• FrunIHuset

IVF syskonförsök under 2015

Hej! Hoppar gärna in här :) Har en son som föddes 2013 efter andra FET.

Nu ruvar jag på en 5-dagars, har testdag på onsdag. Får molvärk ibland men är nog från Lutinus... Vågar inte hoppas att det blir positivt på onsdag men tröttheter och illamående ibland försöker få mig tro annat!

Vill testa nu, rd10 men vågar inte! Eftersom min ägglossning, trots Pergotime, kom på cd19 är jag rädd att det är kört ändå. Fick på cd17 inför försöket med sonen och åt även då Pergotime.

• FrunIHuset
    missmissis skrev 2015-05-17 16:47:46 följande:

FrunIhuset: så spännande och jobbig väntan. När jag blev gravid 2011 så testade jag rd9 och då syntes ett svagt svagt streck.

Beror det på klinik om man sätter in 2 eller 5-dagars? Har bara fått 2.

Kingston: Lider med dig/er!! Har varit där flera gånger själv. Om ni inte redan frågat om ekonomiskt stöd i familjen, gör det. Man vet aldrig!

Lycka till alla!!

Det beror på hur länge de odlat äggen innan frysning :)
  • FrunIHuset

Läkaren sa bara att Lutinus kladdade mindre än Progresteron Mic inget om att den kan vara "sämre"! I så fall lurar de oss på en jävla massa pengar! Om det är bevisat att Progresteron Mic visat bättre resultat så år det väl bättre att fortsätta med dem?

Jag har haft molvärk, blivit lite illamående ibland samt ömma bröstvårtor. Rd11 idag men symptomen kommer säkert från Lutinus vilket gjort mig nedstämd

• FrunIHuset

Har köpt två gravtest idag. Testdag på onsdag, tror ni jag kan testa redan ikväll?

Höll mig i 4 timmar förut, drack inga mängder vätska. Men väl på toa fegar jag ur och tar inte testet!

Känner mig inte alls gravid, bara lite ömma bröstvårtor. Världens konstigaste symtom om jag är gravid haha

• FrunIHuset

Jag är gravid!!! 2 dagar till testdag och strecket syntes bara efter någon sekund! Första försöket och sonen blir storebror i februari :)

• FrunIHuset
    Gina43 skrev 2015-05-18 19:30:09 följande:

Grattis!! Trodde väl det med dina symptom! Det lät ju verkligen som om det var ett plus på gång!

Känns så overkligt än! Får verkligen prata med chefen imorgon och se till att jag inte stressar mer än nödvändigt. Är så glad nu!!!!!!!
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • FrunIHuset
    missmissis skrev 2015-05-18 20:56:15 följande:

Fantastiskt roligt, ett stort grattis till er!!????

Var det med FET??

Idag satte jag in ett embryo! Av 6 plockade ägg hade 4 delat sig fint. Så 3 ska nu fortsätta odlas och förhoppningsvis hamna i frysen.

Spännande

Japp, FET med 5-dagars :)
  • FrunIHuset

Idag ska klinikens test ta, sitter och är nervös.

Man har ju analyserat de andra testen och gårdagens var svagare än måndagens. Suck.... så trött på mig själv ibland! 

Tänk om det är negativt nu!!

• FrunIHuset
    Gina43 skrev 2015-05-20 07:31:19 följande:
    Det går säkert jättebra och det blir positivt igen!! Man analyserar så mycket under hela processen och det är helt normalt!
    Det var väldigt starkt idag :) Teststrecket kom nästan innan kontrollstrecket. Strecket syntes redan när urinen färgade stickan liksom :)

Ringer nu kliniken, känns så overkligt :)
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015