Gina43 skrev 2015-05-03 07:51:01 följande:
Har ni kommit överens med kliniken om att ni siktar på ett FET denna månad och att ni vill att de ska utföra det åt er så borde ett UL för att konstatera om/när ägglossning skett ingå i kostnaden för ert FET? Allt annat låter jätttemärkligt!
Vi hade ett startsamtal efter graviditeten, det kostade 1 500 kr. Sedan fick jag göra om lite tester eftersom det har gått två år sedan de senast gjordes (och så passade man på att även kolla sköldkörtelhormon) så det blev extra kostnader för detta. Det UL som jag hade efter det ingick i det FET som vi hade anlitat kliniken för att göra. Eftersom det inte blev något FET blev det heller inga fler kostnader.
Jag har pratat med dom och dom är medvetna om att vi vill göra ett FET före sommaren men UL gör man bara om man gör FET i stimulerad cykel annars gäller det att själv ha koll på ägglossningen enda undantaget är om ÄL infaller sent, typ dag 20 eller så då vill dom kolla att slemhinnan fortfarande är tillräckligt tjock.
Nåja jag har svurit klart över att det inte blev nåt nu,
vi körde naturligt här hemma i alla fall och även om jag inte tror på det så hoppas man ju.... har ju faktiskt aldrig fått någon förklaring till varför jag inte blir gravid så...