• langtarefterbarn78

IVF syskonförsök under 2015

Solhem skrev 2015-06-07 08:21:22 följande:

Td imorgon men kunde inte hålla mig... Kraftigt + som kom på en gång mycket finns det att oroa sig för, men idag tänker jag bara vara glad!

Åh vad underbart, stort grattis! Ja försök att njuta nu och inte oroa dig.

Vårblomman: Nej vad trist, beklagar! Du borde kunna få en förklaring från kliniken. Blir du överstimulerad även om du får en låg dos? Hoppas du vill försöka igen. 
  • langtarefterbarn78

Snobben: Håller tummarna att embryot kommer fästa ändå! Det finns ju tyvärr inga garantier att man lyckas, även om embryot och slemhinnan är perfekta. Det kan gå vägen ändå! Försök tänka positivt.

• langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-06-11 18:13:10 följande:

VUL gjord idag, ett ägg var 14. Och slemhinnan 9. Börjar med äl-test imorgon, och har inte gladagubben kommit på söndag så ska jag ta äl-sprutan på sön kväll. Isf blir det FET på torsdag!

Spännande, lycka till! Då är vi ganska lika i tiden, du är lite före mig. Jag gjorde VUL idag, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7 mm. ÄL-spruta på onsdag och återföring 24 juni. Ser fram emot det så mkt!
  • langtarefterbarn78

Tussebus: beklagar att ni inte lyckades nu. Då får ni se framemot ett nytt försök i höst i stället. Det måste ju va er tur då! Hoppas ni får en bra sommar ändå. Då kan du iaf unnar dig ltie vin och goda ostar som gravida inte kan.

• langtarefterbarn78
    snobben00 skrev 2015-06-16 10:24:03 följande:
    Är helt chock just nu!
    Testade i morse på rd 7 och fick ett svag men klart synligt streck...... jag är gravid.. tror jag...
    Wow, vad fantastiskt! Du ser, det gick bra trots slemhinnan Stort grattis.
  • langtarefterbarn78
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:24:49 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Nej, vad jättetråkigt. Förstår att du är ledsen och besviken med så många i frysen. Har de gett dig någon förklaring?
  • langtarefterbarn78
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Åh vad underbart, stort grattis! Var det ert första syskonförsök eller? FET eller färskförsök? Sorry, har glömt, du har säkert skrivit det innan. Stort grattis iallafall!

På onsdag är det äntligen dags för FET för mig. Har börjat med lutinus nu.
  • langtarefterbarn78

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli. Hoppas så på ett plus nu efter två minus.

• langtarefterbarn78

Härligt att höra Snobben!

Ruvardag 5 idag. Tyvärr tror jag att vi har misslyckats denna gång också, har inte så mkt symtom. Tror ni man känner ungefär samma vid varje graviditet, eller kan det va olika, att man under en graviditet är nästan symptomfri men känner mer under en annan?

• langtarefterbarn78

Tyvärr testade jag minus idag.

Stargazers, då kan följas åt. Ska göra nytt försök i aug/sep. Har misslyckats med tre FET så det blir att börja om från början nu.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015