IVF syskonförsök under 2015
Jag har också insett att det är kört nu men vi satsar på ett till FET före sommarstängning tack vare kommande skatteåterbäring.
.
Ps Inte för mig dock..
Jag har också insett att det är kört nu men vi satsar på ett till FET före sommarstängning tack vare kommande skatteåterbäring.
.
Hej på er alla!!
Ruvardag 5 här. Igår fick vi veta att tre blastosar går till frysen. Jippi. Sex plockade ägg, ett isatt och tre till frysen. Vårat bästa resultat hittills. Jag har tillförsikt för första gången. Samtidigt vill jag inte känna mig för säker för då blir besvikelsen större tänker jag. Bara tiden kan utvisa. Och den går så lååååååååångsamt. Hoppas ni får en bra lördag!!
Kram från höna-pönan
Grattis till er!!
När man sätter in ett embryo med 8 celler dag 3 från äggplock, när fäster det då? Rd 3 eller 4? Och hur funkar det i jämförelse med en femdagars blasto? Vill bara förstå.
Embryot måste bli blastocyst och "kläckas" innan det fäster. Ditt embryo blir förhoppningsvis blastocyst på dag 5 från äggplocket (eller möjligen dagen efter). Alltså fäster det omkring då/dagen efter, så RD3 eller möjligen RD4 för en tredagars borde stämma? Vid ET med blastocyst sker det tidigare, RD1 eller RD2.
Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!
Rv 10 och mår såå illa nu på morgonen. Vågar jag hoppas??
Rätt stor brunaktig flytning. Nu verkar mensen va på väg. Snyft. Därav huvudvärken säkert. Jag som började tro...
Va hemma igår från jobbet. Mådde illa så att jag kräktes på morgonen. Men huvudvärken va värst, typ migrän. Sen kom flytningarna och på kvällen igår testade jag minus och då kom mensen. Är såå ledsen. Trodde jag var gravid denna gång!! Hemma idag också, huvudvärken är kvar.. Fyy för detta. Vill så gärna att min dotter ska få bli storasyster.
Hoppar gärna in här igen! Blev ett misslyckat färskförsök innan sommaren. Efter det loggade jag ut här och även mentalt vad gäller syskonförsök. Men nu är vi igång igen.
Gina43: Guu vad underbart!!!Ett stort Grattis. Minns att vi båda hängde här tidigare.
Vi har ett barn som föddes 2011 och vi är överlyckliga över vår guldklimp!!
Idag satte vi in en blastocyst. Iiiiiiiiii. Den hade börjat dela sig efter upptining och allt såg väldigt bra ut enligt kliniken. Gulp. Redan nervös.
Tack! På kvällen/natten (i fredags) efter insatt blasto kändes det jättemycket i livmodern. Stick och värk. Tog det som positivt men nu har det varit helt stilla så får för mig att det va kroppen som stötte bort det som plötsligt placerades där. Åh, vad jobbigt när man inte vet. Men hoppas så starkt. Samtidigt vill jag inte hoppas och tro för vet ju hur det gått flera gånger förut.... Min man säger att det va embryot som "smälte in" i livmodern. Vet någon hur fort det går???