• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

FET nu på måndag och blandade känslor inför det. Är så rädd för att det inte blir något. .. så less på den besvikelsen. Har ju redan 7 FET utan plus i bagaget.

Hoppas verkligen kunna vända på det resultatet!

Hoppas hoppas att det spelar in att jag nyligen varit gravid!

• snobben00
    Kingston skrev 2015-05-08 22:32:07 följande:

Det är en 6-dagars blastocyst vi fått tillbaka.

Vet inte när jag tänkte testa riktigt... Sist såg jag ett svaaagt plus på ruvdag 9.

Så innan dess känns det egentligen inte lönt tror jag.

Men jag är ju testoman så jag lär ju inte kunna hålla mej.

När jag blev gravid med sonen som var blastocyst testade jag svagt positivt på rd 6.

Första graviditeten testade jag svagt positivt på rd 9 och då var det en 2 dagars.
  • snobben00
    Kingston skrev 2015-05-10 19:50:13 följande:
    Oj det var tidigt!

Tror (minnet sviker fort) att jag plussade väldigt svagt på rd 9 med en 5-dagars sist...

Känner fortf. inte av någonting vilket oroar lite. Men men! Testar nog om ett par dagar.
    Tror att det är väldigt olika hur mycket hcg man utsöndrar.
  • snobben00

Så var det gjort då... testdag 29 maj
    Fick en fin blastocyst men dom fick tina 2 då första la av. Så nu finns 7 kvar.

Frågade om möjligheten att göra färskförsök nu när vi betalar men vi måste använda upp det vi har först eller gå privat nån annanstans men eftersom mannen tycker vi kör på dom i frysen så får det bli så.
    Känns dock inte som att det finns 7 försök kvar då vi även tidigare varit med om att dom dör vid upptining.
    Men som mannen säger; bara vi får den rätta så.

Är redan på cykeldag 26 idag vid återföring eftersom ÄL inträffade sent (cd 20)
    och vågar knappt känna efter men det känns som pms både i humöret och kroppen!

• snobben00

Hur går det för er andra? Hur ligger ni till? Ruvdag 2 nu och haft som mensvärk både igår och idag :(

• snobben00

Tar också Lutinus trots att det är ett FET så det kanske är det då... när ska du testa?

• snobben00

Börjar troligtvis på söndag som är ruvdag 6, det var då jag plussade med sonen som är från samma "kull" Glad

• snobben00

Ruvdag 3 och jag hatar detn här långa väntan men har försökt ställa mig in på att det inte blir något för att slippa bli så besviken. Trodde också att det skulle kännas lättare nu men. ... nej det gör det inte. Känner en jättepress både pga ålder och den ekonomiska delen. Enda fördelen nu är att det inte finns lika mycket tid till att surfa runt om ivf eftersom det finns en liten söt plutt som upptar större delen av mitt dygn :) Ingen "mensvärk " idag i alla fall.

• snobben00

Usch, känner mig också rätt nedstämd och less nu. Har världens migrän och bör inte ta mina mediciner då jag ännu inte säkert vet resultatet men testade negativt både imorse och i eftermiddag. Visserligen bara rd5 idag men kollade testerna från när sonen blev till och då syntes det svagt men tydligt rd6. Orättvist är ordet! Varför ska det vara så svårt (och dyrt!) för en del att få barn när det går så lätt för så många andra? ??? usch, jag trodde det skulle gå att ta lättare på det här nu när man redan lyckats en gång och har en fin guldklimp men vad fel jag hade! !!

• snobben00

Kingston : var det med 2 dagars eller blastocyst som du plussade på rd9? Hade du testat dagarna innan också då? Testade nu på morgonen också och hur mycket jag än vill se det där extra strecket så finns det inte där. ... känns jättetråkigt och jag håller med dig. Det är väl mycket för att man redan vet vad man missar.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015