• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gweny

Välkommen alla! Kul vi verkar bli ett gäng som får följas åt.

Nu har min mens slutat efter vårat misslyckade försök. Så frustrerande att behöva vänta tills nästa mens innan stimuleringen inför FET kan börja. Vill ju börja redan nu!!

• Gweny
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:09:41 följande:

Beklagar ditt minus också! Men nu jäklar är det vår tur! Hoppas hoppas :)

Men alltså om jag blir gravid vid FET-försöket, då får jag väl inte ett tredje färskförsök (IVF nr 3) för att få syskon (i framtiden)? Förstår du hur jag menar? :)

Får du ett barn nu av FET får du sen inget mer utan måste då betala själv. Men har ni embryon kvar i frysen kan ni få använda dem till nytt FET. Kostar väl ca 12 000 kr sa dem på SU.
  • Gweny
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:16:26 följande:

Som jag trodde... Tack för ditt svar :)

Men tror du jag kan välja att göra försök nr 3 i maj istället för FET? Och spara det enda embryot i frysen?

Ingen aning. gör du långa protokollet? Frågan är om man isåfall skulle hinna det innan sommaruppehållet...

Inte helt klart med stimulerat för mig, men blir nog det då jag har så få egna äl och oregelbundna cykler.
  • Gweny

Ja vi får verkligen hoppas på det!

Konstigt att tänka att vårt blivande barn kanske ligger i en frys i Göteborg just nu och väntar...

• Gweny

Bergamott83>> uch tråkigt är det. Hinner du med nytt försök innan sommaren?

Vincents mamma>> Välkommen. Kom dem till på ET eller FET? Kul läsa att det gåt bra för er innan.

• Gweny
    Schatz81 skrev 2015-04-08 16:20:25 följande:

Nu äntligen kan även jag hoppa in i en IVF-tråd! 

Efter att jag och min sambo har försökt i två år genomgick vi en undersökning i höstas. Jag har lågt AMH och lågt progesteron och min sambo få spermier, som heller inte är så rörliga. Den 27 april ska vi äntligen till Akademiska i Uppsala för genomgång av behandling och kommer väl igång med vårt första IVF + ICSI i maj.

Håller tummarna och hoppas på många plus i den här tråden!

Välkommen! Hoppas ni snabbt kommer igång! Tyvärr är det mycket väntan inom detta.
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-04-08 22:49:17 följande:

Hörrni. Hur länge ska man blöda efter? Jag trodde det var över i förrgår men idag började jag blöda igen. Kan det bli så?

Ingen aning, jag blödde i 3 dagar. Men kan säkert ställa till det lite med alla hormoner man haft och slemhinnan som kanske inte helt kom ut med en gång.
  • Gweny

Pratade med min BM nu och vi kommer få göra stimulerat försök med tabletter och spray. Kommer börja med provera 30/4 och planerad insättning v. 23.

tydligen måste jag börja med lutinus innan insättningen och hålla på med fram till vul(om vi nu plusar) uch, dem har varit "jobbigast" av allt tycker jag. Kladdigt och bökigt ta när man är på jobbet.

Men nu har vi en ny plan iallafall.

• Gweny
    Elfia skrev 2015-04-09 18:19:35 följande:

Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?

ja så skönt att du slipper allt det!

Jag har så få egna äl och oregelbundna cykler, så vågar inte lita på min kropp.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj