och då, äta sådana saker som man inte får äta som gravid och bara vara...