FET april
Någon annan som gör FET nu i april?
Någon annan som gör FET nu i april?
Kul med flera!
Trist med missfallet, beklagar! Hoppas det lyckas nu nästa gång!
Dethär är vårt första FET denhär omgången, men har tre barn sen tidigare, alla från denna samma äggplock 2008. Tror det var 7 embryon kvar i frysen, hade tur och fick många ägg o alla tog sig och nästan bara lyckade insättningar. Två missfall har jag också haft under årens lopp.
Är nu på dag 3, tagit zumenon sedan mensstart. Ultraljud om en vecka, sen blir väl insättningen ca dag 19. Spännande!
Puffar, flera på g med FET?
Dags för ultraljud för mig imorgon, blir sen att ringa in resultatet till kliniken för att få insättningsdatum.
Här är en till! Började med femanest igår pratade med kliniken nyss och bokade tid till onsdag 15/4 :)
Men då har så varit med om plus på första försöker tidigare? :)
Blev invecklat detdär, men typ såhär ser vår historia ut
Slutade med kondom 2001
första fertilitetsundersökningarna 2002 kommunalt, hittade inga fel
Naturligt gravid 2006 - missfall
2007 opererad för endometrios, spolade äggledarna
2008 ivf privat;
1:a ggr: ivf med två ägg -födde tvillingar 2009
2013;
2 ggr : fet med två ägg - gravid, missfall
3 ggr: fet med ett ägg - fäste ej
4 ggr: fet med ett ägg - födde ett barn 2014
Äsch vad trist att ni har sånt oflyt nu just Söndag och Mollan79!
Hej,
har gjort 1 färskförsök och 1 fet nu under 2015 som misslyckats. Ska nu göra nytt fet i april där de ska tina upp 3 av mina 2 dagars och försöka vidareodla dem till blastos.
Jag har gjort fet 5 dagars ägg
Ägglossning den 8 april
Historia
Ivf1 missfall i v9
Fet1 hände inte ett skit ostimulerat
Ivf2 missfall i v9
Fet2 vet ej men hoppas nu
Alltså shit vad dagarna går långsamt! Köpte grav.tester idag. Helst skulle man ju vilja testa med detsamma, även om man inser enbryotet knapp fäst ens än (i bästa fall då alltså) och hcg nu knappast hunnits produceras än.. Avskyr att inte veta!
Kan inte påstå jag känner mycket. Brösten ömmar, men det beror väl antagligen på ivf-medicinerna.. Först kände jag mig typ höggravid, svullen och tjock och trött. Nu känner jag mig igen som vanligt. Minns inte om det varit så tidigare gånger också, eller om det tyder på att ägget inte fäst..
Största problemet är att vi är halvsjuka här, och jag inte vågar ta några mediciner fast jag har i bihålorna. De flesta mediciner mot det rekommenderas ju inte under graviditet, och dessutom är jag extra nojig att de ska påverka äggfästningen o slemhinnan negativt .. Så vågar inte behandla med annat än saltvattenkanna.
Ungarna har från och till haft sjuka öron nu just, så inte sovit en full natt sen insättningen. Blir en vända till läkaren idag igen, i måndags fick vi ingen antibiotika (rött i öronen, men läkaren trodde det var på bättringsvägen) men nu börjar det nog behövas tycker jag.,.
Så inte på topp här nu just. Men försöker hålla modet och hoppet upp!
Förresten, är det någon annan som tycker allt smakar annorlunda, starkare? De sista dagarna har jag tyckt mintsmaken i min favoritchokladstång varit så stark, smaksatta lakritsstänger klarar jag inte ens av att äta, tycker de är för starka..
Det kunde ju eventuellt vara ett graviditetstecken., Hoppas det inte bara är inbillning..
Hoppsan, vi impulsköpte visst en syskonvagn idag (50% på alla Briovagnar i ett varuhus vi besökte, den vi tog var demovagn och hade gratis mjuklift mm också).
Superfynd, nu skulle ju då ett plus sitta bra så den också kommer till användning..!
Helgen har gått snabbt, varit på minisemester och bott på hotell två nätter, men nu ännu 3 långa dagar kvar här hemma innan grav.test. Minns inte denna väntan någonsin förr varit såhär evighetslång..
Varför testar du med blodprov? Nyfiken
Jag pratade med min klinik o de sa nu att det ser bra ut att min mens ej kommit (det har inget med lutinus att göra) och om jag inte får nått tom Tors då ska jag testa ej den 2 maj
Skulle du testa idag?
PLUS +++++++
Så lycklig
Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar
ägglossning 8 april
insättning 14 april (5 dagars)
hon sa v 4+2
jag tycker 4+5