• Gina43

IVF syskonförsök under 2015

Tittar in i tråden igen. Har haft en del att stå i, men har varit inne i andra trådar.

Vi hostade upp pengar till ett tre-pack i augusti, trots att vi hade mycket kring oss i sommar. Körde långt protokoll denna gång för att kunna styra dag för ÄP till när kliniken öppnade efter sommarperioden. Mådde bra under nedregleringen men kände mig sprängfylld och i ganska dåligt skick inför ÄP. Det blev det mest smärtsamma ÄP:t hittills (av totalt tre färskförsök). Det blev ett topp-embryo till mig på dag 5 som verkar ha tagit sig! Jag har VUL nu i mitten av september och är ganska nervös.

snobben00 skrev 2015-06-26 21:53:10 följande:

Jo, nu är det ett starkt streck och idag ringde jag kliniken och fick tid för ul när dom öppnar efter sommaren 3 augusti och då är jag i v.10....om det nu håller i sig.

Hur har det gått? Är allt okej? Hoppas på bra resultat!!
  • Gina43

Alltså, fasen vad nervig jag är. Det smärtar lite i buken ibland (ej molvärk) och då oroar jag mig för utomkvedshavandeskap trots att det säkert bara är äggstockarna som spökar. Nu är också sista dagen med Lutinus. Det ska bli så skönt att slippa! Och kladdet när det liksom "rinner till" är ju jobbigt i sig ("tänk om det var en blödning?").

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-02 11:43:34 följande:

Åh ruvartiden är hemsk, när har du tid för VUL?

Själv väntar jag på att blödningen  känner av mensvärk sen igår så snart borde den dyka upp. 

Om två veckor. Jag är v5 +0 idag.

Oh, vet hur den väntan känns! Upplevde den nyligen när jag väntade på utblödningen vid nedregleringen (den som jag trodde skulle utebli..). Hoppas att du mår bra och att du är redo för insättning snart!

Har ni bestämt än om det blir stimulerat eller inte? Har för mig att naturlig cykel kan vara att föredra om man har en regelbunden cykel med egen ÄL?
  • Gina43
    Pluppen85 skrev 2015-09-04 16:15:03 följande:

Hej Gina,

Ja var också orolig för utomkvedshavande vid min första graviditet. Hade ordentligt med smärta efter att jag testat positivt men det var helt normalt, livmodern som växer. Grattis till ditt plus :)

Tack! Fast i nuläget vet vi inte om det blir något. Utreds för buksmärtorna nu (troligen måttlig överstimulering - har vätska i buken). Ska på återbesök och hoppas att de kan se en hinnsäck vid VUL denna gång (vilket de inte gjorde sist, kanske för tidigt). Är ju i mitten av vecka 6 nu, så det borde synas. De kollar även HCG, så jag får ju svar om saker verkar gå åt rätt håll.

Det här med smärtor är så olika. Jag hade bara molvärk under min första graviditet. Några enstaka gånger kände jag av ligamenten, men det var först senare. Den här gången har jag lite annan typ av smärta.
  • Gina43
    Stargazers skrev 2015-09-06 22:16:07 följande:

I augusti startade vi upp syskonförsök nr 1 via IVF. Imorgon har vi TD men såklart har vi inte kunnat vänta med att testa tills dess och härligt nog blir det där plusset bara starkare och starkare! Håller tummarna för att detta går vägen och att sonen får bli storebror till våren <3

Grattis!!
  • Gina43

Stargazers: Min lille son var också ca 1 år när kliniken öppnade i augusti. Kul att vi plussar ungefär samtidigt för syskon

Spännande tid nu, mycket som händer med en ettåring - men jag tyckte att det var tungt att göra full IVF och vara spänd och öm över buken. Blöjbyten är ibland en kamp! Och stark har han ju blivit! Han har precis lärt sig gå, men ibland har han ju velat vara i famnen och då tar det emot! Har tänkt på de som får barn riktigt tätt och som är otympliga och höggravida när de har barn som är 11-14 mån gamla. Det måste vara en riktig utmaning.

Kul att det blev plus med tredagars. Jag tycker att det känns lite hetsigt med jakten på blastocyster.

• Gina43
    Velveteen skrev 2015-09-02 07:34:12 följande:

Hej!

Har ett ivf-barn som föddes 2011. Gjorde ett syskonförsök i februari/mars men det misslyckades. Går på Nordic IVF i Göteborg. Började ett nytt försök nu, startade med Puregon i måndags. Har standarddos 150 IE. Vid förra försöket började jag med Puregon på 4 mensdagen men denna gång istället på 2 mensdagen. Jag var glad att få börja tidigare men det var som att mensen tog slut när jag började med Puregonen. Om den inte börjar igen så hade jag bara mens i 2,5 dagar. Har det blivit så för någon annan?

Hej! Nej, jag tror inte att Puregon ska påverka blödningen. Kanske hade du bara en mindre slemhinna den gången? Det är väl normalt att börja spruta dag 2-3 med Puregon? Dag 4 känns länge. Fanns det något särskilt skäl till att ni startade på dag 4?
  • Gina43
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:30:41 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Tråkigt! Är det definitivt nu? Men det är ett bra resultat med tre till frysen! Vi får hoppas att det blir syskon på någon av dem!! När tänker ni försöka på nytt? (fast det kanske ni inte orkar tänka på just här och nu..)
  • Gina43
    toksnippan skrev 2015-09-20 16:07:25 följande:

Vi försöker nog så fort kliniken har plats för oss. Fick 10 till frysen så hoppas på det bästa.

Håller tummarna för er andra!

Oj, det är ju toppen med så många! Det måste ju bli ett syskon på någon av dem!! Bra att ni tar nya tag.
  • Gina43
    Velveteen skrev 2015-11-14 22:01:48 följande:

Ni som är gravida och kommit upp i vecka 10-12 hur känner ni er? Jag är uppblåst som en ballong.. men är väl för att mina magmuskler är så otränade... Har ni börjat fundera på KUB-testet? Gjorde ni det med ert första barn? Jag gjorde det inte vid första barnet. Det är krångligt där jag bor, erbjuds inte i den staden utan jag måste antingen åka till två olika städer i Skåne och ta blodprov resp. UL, eller betala en privat klinik ca 2000:- för att göra det.

Jag tror att man blir svullen dels av hormonerna, men att det också kan vara individuellt hur stor man blir (är inte säker på om otränade magmuskler medverkat) Min BM log åt min svullna mage och sa "kroppen känner igen graviditet och vet vad den ska göra".

Vi har gjort KUB båda graviditeterna.

Ni kan ju bara göra NUPP, dvs. mätningar på fostret vid UL? Resultatet på skärmen är det vi går på.
  • Gina43

MålaMittHjärta: Grattis efter VUL! Vilken lättnad! Det ser ut att bli ett litet sommarbarn då?

• Gina43
    Bolih84 skrev 2016-01-02 22:00:00 följande:

Månad efter månad går och tiden går så sakta! Ja kroppen måste ju hur som helst vara läkt och redo annars i gen mening känns det som...

April var ju månaden jag tänkte gå på HP men istället börjar vi om då då ... :/

Vad tråkigt! Beklagar verkligen ert MF! Men åtminstone efter två cykler efter blödningen borde ni kunna börja på nytt? ÄP i mars? Kanske redan i februari?

Styrkekram!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015