Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Högutbildade vad har ni för lön?

4 år på högskola varav ett basår. Ca 2 års erfarenhet 35000:-/mån. Betald övertid och restid.

• Studentpappa
    Anonym (abc) skrev 2015-04-03 07:00:36 följande:

Ingångslön på 26, jobbar som projektledare och har prioriterat bra anställningsvillkor framför lön.

Vad är det för speciella villkor?
  • Studentpappa
    Anonym (abc) skrev 2015-04-03 09:09:31 följande:

Jobbar hemifrån 2 heldagar i veckan + att jag sällan är på kontoret mer än 6 timmar de dagar jag är där (jobbar hemma på morgonen eller kväll) 6 veckors semester + en veckas arbetstidsförkortning (dvs 7 veckors semester men bara semesterersättning för 6 veckor). Väldigt fria arbetstider helt enkelt

Skönt, men låt inte det vara ett motiv för att hålla tillbaka din löneutveckling. Jag utgår från att du ändå sköter ditt jobb. Jag är inte mycket för att förhandla bort övertid etc, det går fort att arbeta in en veckas komptid tex.
  • Studentpappa
    Anonym (abc) skrev 2015-04-03 11:16:04 följande:

På mitt förra jobb hade jag komp, men faktum är att jag jobbar inte mer än 40 timmar i veckan i snitt nu. Kan utan problem sluta vid lunch om jag ska resa iväg. Runt 45 000 är ungefär vad jag känner mig nöjd med också, blir inte så mycket i plånboken för varje löneökning. Prioriterar också arbetsuppgifterna så att jag hela tiden utvecklas och bygger på mitt cv.

Nej jag såg inte att du hade 45 idag, trodde du var nyexad. Såg bara där du skrev din Ingångslön.
Svar på tråden Högutbildade vad har ni för lön?