• langtarefterbarn78

IVF syskonförsök under 2015

Hoppar gärna in här om det är ok!

Vi fick vår efterlängade son i januari 2014 efter andra IVF-försöket. Med tre blastocyster i frysen trodde jag att det inte skulle vara några problem att få syskon. Men tyvärr hade jag fel. Nu har vi misslyckats med två FET även om upptininen gått bra och slemhinnan såg bra ut. Nu gör vi ett sista FET-försök innan sommaren, har tid inbokad om en dryg vecka. Är lite pessimistisk nu eftersom vi inte lyckats de två senaste gångerna med FET, men hoppet lever. Annars blir det ett helt nytt färskförsök till hösten. Kul att följas åt!

Kingston, känner igen dig från en annan tåd, lycka till med ruvningen!

• langtarefterbarn78

Grattis FrunIHuset, så roligt!

Var på UL i måndag och vi kommer inte köra FET förrän om ca en mån. Är det någon mer som ska försöka då?

• langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-05-26 22:38:19 följande:
    Vi kommer göra FET i mitten av juni är det tänkt. Det har blivit avblåst två ggr nu, pga att kliniken inte har någon dr på plats söndagar..... :/
    Vad kul, då kan vi följas åt. Trist att det blivit avblåst två ggr för er! Tredje gången gillt nu då. Jag väntar mens i slutet av nästa vecka så FET blir nog i mitten av juni för mig också, om vårt sista embryo klarar upptiningen.
  • langtarefterbarn78
    snobben00 skrev 2015-05-27 22:11:02 följande:

Jag kommer också göra ett FET i mitten av juni. Är på cykeldag 8 nu och ska snart börja med ägglossningstesterna.

Åh så spännande! Då är vi några stycken. Blir lite senare för mig, det blir nog FET i den senare delen av juni, kanske runt midsommar.

Missmissis: låter ju lovande! Hoppas på ett fint plus snart. När jag du testa?

Gina: Beklagar att ni inte lyckades. Skönt att du verkar positiv i allafall och planerar inför sommaren. Ska ni försöka igen till hösten?
  • langtarefterbarn78
    missmissis skrev 2015-05-29 06:28:42 följande:

Va hemma igår från jobbet. Mådde illa så att jag kräktes på morgonen. Men huvudvärken va värst, typ migrän. Sen kom flytningarna och på kvällen igår testade jag minus och då kom mensen. Är såå ledsen. Trodde jag var gravid denna gång!! Hemma idag också, huvudvärken är kvar.. Fyy för detta. Vill så gärna att min dotter ska få bli storasyster.

Så tråkigt med minus! Hoppas du orkar ta nya tag och göra ett nytt försök.

Kul att vi är flera som ska göra syskonförsök! Har funderat lite över varför vi misslyckats med två FET på raken trots att blastocysterna klarat upptingen galant och slemhinnan växt som den ska. Är det bara otur? Eller finns det någon förklaring? Båda gångerna blev insättningen lite sent i cykeln, en gång pga att jag inte svarade på letrozolbehandlingen, så vi bytte till sprutor. Då blev ju själva behandlingstiden längre och insättningen senare. Kan det betyda ngt? Läkaren som har gjort våra ivf-försök nämnde något om att senare ägglossning ger lite sämre ägg och slemhinna. Så nu hoppas jag att jag kommer svara på behandlingen och sätta in blastisen normalt i cykeln och inte en vecka senare som tidigare gånger.  
  • langtarefterbarn78
    Minime11 skrev 2015-06-02 22:59:00 följande:

Hej, ny i tråden. Har en son på 3år genom ivf och igår fick vi tillbaka ett 2dagars 4celligt embryo från frysen. Nu väntar vi och hoppas på syskon. Gjorde ett FET försök förra månaden också utan resultat.

Grattis till ruvningen! Hoppas det blir det fint plus snart.
  • langtarefterbarn78
    snobben00 skrev 2015-06-03 12:39:30 följande:

Ägglossning idag på cd 15 Glad
    Ringt Akademiska och ska dit för FET på tisdag eftermiddag.
    Det blir andra försöket till syskon nu.

längtarefterbarn78: Jag har totalt gjort 7 FET vid det här laget och ingen har tagit sig trots att de sett jättefina ut, så det är hurvida embryot fortsätter att utvecklas eller ej plus om det fäster som är avgörande.
    Min läkare sa vid ett tillfälle att det är lite som med lotter... inte kul att höra men det är mycket som ska klaffa Obestämd

Spännande med FET nästa vecka, lycka till!

Ja då hoppas man på att dra vinstlotten snart då.
  • langtarefterbarn78
    Gina43 skrev 2015-06-03 15:07:36 följande:
    Min klinik har sagt att slemhinnan är mest mottaglig en viss period under cykeln. Att embryot kommer "sent" in i cykeln kanske påverkar era chanser negativt, ja? Fast ni har väl en kontrollerad cykel?

Idag har jag varit på ny klinik. Jag vill gärna sätta igång så snart som möjligt och blev faktiskt erbjuden att planera för juli, så snart som kliniken öppnar. Det har dock sitt pris: att vi kör det långa protokollet och manipulerar min cykel så att den kommer senare i månaden. Vågar man nedreglering i sommar? Tänk om jag är en av de som mår dåligt av sprayen. Alternativet är att köra kort protokoll igen i augusti med äggplock i september, men då har jag redan börjat jobba och det blir svårt att få det att gå ihop rent praktiskt.

Vad tror ni? Ska vi "köra hårt" och börja med spray i sommar? Hur kan resultaten skilja sig åt från kort resp långt protokoll? Kan man få fler ägg och bättre kvalitet...eller kan det bli tvärtom? Någon som testat båda?
    Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.

Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
  • langtarefterbarn78
    camilla1979 skrev 2015-06-05 09:28:22 följande:
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-04 08:35:28 följande:
    Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.

Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
    Håller med kör hårt och se vart ni landar. :)
    Vad beträffar lång/kort protokoll så tror jad det är helt beroende på hur pass regelbunden ägglossning man har, om man lyckats bli gravid på egen hand tidigare osv det var åtminstone det som vår läkare på Carl Fon Linne i Uppsala berättade innan vi bestämde metod. Då jag har en dotter sedan innan och har regelbunden cykel så ansåg han att det korta protokollet skulle vara lämpligast på mig för då kan de använda sig a min normala cykel. Fungerar det inte denna gång så får man såklart ta sig en funderare över hur man ska gå tillväga fortsättningsvis. Som sagt är det nog väldigt mycket de personliga förutsättningarna som ligger till grund för vilket program man får
    Håller tummarna att det fungerar för dig denna gång

Tack så mycket! Fick ju mens idag och börjar med sprutorna på söndag. Vi fick förresten köra kort protokoll när jag började med IVF (nu kör vi ju FET på vår sista blastis) trots att jag har oregelbunden cykel, de sa att det passade bra om man har PCO. Lycka till själv, grattis till den fina skörden vid äggplock!

Målamitthjärta: Beklagar det du gått igenom! Vad skönt ändå att ni har några i frysen.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015