• CissiJissi

svärmor struntar i våra regler

Jag hade nog hållit med farmorns son i det här fallet, kan hon inte följa era regler för något så viktigt som vad barnets kropp ska växa och utvecklas på - då kan hon inte visas förtroendet att ha honom själv. Sjukt att inte respektera föräldrarna, vad är det frågan om? Maktbegär? Alzheimers? Hon tar inte sitt ansvar och beter sig inte som en bra vuxen ledare runt 9-åringen. Dåliga vanor och för många undantag och problem kring mat kan verkligen förstöra liv.

• CissiJissi
    spillerkillern skrev 2015-03-31 13:35:09 följande:

Hur får du detta till Alzheimers?

Läste du mitt inlägg och fick det till att jag menar farmodern har alzheimers??:)

Jag skrev en fråga, "vad är det frågan om?", och sedan "maktbegär? Alzheimers?".

Förtydligande: varför gör farmodern så? försöker hon påverka och ha makt i situationen i sån grad att hon vägrar lyssna på föräldrarnas regler? eller har hon blivit så glömsk och gammal att hennes minne helt enkelt inte räcker till - därför gör hon fel igen och igen?

Om min text verkligen var så svårläst får jag ju beklaga för det :)
  • CissiJissi
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-31 22:24:35 följande:

Äter ni ketchup till maten så får barnet i sig väldigt mycket socker i princip all mat som inte lagas från grunden har socker i sig, något så enkelt som vanligt skinkpålägg och leverpastej innehåller mycket socker fast de flesta nog inte tänker på detta i de flesta charkvaror, hel och -halvfabrikat tillsätts socker som smakförstärkare.

Och just med tanke på detta är det viktigt att se över ens vanor, många glömmer allt socker som finns i mat vi inte tänker på som "sockrad". Man kan göra egen ketchup, köpa bröd utan socker, äta mindre kött etc. Poängen runtom i tråden är väl att begränsa intag av socker, och med en sådan trotsig och rebellisk svärmor blir det problematiskt.
Svar på tråden svärmor struntar i våra regler