• Svar på tråden FET april
  • En PantherTant

Blev invecklat detdär, men typ såhär ser vår historia ut

Slutade med kondom 2001

första fertilitetsundersökningarna 2002 kommunalt, hittade inga fel

Naturligt gravid 2006 - missfall

2007 opererad för endometrios, spolade äggledarna

2008 ivf privat;

1:a ggr: ivf med två ägg -födde tvillingar 2009

2013;

2 ggr : fet med två ägg - gravid, missfall

3 ggr: fet med ett ägg - fäste ej

4 ggr: fet med ett ägg - födde ett barn 2014

• Mollan79

Mensen fortsätter leva rövare så nu var min menscykel bara 18 dagar! Ska in till Charlottamottagningen och kolla slemhinna mm imorgon. Jag vill så gärna göra FET i april!

• Söndag
    Mollan79 skrev 2015-04-15 17:39:02 följande:

Mensen fortsätter leva rövare så nu var min menscykel bara 18 dagar! Ska in till Charlottamottagningen och kolla slemhinna mm imorgon. Jag vill så gärna göra FET i april!

Min första riktiga mens kom också väldigt tidigt, läkaren sa att de var vanligt :) hoppas de ser bra ut :)
  • Söndag

Blev ingen återföring för oss denna månad :( trots östrogen så är jag på gång att få ägglossning vilket tydligen innebär att det inte blir någon återsättning för oss utan vi ska vänta på nästa period då vi ska prova en ostimulerad cykel... Blä för denna jäkla väntan ????

• Mollan79

Tack för lugnande svar Söndag och vad tråkigt för er att det inte blir nåt denna månad.

Trots att det 'bara' är en månad hit o dit så blir det lång väntan.. Vi började i okt med IVFen och det har bara krånglat med blåsor , ägglossningar och när det väl blev lyckat och positivt på Stickan så blev det missfall. Det är så frustrerande och man lever som i ett vakuum av väntan. Men jag hoppas att det en dag går vägen för oss alla, kram på er kämpar där ute!

• Helendi

Hej,

har gjort 1 färskförsök och 1 fet nu under 2015 som misslyckats. Ska nu göra nytt fet i april där de ska tina upp 3 av mina 2 dagars och försöka vidareodla dem till blastos.

Amanda 2011.11.04
  • Mollan79

Jag har fortfarande rester fr missfallet så jag ska äta Provera i 10 dagar m början den 22. Sista chansen sen blir det skrapning annars. Usch va tråkigt och vänta!

Så för mig lär det inte bli nåt FET i april, snarare maj OM jag har tur.. Lycka till tjejer

• En PantherTant
    Helendi skrev 2015-04-16 20:46:17 följande:

Hej,

har gjort 1 färskförsök och 1 fet nu under 2015 som misslyckats. Ska nu göra nytt fet i april där de ska tina upp 3 av mina 2 dagars och försöka vidareodla dem till blastos.

Amanda 2011.11.04
    Välkommen! Hoppas det tar sig nu denna gång!

Igår hade jag insättning. Så nu håller jag tummar och tår att det lyckas hela vägen!

Allt såg jättebra ut, så oddsen är ganska höga. Slemhinnan 12,7 cm, båda äggen klarade bra upptiningen, satte in ett som redan fortsatte dela sig (hade fått sätta in båda om jag velat, var samma läkare som hade första gången när vi ville ha tvillingar).

Testdat med blodprov är 29.4 så 30.4 vet jag hur det gått. BF blir 4.1 om allt går bra.
  • Hemlig78

Jag har gjort fet 5 dagars ägg

Ägglossning den 8 april

Historia

Ivf1 missfall i v9

Fet1 hände inte ett skit ostimulerat

Ivf2 missfall i v9

Fet2 vet ej men hoppas nu

Svar på tråden FET april