• Anonym (J)

svärmor struntar i våra regler

Jag vill bara säga att jag förstår dig precis Ts! Min svärmor är ungefär likadan, jättejobbigt! Hon har till och med skällt ut oss och börjat gråta inför våra barn och mina föräldrar för att hon tyckte att vi var för hårda med våra matregler.

Förbud är väl egentligen inget bra när det gäller mat, hade ju varit bättre om svärmor gjorde som ni sa, så att det inte snackas så mycket om det. Sen om hon gav något gott NÅGON gång ibland hade väl varit ok, men det är ju inte bara hon som bjuder, precis som du säger. Jag har tyvärr inget råd att ge!

• Anonym (J)
    Anonym (mor) skrev 2015-03-31 08:18:07 följande:

Om det bara handlar om "2-3 gånger i månaden" så fattar jag inte varför du hetsar upp dig. Huvudsaken att ni är strikta i ert eget hem för lill-grabben fattar väl att det bara är hos farmor som andra regler gäller? Det är väl mysigt för en liten unge att få åka till farmor/mormor och mysa någon gång då och då och koppla av. 

Men varför måste mys vara lika med kakor, godis och glass?
  • Anonym (J)
    rödlök skrev 2015-03-31 09:43:06 följande:

Mor och farföräldrar är ju så, oftast. Vad spelar det för roll ärligt talat om man äter en kaka eller två i veckan utöver fredags/lördagsgodis?

Fast om man läser Ts så hade det blivit flera dagar i veckan om de hade fikat med alla de träffade varje vecka/månad.

Jag tycker inte heller att man ska hålla på med förbud (vilket inte är fallet här, barnet får ju fika varje vecka förutom lördagsgodis), men det hade ju inte varit ett problem om farmodern hade gjort som föräldrarna önskar.
Svar på tråden svärmor struntar i våra regler