• Gweny

IVF syskonförsök under 2015

Hej... Hoppar gärna med. (tror inte jag skrivit innan)

Jag har barn sen innan, men inte sambon. Min kropp strejkar och vi har försökt i några år

Igår gjorde vi vårt 2a FET och nu ruvar jag ett 2-dgrs. Bara hoppas nu. Tidigare försök har tyvärr inte funkat. Gjort långa protokollet.

• Gweny
    Ebbster skrev 2015-09-22 11:07:31 följande:

Hej!

Får jag vara med här :)

Fick en dotter 2013 med hjälp av IVF och vi planerar nu att göra ett frysförsök. Jag började i torsdags att äta Provera för att stimulera fram en mens.

Är så himla nervös inför all väntan!

Välkommen! På vilket ivf-försök kom din dotter till på?

Lycka till nu. Har själv gjort vårt 2a FET-försök nu hase med stimulerat.
  • Gweny
    Ebbster skrev 2015-09-22 21:09:34 följande:

Vi hade sån tur att vår dotter vart till på det första försöket! Vi hade innan försökt med tabletter och sprutor i 3 år

Vilken lycka! Hoppas det blir så nu med då.
  • Gweny

Bolih84>> vilken skörd! Hoppas dem växer på sig bra!

Miatur>> hoppas ni får till frysen med!

Själv på rd 6.... Om en vecka så vet vi. Nervöst!

• Gweny
    Bolih84 skrev 2015-09-27 10:36:07 följande:

Ja jag har aldrig fått ut såå många förut. Men det är väl inte bra att få för många heller va? Nu väntar man med spänning på resultatet... Får veta imorgon f.m.

Hur gick det?
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-02 14:55:31 följande:

Igår kom blödningen så började med progynon tabletter och på fredag ska vi på VUL för att se när jag ska börja med lutinus :) 

Efter så mycket strul känns det skönt att vara igång igen :) Och hoppas att detta försöket går hela vägen :)

Tack! Hoppas detta försök kommer lyckas för dig!
  • Gweny
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Oj.. Aldrig hört om att det kan bli så!! Håller tummarna!
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2015-10-02 16:59:00 följande:

Grattis!! Fantastiskt!

Vi fick tillbax en blasto i onsdags så jag ruvar nu.... I all e v i g h e t känns det som........

Jaa!! Tack. håller tummarna att din nu gror in sig bra!
  • Gweny
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:56:57 följande:

Ja det är alltså inte vanligt att man har en sådan äggledare, men har man en sån är utomkved vanligt.. .-p

Ah oki! Som det inte är nog att oroa sig för liksom!

Jag har själv höjd risk för mf, så är jobbig väntan nu att veckorna ska ticka på.
  • Gweny

Hej

Längesen jag skrev. Men ville bara berätta att på vårt 2a FET lyckades det äntligen!!

Är nu i v.8+5, var på 3e vul i tisdags den växer och hjärtat slår.

Haft mycket blödningar och jag har trott det varit mf, men det är en kämpe!

• Gweny
    Velveteen skrev 2015-11-14 22:01:48 följande:

Ni som är gravida och kommit upp i vecka 10-12 hur känner ni er? Jag är uppblåst som en ballong.. men är väl för att mina magmuskler är så otränade... Har ni börjat fundera på KUB-testet? Gjorde ni det med ert första barn? Jag gjorde det inte vid första barnet. Det är krångligt där jag bor, erbjuds inte i den staden utan jag måste antingen åka till två olika städer i Skåne och ta blodprov resp. UL, eller betala en privat klinik ca 2000:- för att göra det.

Jag är svullen också, vanligt man blir det. Här erbjuds kub först vid 35 år. Jag är 34. Så kommer inte göra det. Ska på vul igen dock vid v.13.
  • Gweny

Gått in i v12 idag! Men svårt fatta ännu. Ska på nytt vul om en vecka.

• Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-22 12:47:50 följande:

Tack :) Har varit så nervös och tack och lov såg vi ett tickande hjärta. Så runt den 2 juli blir det en bebis <3

Åh härligt! Så fantastiskt att se.
  • Gweny
    Velveteen skrev 2015-12-13 23:55:22 följande:

I magen känns det sedan några dagar sedan ett "fladder", härligt men overkligt, trots andra barnet så trodde jag inte det skulle komma så tidigt. De säger ju runt v 20 för förstföderskor och något tidigare för omföderskor. Jag är i v 15 ungefär. Hur känner ni det som är i vecka 15-20 eller har varit där?

Din känsla stämmer nog. En del omföderskor känner tidigare... Jag började känna lite snabba i slutet av v.14, senare på kvällen. Nu i v.15 kan det dyka upp snabbt "kittlande" på dagen med. Så mysigt.

Längtar till sambon kan känna...hans 1a.
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 09:33:44 följande:

Igår fick vi se vår lilla räka v 11+1 som låg och sprattlade i magen <3

Så härligt!!

Fick själv tid idag för RUL i januari. Har varit på flera vul redan, men detta är stort.
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-15 12:28:34 följande:

Tack :) Efter missfallet i somras har det varit svårt att tro att det blir en bebis så det kändes så skönt att få det bekräftat. På fredag blir det inskrivning på mvc och bokning av rul :) 

Jo vi hade mf förra sommaren, så svårt att ta in att vi kommit såhär långt.

Kul med inskrivning och få rul-tid!
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2016-01-01 23:08:27 följande:

Vårat år slutade med MF nu i vecka 16. Nu undrar jag om någon vet när man kan köra igång ett nytt försök, långa protokollet? Nästa mens? Eller en mens emellan så näst-nästa mens?

Nej vad säger du??? Fy så tufft. Vet dem vad det berodde på? Kram!
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2016-01-03 08:46:20 följande:

Inte hört nåt än. Den hände 30/12. Läkaren som tog emot oss på gyn kunde inte se några konstigheter iaf. Får se när vi får svar på fostret.

Ok. Uch finner inga ord.

En vän förlorade sin i v.16 nu i höstas med...
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015