IVF syskonförsök under 2015
Grattis till plus ni som plussat och grattis till bra resultat till frysen, ni som fått blastisar!
Grattis till plus ni som plussat och grattis till bra resultat till frysen, ni som fått blastisar!
Grattis till er!!
När man sätter in ett embryo med 8 celler dag 3 från äggplock, när fäster det då? Rd 3 eller 4? Och hur funkar det i jämförelse med en femdagars blasto? Vill bara förstå.
Jaha tjejer, eftersom det inte blev något nu så går inte nästa tåg förrän sent i augusti/början av september och då blir det nya tag igen. Tänkte önska er en trevlig sommar! Kanske ses vi här i tråden igen senare? Lycka till alla!
Så tråkigt med minus! Hoppas du orkar ta nya tag och göra ett nytt försök.
Kul att vi är flera som ska göra syskonförsök! Har funderat lite över varför vi misslyckats med två FET på raken trots att blastocysterna klarat upptingen galant och slemhinnan växt som den ska. Är det bara otur? Eller finns det någon förklaring? Båda gångerna blev insättningen lite sent i cykeln, en gång pga att jag inte svarade på letrozolbehandlingen, så vi bytte till sprutor. Då blev ju själva behandlingstiden längre och insättningen senare. Kan det betyda ngt? Läkaren som har gjort våra ivf-försök nämnde något om att senare ägglossning ger lite sämre ägg och slemhinna. Så nu hoppas jag att jag kommer svara på behandlingen och sätta in blastisen normalt i cykeln och inte en vecka senare som tidigare gånger.
vårblomman: Vad tråkigt att det blev så! Jag förstår att du är besviken, särskilt efter totalfrys. Har du bett om ett avstämningssamtal med läkaren (som borde ingå i er behandling) om vad som hänt? Läkaren borde kunna svara på era frågor och förklara. Det är väl definitivt dags för en annan behandling/ett annat upplägg för er? Om er läkare/klinik inte är beredd att tänka i nya banor kanske ni får fundera över en annan klinik, om ni orkar.
Jag är ledsen för er skull. Hoppas att ni kan ta nya tag och slippa ÖS.
Grattis Solhem!!
Då tror jag min klinik använder den nya metoden, det pratade något om 80-90 % chans att embryona överlever.
Jo visst känns det bättre med en plan och man hinner vara mentalt förberedd inför nästa försök.
Vårblomman, vilka nivåer har du haft? Jag anses också vara lättstimulerad. Jag hade 108 IE på första försöket resp 100 IE Puregon på andra försöket (150 IE är normal/standard dos). På första försöket sänkte man till 75 IE på slutet och jag hade lätta symptom på överstimulering. Genomsnittsdosen för mig var alltså runt 100.
Nästa gång börjar jag med 125 IE, men då kommer jag kanske vara nedreglerad.
Det här med att vara lättstimulerad kan vara ett gissel. Bara för att det lätt blir många äggblåsor innebär ju inte att det blir ägg med kvalitet.
Tror att vi hoppar på tåget med behandling i sommar. Tar alla möjligheter just nu. Det känns dock sådär med nedreglering bara för att få till ett försök lite tidigare i augusti.
Har ÄL nu (min cykel går som en klocka!) och vi får försöka på naturlig väg också, trots att chansen att det lyckas är jättesmå/nästan obefintliga. Min man har ju gravt nedsatt spermieantal. Suck, reproduktionssex...
De mäter väl alltid endometriet/slemhinnan vid ET? Tussebus, de kanske inte sagt något till dig när de mätt för att allt har sett bra ut?
Snobben, trist att du redan känner dig uppgiven! Upp med hakan! Det är inte kört än! Allt måste inte vara perfekt varje gång. Tänk på att det är många som fått barn på halvdåliga embryon! Det är ju blastocyster du har.
Här sket det sig. Mensen kom igår på BIM +1.