• missmissis

IVF syskonförsök under 2015

Tack! På kvällen/natten (i fredags) efter insatt blasto kändes det jättemycket i livmodern. Stick och värk. Tog det som positivt men nu har det varit helt stilla så får för mig att det va kroppen som stötte bort det som plötsligt placerades där. Åh, vad jobbigt när man inte vet. Men hoppas så starkt. Samtidigt vill jag inte hoppas och tro för vet ju hur det gått flera gånger förut.... Min man säger att det va embryot som "smälte in" i livmodern. Vet någon hur fort det går???

• missmissis
    Pluppen85 skrev 2015-08-24 11:52:13 följande:

Hej,

Jag och min sambo ska nu i sluten av aug göra ett syskonförsök med FET IVF.

Hur går det?? Ruvar du?
  • missmissis
    toksnippan skrev 2015-09-08 13:30:40 följande:

Hej!!

Vi är i rullarna igen. Vi fick vår son med hjälp av ivf på Akademiska för drygt 5 år sedan. Hade tre ägg kvar i frysen men det ena försöket misslyckades och det andra slutade med MA. Sen låg vi lågt. Jag kände mig inte alls motiverad att börja om med ny IVF.

Tiden har gått och vi känner att vi måste göra ett sista försök innan vi går vidare.

Vi har kört korta metoden och hunnit med äggplocket. Ligger med värk men nöjd, 11 ägg blev det ut. Återinföring på Torsdag om det blivit lyckat party i värmeskåpet.

Spännande!! Lycka till! Låter som goda förutsättningar.. ?

Är i ungefär samma situation. Vi har en snart 4-åring med hjälp av IVF, första försöket.

Hade ett embryo kvar i frysen som sattes in men ej tog (förra året). Gjorde en ny vända där det tyvärr inte blev några befruktade ägg. Stor sorg.

Efter några månader gjorde vi nytt färskförsök med 4 befruktade ägg som resultat. Ett till mig som inte tog och tre odlades vidare till blastocyster. Satte in ett i fredags. Så har 2 kvar i frysen.

Är 39 år så tiden rinner genom fingrarna.
  • missmissis
    toksnippan skrev 2015-09-08 13:30:40 följande:

Hej!!

Vi är i rullarna igen. Vi fick vår son med hjälp av ivf på Akademiska för drygt 5 år sedan. Hade tre ägg kvar i frysen men det ena försöket misslyckades och det andra slutade med MA. Sen låg vi lågt. Jag kände mig inte alls motiverad att börja om med ny IVF.

Tiden har gått och vi känner att vi måste göra ett sista försök innan vi går vidare.

Vi har kört korta metoden och hunnit med äggplocket. Ligger med värk men nöjd, 11 ägg blev det ut. Återinföring på Torsdag om det blivit lyckat party i värmeskåpet.

Spännande!! Lycka till! Låter som goda förutsättningar.. ?

Är i ungefär samma situation. Vi har en snart 4-åring med hjälp av IVF, första försöket.

Hade ett embryo kvar i frysen som sattes in men ej tog (förra året). Gjorde en ny vända där det tyvärr inte blev några befruktade ägg. Stor sorg.

Efter några månader gjorde vi nytt färskförsök med 4 befruktade ägg som resultat. Ett till mig som inte tog och tre odlades vidare till blastocyster. Satte in ett i fredags. Så har 2 kvar i frysen.

Är 39 år så tiden rinner genom fingrarna.
  • missmissis

Tack!!!!

Jag är visst gravid! Vågade knappt titta på testet. Såg bara ett streck först. Asså sjukt. Min dotter ska bli storasyster!!! (Om allt går vägen)

Chock!!

• missmissis

Tack fina ni!!

Toksnippan: satte ni in i torsdags eller är det nu på torsdag?

Gina43 och Snobben00: Ett stort Grattis till er!!!

Pluppen85: Testdag idag!?

• missmissis
    toksnippan skrev 2015-09-14 13:34:46 följande:

Missmissis, torsdags som var går o ruvar för fullt!

Ojoj!! Spännande. Håller tummarna hårt! Satte ni in 3 eller 5-dagars?
  • missmissis

Hej igen. Vecka 6 (5+4). Tiden går såå sakta! Önskar jag kunde snabbspola. Väntar mest på Vul i oktober. Nervös. Ingenting är ju självklart. Tänker på att få gå ner i tid också. Redan. Är sjukt trött på kvällarna och har lite problem med ryggen. Besökte en kiropraktor i måndags för första gången. Jobbar inom barnomsorgen. Förra graviditeten jobbade jag till 6 månaden. Nu är jag snart 40 (men det är det ingen som tror) så jag tänker tänka på mig själv denna gång och ta det lugnt. Hoppas det går bara.

Ha en bra dag alla!!

• missmissis
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Grattis till plusset! Men förstår din oro. Hur vet man att man har en vätskefylld äggledare? Syns det på Vul? Jag har nämligen haft utomkveds. och oroar mig såklart att det kan hända igen. Satte in en finfin blasto. Asså, kan de vandra tillbaka?

Håller tummarna för dig!
  • missmissis
    Velveteen skrev 2015-10-04 08:45:30 följande:

Tack detsamma! Syntes på de första VUL men läkarna var inte tillräckligt skickliga eller tänkte inte på det utan misstog det för äggblåsor. Upptäcktes sedan vid ÄP och då tyckte vi det var för sent att bromsa! Förstår att du oroar dig för utomkved! Får du gå på tätare kontroll nu? Kände du att några symptom var annorlunda den gången du fick utomkveds?

Tror inte jag får gå på tätare kontroller för det. Ska på mitt första på onsdag. Asså, när jag fick utomkved blev jag gravid på naturlig väg (första ggr) och hade testat positivt dagen innan magontet började. Min äggledare sprack så smärtan va stark med illamående och kräkning. Innan kände jag inge speciellt. Bra att du blir kollad!
  • missmissis
    Ebbster skrev 2015-10-15 09:36:58 följande:

Har haft lite molvärk i livmoder i två dagar nu, är det ett gott tecken tro?

Det kan vara det ja! Jag kände av värk i livmodern redan samma kväll efter att vi satt in en blasto och sen fick jag ont i ljumskarna och ryggslutet.. Håller tummarna!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015