langtarefterbarn78 skrev 2015-06-04 08:35:28 följande:
Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.
Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
langtarefterbarn78 skrev 2015-06-04 08:35:28 följande:
Kul att ni ska köra igång snart igen! Lycka till. Gör det som känns bäst helt enkelt. Tror inte långt/kort spelar så stor roll för resultatet, nuförtiden tror jag kort är lika framgångsrikt som långt. Innan var väl det långa att föredra.
Jo vi har en kontrollerad cykel, det var bara så att det råkade bli sen insättning nu på båda FET vi misslyckades med. Att det blev sent första gången berodde på en resa, hade redan haft men så jag började med letrozol på typ cd 11 (istället för cd3) och andra gången svarade jag inte på letrozolbehandlingen så det blev sprutor istället, därav förseningen. Men nu ska vi köra sprutor igen och det vet jag att jag svarar på så nu hoppas jag att det blir insättning tidigare.
Håller med kör hårt och se vart ni landar. :)
Vad beträffar lång/kort protokoll så tror jad det är helt beroende på hur pass regelbunden ägglossning man har, om man lyckats bli gravid på egen hand tidigare osv det var åtminstone det som vår läkare på Carl Fon Linne i Uppsala berättade innan vi bestämde metod. Då jag har en dotter sedan innan och har regelbunden cykel så ansåg han att det korta protokollet skulle vara lämpligast på mig för då kan de använda sig a min normala cykel. Fungerar det inte denna gång så får man såklart ta sig en funderare över hur man ska gå tillväga fortsättningsvis. Som sagt är det nog väldigt mycket de personliga förutsättningarna som ligger till grund för vilket program man får
Håller tummarna att det fungerar för dig denna gång