IVF syskonförsök under 2015
Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen
Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.
Vi hade två fina embryon i frysen sedan den förra behandlingen och skulle ha gjort ett FET i april. Det blev tyvärr inget av det (inget överlevde - suck). Eftersom vi hade tänkt oss naturlig cykel så gick det bra att istället köra igång med färskförsök. Har precis kommit hem från första UL för kontroll av äggblåsor (med lillen i vagnen..) och snart planeras äggplocket.
Jag hoppas att det ska bli ungefär lika många ägg som förra gången. Om det inte går bra nu i maj kanske vi hinner göra ett FET innan kliniken stänger i juli, förutsatt att vi öht får något till frysen denna gången!
Ska ni göra FET i naturlig cykel? Har du fått igång din ägglossning eller har du behövt sluta amma för att kunna börja med syskonförsök?