• Bolih84

IVF syskonförsök under 2015

langtarefterbarn78 skrev 2015-05-20 10:33:28 följande:

Grattis FrunIHuset, så roligt!

Var på UL i måndag och vi kommer inte köra FET förrän om ca en mån. Är det någon mer som ska försöka då?

Vi kommer göra FET i mitten av juni är det tänkt. Det har blivit avblåst två ggr nu, pga att kliniken inte har någon dr på plats söndagar..... :/
  • Bolih84

Till Bolih84: byt klinik! Klart att de ska ha öppet söndagar, blev mycket upprörd när jag såg hur de behandlat dig.

Vi blir nog kvar, vi är nöjda i övrigt :) har 6 st i frysen. Hoppas nu bara vi hinner med FET innan sommarstängningen...

• Bolih84

VUL gjord idag, ett ägg var 14. Och slemhinnan 9. Börjar med äl-test imorgon, och har inte gladagubben kommit på söndag så ska jag ta äl-sprutan på sön kväll. Isf blir det FET på torsdag!

• Bolih84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-15 13:36:58 följande:
    Spännande, lycka till! Då är vi ganska lika i tiden, du är lite före mig. Jag gjorde VUL idag, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7 mm. ÄL-spruta på onsdag och återföring 24 juni. Ser fram emot det så mkt!
    Ja vad kul! :)
  • Bolih84

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

• Bolih84
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-18 13:59:26 följande:
    Nej, vad jättetråkigt. Förstår att du är ledsen och besviken med så många i frysen. Har de gett dig någon förklaring?
    Ne ingen förklaring... Dessa var tvådagars. Kliniken har övergått till 5dagars helt numera som jag förstod det. Så det blir nya tag efter sommaruppehållet.
    Eller om vi ska testa en ny klinik. Har endast 40 mil till bägge så.....
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-19 09:46:27 följande:
    vJag trodde alla kliniker bara fryste ner 5-6 dagars. Men trist för er att ingen överlevde.. Har du hört bättre rykte om nya kliniken? 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Tror de flesta kliniker har övergått till 5 dagars nu, så även vår klinik.
    Nja, inte direkt så men tänkte det kan vara värt ett försök. :) vi skulle höra av oss till vår klinik i början på aug när dom öppnar igen. Om vi ville göra ett nytt försök (långa protokollet) så var det bara att börja på en gång sa vår dr.
  • Bolih84
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Grattis! :) :)
  • Bolih84
    Stargazers skrev 2015-08-05 23:26:38 följande:

Startade med första sprutan idag! Menopur 150, förra gången hade vi Gonal-F och det resulterade i sonen som snart blir ett år gammal. Men då blev jag också nästintill överstimulerad plus få ägg som fortsatte dela sig (3 el 4 st) så därför ville Dr testa annan medicinering den här gången. Hoppas Menopur kommer funka minst lika bra :)

Spännande!
    Vilken mensdag är du på?
    Tycker du det går bra att ta sprutorna?
    Jag gruvar mej faktiskt lite tills det är dax att börja med dom... ???? men det går på nåt vis!
  • Bolih84
    Stargazers skrev 2015-08-07 16:09:25 följande:
    Startade med första sprutan på mensdag 3. Ikväll blir det spruta nr 3. Känner dock av Menopuren redan, igår var jag sjukt trött och idag har jag mått illa hela dagen, blä! När vi körde Gonal-F hade jag inga känningar alls. Själva sprutorna går bra även om Menopuren känns mer jämfört med Gonal-F som var en tunn liten penna, men det går bra ändå. Dock är det min man som ger mig sprutorna, vilket jag är glad för. Även om själva sticket går bra så längtar jag ändå tills sprutandet är över med tanke på hur jag mår av dem.

Hoppas tiden går fort tills det är dags att starta för er!
    Jag hade Menopur sist och kände ingenting. Vad olika det kan vara :)
    Ja nu väntar jag bara på att det ska bli måndag och läkarn ska ringa! :)
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-21 06:27:53 följande:

I måndags var jag på vul på kliniken inför fet och läkaren trodde på äl förra veckan, är på dag 17 och ingen glad gubbe... Har bara kört cb digital och på morgonen,. Alla test är tagna vid nästan samma tid runt 6 på morgonen och kl 8 på helgen... Kan jag ha missat äl ??!!! 
    Blir tokig orkar inte vänta en månad till......

Jag fick glad gubbe dagen efter dom sa att vi skulle avblåsa. Lite snopet men så typiskt.
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-21 18:21:36 följande:
    Åh vad trist :/ Ska ni få stimulerat fet nästa gång eller ostimulerat?

Ska fortsätta tills onsdag sen ska vi ringa om det inte blir en glad gubbe. Men så jobbigt när man inte kan styra det heller, är ett kontrollfreak och gillar när kroppen strular.
    Detta var i våras när vi skulle göra FET. Som slutade med att inga av de sex st i frysen klarade upptining... Så vi är mitt uppe i nytt försök med långa protokollet. Planerat ÄP på fredag.
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-22 07:46:49 följande:
    Aha. Men fy vad tråkigt :/ 
    Håller tummarna att detta försök ska gå bättre :) Åh spännande hoppas på många fina ägg.

Pratade med kliniken igår och ska testa tills imorgon blir det ingen glad gubbe så avbryts det troligtvis... Hatar denna väntan..
    En ständig v ä n t a n. . . .

Vi fick tillslut ovitrelle utskrivet så slapp vi den där glada gubben som gjorde som han ville :P
  • Bolih84

ÄP igår gick bra. Fick ut 22 ägg. Mår rätt så okej och jobbar idag. Får veta resultat på måndag och när ET blir.

• Bolih84

Ja jag har aldrig fått ut såå många förut. Men det är väl inte bra att få för många heller va? Nu väntar man med spänning på resultatet... Får veta imorgon f.m.

• Bolih84
    Gweny skrev 2015-10-02 13:01:46 följande:

Jag har plusat!! Ofattbart, vi är i chock. 2a FET.

Grattis!! Fantastiskt!

Vi fick tillbax en blasto i onsdags så jag ruvar nu.... I all e v i g h e t känns det som........
  • Bolih84

Vårat år slutade med MF nu i vecka 16. Nu undrar jag om någon vet när man kan köra igång ett nytt försök, långa protokollet? Nästa mens? Eller en mens emellan så näst-nästa mens?

• Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-02 10:48:21 följande:
    Åh vad tråkigt! 
    Fick ma i somras i v 11 då skulle vi få vänta ut missfallsblödningen och börja efter nästa mens. Håller tummarna för ert nästa försök <3
    Tråkigt för er med.. Hur gick det sen för er?

Då blir det alltså tidigast i påsktid ungefär som nästa försök för oss kan bli.
    Och vi har inget i frysen heller då inget av de 6 blastosarna klarade nedfrysning :/ Tidskrävande dethära....
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-02 19:54:12 följande:
    Först krockade sommaruppehållet på kliniken, sen vår kreta resa i aug, sen månaden efter registrerade äl stickorna inte min äl trots jag hade haft äl sen i okt gjorde vi ett stimulerat fet som lyckades och går in i v 15 imorgon :)

Bara så tråkigt att vi fick vänta 4 månader på att börja nästa försök men det blev ju bra i slutändan. 

Men tråkigt att behöva göra om allt :/
    Månad efter månad går och tiden går så sakta! Ja kroppen måste ju hur som helst vara läkt och redo annars i gen mening känns det som...
    April var ju månaden jag tänkte gå på HP men istället börjar vi om då då ... :/
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015