Gina43 skrev 2015-06-03 15:07:36 följande:
Min klinik har sagt att slemhinnan är mest mottaglig en viss period under cykeln. Att embryot kommer "sent" in i cykeln kanske påverkar era chanser negativt, ja? Fast ni har väl en kontrollerad cykel?
Idag har jag varit på ny klinik. Jag vill gärna sätta igång så snart som möjligt och blev faktiskt erbjuden att planera för juli, så snart som kliniken öppnar. Det har dock sitt pris: att vi kör det långa protokollet och manipulerar min cykel så att den kommer senare i månaden. Vågar man nedreglering i sommar? Tänk om jag är en av de som mår dåligt av sprayen. Alternativet är att köra kort protokoll igen i augusti med äggplock i september, men då har jag redan börjat jobba och det blir svårt att få det att gå ihop rent praktiskt.
Vad tror ni? Ska vi "köra hårt" och börja med spray i sommar? Hur kan resultaten skilja sig åt från kort resp långt protokoll? Kan man få fler ägg och bättre kvalitet...eller kan det bli tvärtom? Någon som testat båda?
Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.
Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.