• camilla1979

IVF syskonförsök under 2015

Hej där
    Camilla heter jag, 36 år gift med en dotter på 1,5år (Nov 2013)
    Hoppar in här om det är OK då vi nu är i gång med ett syskonförsök och i full gång med IVF.
    Kort fakta om vår process är :

Jag har PCO (om än väldigt lindrigt)
    Vår dotter kom till på första försöket med stimulering med Pergotime.
    Vi har försökt med hormoner sedan i Augusti och nu är vi slutligen i en IVF.
    Det blev korta protokollet för oss och jag har tagit sprutor med Orgalutran och Menopur fram till ÄP där 9st ägg skördades (största var 23mm) fick veta på morgonen dagen efter att alla befruktats normalt (vad man såg) nu äter jag Bisolvon och behandlar med vaginala tabletter "Lutinus" för att förbereda kroppen för återföring som kommer ske i morgon (Lördag) Börjar bli nervös nu då jag inte vet hur man ser på oddsen, när brukar det gå fel OM det går fel? Är det vanligaste att man får missfall, att man aldrig får ett + på stickan, att det inte fanns ett embryo att återföra ??? Berätta gärna hur det vr för dig/er ??

//Camilla

• camilla1979
    camilla1979 skrev 2015-06-05 09:17:01 följande:

Hej där
    Camilla heter jag, 36 år gift med en dotter på 1,5år (Nov 2013)
    Hoppar in här om det är OK då vi nu är i gång med ett syskonförsök och i full gång med IVF.
    Kort fakta om vår process är :

Jag har PCO (om än väldigt lindrigt)
    Vår dotter kom till på första försöket med stimulering med Pergotime.
    Vi har försökt med hormoner sedan i Augusti och nu är vi slutligen i en IVF.
    Det blev korta protokollet för oss och jag har tagit sprutor med Orgalutran och Menopur fram till ÄP där 9st ägg skördades (största var 23mm) fick veta på morgonen dagen efter att alla befruktats normalt (vad man såg) nu äter jag Bisolvon och behandlar med vaginala tabletter "Lutinus" för att förbereda kroppen för återföring som kommer ske i morgon (Lördag) Börjar bli nervös nu då jag inte vet hur man ser på oddsen, när brukar det gå fel OM det går fel? Är det vanligaste att man får missfall, att man aldrig får ett + på stickan, att det inte fanns ett embryo att återföra ??? Berätta gärna hur det vr för dig/er ??

//Camilla

Ps. Det är är en  Blastocyst som ska återföras (långtidsodling) om det inte framgick ;)
  • camilla1979
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-04 08:35:28 följande:
    Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.

Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-04 08:35:28 följande:
    Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.

Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
    Håller med kör hårt och se vart ni landar. :)
    Vad beträffar lång/kort protokoll så tror jad det är helt beroende på hur pass regelbunden ägglossning man har, om man lyckats bli gravid på egen hand tidigare osv det var åtminstone det som vår läkare på Carl Fon Linne i Uppsala berättade innan vi bestämde metod. Då jag har en dotter sedan innan och har regelbunden cykel så ansåg han att det korta protokollet skulle vara lämpligast på mig för då kan de använda sig a min normala cykel. Fungerar det inte denna gång så får man såklart ta sig en funderare över hur man ska gå tillväga fortsättningsvis. Som sagt är det nog väldigt mycket de personliga förutsättningarna som ligger till grund för vilket program man får
    Håller tummarna att det fungerar för dig denna gång

• camilla1979
    Solhem skrev 2015-06-07 08:21:22 följande:

Td imorgon men kunde inte hålla mig... Kraftigt + som kom på en gång mycket finns det att oroa sig för, men idag tänker jag bara vara glad!

Men ååååh va roligt!!!! Stort stort grattis. Helt rätt nu är din tid att njuta!!
  • camilla1979
    snobben00 skrev 2015-06-09 21:31:01 följande:

Gjorde ett FET nu i eftermiddags och har varit positivt inställd hela förmiddagen men väl på plats visar det sig att slemhinnan inte är optimal utan bara 6mm.... och den bör vara 7-8 och förra gången var den 1cm. Vet inte om det beror på att jag fick tidigare ÄL den här gången? ..,

Känns inget vidare längre, jag hatar verkligen den här kommande ruvtiden. Blir lika besviken och ledsen efter varje misslyckat försök och nu känns det som att jag tar nederlaget i förskott dessutom.

Trodde verkligen att det skulle kännas lugnare när sonen nu finns... men där hade jag fel!

Håller tummarna att allt går vägen trotts slemhinnan. Håller med övriga om att du ska tänka positivt trotts att förutsättningarna är något lägre  "liv skapas där liv vill" som det så fint heter dvs är embryot rätt så kommer det ske. Stå på dig
  • camilla1979

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

• camilla1979
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-22 08:43:53 följande:
    Åh vad underbart, stort grattis! Var det ert första syskonförsök eller? FET eller färskförsök? Sorry, har glömt, du har säkert skrivit det innan. Stort grattis iallafall!

På onsdag är det äntligen dags för FET för mig. Har börjat med lutinus nu.
    Ingen fara alls langtarefterbarn78 vet hur lätt det är att blanda ihop alla, vi är ju ett par stycken här inne :)
    Det är vårt allra första IVF försök och därmed är det ett FET.

Håller tummarna för dig på onsdag nu, du ska se att det är din tur :)

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015