Inlägg från: Anonym (anonym 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym 2)

svärmor struntar i våra regler

Nu förstår jag varför de 10 barn som byter buss samtidigt som mig alltid köper godis och alltid delar upp och äter upp allt innan de blir hämtade vid sin busshållplats, de gör det för att godis inte är ok hemma. Har tyckt att det varit lite märkligt att köpa godis varje dag och dessutom skyndat sig att äta upp det och vara väldigt noga med att kolla att de inte haft choklad runt munnen.

• Anonym (anonym 2)
    Batmamba skrev 2015-03-31 14:25:51 följande:
    Fast sånt beteende (om det är i så stor utsträckning som du beskriver) beror ju förmodligen inte på förbudet i sig utan snarare på att barnen uppfostrats till ögontjänare som inte förstår varför begränsningen finns utan bara följer regler för att de vuxna inte ska bli arga - vilket ju är helt fel skäl. De här barnen fuskar förmodligen med annat också när de vuxna inte ser.
    I det här fallet beror det nog kanske både på det ena och det andra eftersom dessa familjer är antroposofer.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-31 21:46:39 följande:
    Ja men på en mer normal nivå än 90% av er här inne. Vi lagar allt som oftast mat från grunden, han får lördagsgodis och fika någon gång ibland. Sen går han på kalas när han blir bjuden och högtider firas också med godsaker. Men era barn springer ju från ena hushållet till det andra och käkar glass efter skolan. I vårat område frågar man föräldrarna innan man ger någon annans barn glass. Jag håller fortfarande fast vid att vi gör rätt i att inte tillåta socker varje dag, vi kommer inte ändra på något.
    Äter ni ketchup till maten så får barnet i sig väldigt mycket socker i princip all mat som inte lagas från grunden har socker i sig, något så enkelt som vanligt skinkpålägg och leverpastej innehåller mycket socker fast de flesta nog inte tänker på detta i de flesta charkvaror, hel och -halvfabrikat tillsätts socker som smakförstärkare.
  • Anonym (anonym 2)
    Monkii skrev 2015-03-31 22:28:48 följande:
    det är ingen här som säger att barn inte ska äta något socker alls. Seriöst, ketchup som exempel?
    Ketchup är en riktig sockerbomb 2 matskedar innehåller 2,5 sockerbitar och många häller ketchup på i princip all mat.
Svar på tråden svärmor struntar i våra regler