• Coccolina

svärmor struntar i våra regler

Anonym (anonym) skrev 2015-03-30 18:48:20 följande:

Jag har väl ett par kilo som jag skulle behöva gå ner efter graviditeten (har en bebis också) annars är ingen överviktig. Vad nu det har med saken att göra? Jag vill ju såklart inte att sonen ska bli överviktig men det är inte därför vi har dessa regler. Min sambo tränar mycket och tänker endel på vad han äter (vi andra också såklart) och vi tycker inte att barn ska äta massa socker i onödan då man sätter sina framtida vanor redan som litet barn. Får han socker flera gånger i veckan redan nu så kommer han med all sannolikhet att fortsätta äta det som vuxen.

Så din sambo som gissningsvis fick socker oftare har fortsatt med det? Eller säger du emot dig själv här....

Jag kan förstå det där med maten, man äter det som serveras... Men fikan med farmor förstår jag inte... Hade varit varje dag ja då hade det varit fel, men 1-3 gånger i månaden... även engång i veckan med farmor förutom lördagen. Samt om ni som familj är hos henne och fikar... 

Losen up! Ni kan lära honom om kosthållning ändå!! 

Har flera vänner som haft strikt mathållning hemma under uppväxten... Vilket gjorde att så fort de fick egna pengar så rände de iväg och köpte vad de kunde och mölade i sig det när föräldrarna inte såg, vet en som utvecklade bulimi i samband med detta.... De fick skev syn på mat helt enkelt, och då det i familjen var tabu så blev det något som lockade istället... men samtidigt gav det skamkänslor... Bra mix...

Nej låt farmor bjuda på fika, och samtidigt lär pojken att lagom är bäst i alla lägen!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden svärmor struntar i våra regler