• MålaMittHjärta

IVF syskonförsök under 2015

langtarefterbarn78 skrev 2015-06-24 13:18:20 följande:

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli. Hoppas så på ett plus nu efter två minus.

Spännande :)

Usch ja ruvartiden är hemsk! Men håller tummarna för positiva besked den 7 juli :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Pratat med kliniken idag och nästa månad ska vi göra FET blir antingen stimulerat eller ostimulerat då sköterskan skulle höra med läkaren.

På torsdag drar vi iväg till Grekland och firar sambons 40 års dag och njuter lite extra innan man sätter igång igen. 

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-02 11:16:24 följande:

Alltså, fasen vad nervig jag är. Det smärtar lite i buken ibland (ej molvärk) och då oroar jag mig för utomkvedshavandeskap trots att det säkert bara är äggstockarna som spökar. Nu är också sista dagen med Lutinus. Det ska bli så skönt att slippa! Och kladdet när det liksom "rinner till" är ju jobbigt i sig ("tänk om det var en blödning?").

Åh ruvartiden är hemsk, när har du tid för VUL?

Själv väntar jag på att blödningen  känner av mensvärk sen igår så snart borde den dyka upp. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-02 13:03:52 följande:
    Om två veckor. Jag är v5 +0 idag.

Oh, vet hur den väntan känns! Upplevde den nyligen när jag väntade på utblödningen vid nedregleringen (den som jag trodde skulle utebli..). Hoppas att du mår bra och att du är redo för insättning snart!

Har ni bestämt än om det blir stimulerat eller inte? Har för mig att naturlig cykel kan vara att föredra om man har en regelbunden cykel med egen ÄL?
    Åh spännande:)

Jo jag mår faktiskt väldigt bra just nu, har fult upp med studierna så slipper grubbla så mycket. 

Det blir ostimulerat som jag trodde, lite nervöst för jag har aldrig gjort en FET, eller jo sist vi gjorde en på förra kliniken så klarade frysisen inte sig. Men som tur är oddsen större denna gången :)

Fick snusa på en 3 dagars bebis i måndags, så underbart och man kände sig lite mer motiverad att försöka igen, även om man psykar sig med "tänk om"... 
  • MålaMittHjärta

Idag kom blödningen som den skulle så om allt ser okej ut den 14 så blir det FET för oss :) Känns skönt att kunna sätta igång efter 3 mån uppehåll :)

• MålaMittHjärta

missmissis: spännande :)
    Vi har med haft ett break i sommar fick ett MA och har behövt ta en paus att läka och samla kraft. 
    Vi har ett mirakel som föddes 2012 och vill väldigt gärna att han ska få ett syskon.

• MålaMittHjärta
    Stargazers skrev 2015-09-06 22:16:07 följande:

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

Åh grattis :)
  • MålaMittHjärta

Var på läkarbesök igår och blir troligtvis omslag på äl testet i veckan enligt läkaren och ET nästa vecka nån gång :) Känns skönt att det är på gång :)

• MålaMittHjärta

Väntar fortfarande en glad gubbe, den borde dykt upp i morse men hoppas den kommer snart!

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015