• Elfia

FET/IVF 2015 Maj

Gweny skrev 2015-04-06 00:10:43 följande:

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna. smile1.gif

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

Vilken bra idé att starta ny Maj tråd! :)

Då kommer nog vi att ligga rätt lika även i Maj Gweny. Beror väl dock kanske lite på när denna mensen startar. Ska bli spännande att följas vid. Det SKA TA SIG för oss med FET nästa gång!! ;)
  • Elfia
    Kaariin skrev 2015-04-06 13:49:23 följande:

Hoppar också in här :) Har två misslyckade IVF bakom oss. Testade minus i helgen, ett ganska uppenbart minus då mensen båda hann komma och gå innan testdag. Men vi har en liten 5dagars i frysen. Hoppas på FET i maj :)

En fråga jag inte hunnit ställa till kliniken ännu; om vi blir gravida med FET i maj, försvinner vårt sista IVF-försök då?

Kram!

Beklagar :( fick också minus i helgen. Så ledsamt. Nej, FET ska inte räknas som sista försök, 3 st FET ska ingå in det IVF försöket ni är uppe i. Jag vet nu inte vilken klinik ni går på men de flesta har det så.

Hoppas det går bättre för oss i Maj. Det MÅSTE GÅ!!! :)
  • Elfia
    Liil skrev 2015-04-07 04:57:56 följande:
    KUB-test är väl blodprov och ultraljud, det är vad jag vet helt riskfritt.
    Du tänker nog på fostervattensprov, där finns en ökad risk för missfall. 

VI kommer att göra KUB NUPP men är mycket osäker på om vi kommer att göra fostervattensprov, det beror på vad NUPP visar. 
    Japp det stämmer! Fostervattensprov är det som ger ökad risk men också ger näst intill garanterat svar. Kub/Nupp blodprovstest är inte lika garanterat. Det har jag läst!
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-04-08 22:49:17 följande:

Hörrni. Hur länge ska man blöda efter? Jag trodde det var över i förrgår men idag började jag blöda igen. Kan det bli så?

Jag fick som vanlig mens, lite mer sparsam dock. Även denna höll i sig i 4 dagar, precis som vanligt. Men hormonerna kanske ställer till det för dig det är väl inte helt omöjligt?
  • Elfia
    Grodisgroda skrev 2015-04-08 20:21:40 följande:

Hej!

Får man också hoppa in? 

Vårt första IVF försök efter att ha försökt själva i två år. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats något fel på någon av oss, då kanske min ålder då.... Har superbra AMH för min ålder (39) och sambons spermaprov är tip top. Har provat tre cykler med Pergotime och ÄL sprutor och fått oftast minst två äggblåsor på dubbelt dos pergo. Det har blivit tre svaga plus som aldrig blev till något, "mensen" kom någon dag sen. Det starkaste "plusset" fick jag en månad utan pergo.

Så nu väntar jag på att få börja spraya om ca 2 veckor. Sedan äggutplockning i slutet av maj :)

Kul att ha några att diskutera och utbyta erfarenheter med!! Håller också tummarna för massor av plus!!

Välkommen! :) Vi gjorde precis vårt först icsi försök efter att försökt i två år på egen hand. Tyvärr tog det sig inte. Hoppas på ett lyckat FET om en månad!

Hoppas allt går bra för dig. Vi får hålla tummarna för varandra!
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-09 16:22:23 följande:

Pratade med min BM nu och vi kommer få göra stimulerat försök med tabletter och spray. Kommer börja med provera 30/4 och planerad insättning v. 23.

tydligen måste jag börja med lutinus innan insättningen och hålla på med fram till vul(om vi nu plusar) uch, dem har varit "jobbigast" av allt tycker jag. Kladdigt och bökigt ta när man är på jobbet.

Men nu har vi en ny plan iallafall.

Skönt att ha en plan. Här blir det ett ostimulerat försök. Så himla lättad att slippa lutinus samt sprutor denna gång.

Hur kommer det sig att du får göra ett stimulerat FET Gweny?
  • Elfia
    cameleon skrev 2015-04-09 18:44:26 följande:

Jag hoppar också in här! Mitt första IVF-försök misslyckades, hade testdag 17 mars men fick mens redan på rv 12. Nu skall jag göra FET när som helst.

Jag väntar på mensen som jag hoppas kommer när som helst, tre dagar in i cykeln börjar jag äta Progynon.
    Det blev alltså stimulerat försök för min del, har haft det på känn hela tiden och är väldigt glad för det :)

Vad är progynon? Det verkar rätt olika det där med stimulerat/ostimulerat FET. Bm sa att vi gör pga manlig faktor så det borde förhoppningsvis gå smidigt med ostimulerat när det väl är befruktat :) hoppas på det!!
  • Elfia
    Vincents mamma skrev 2015-04-11 17:49:56 följande:

Å kan det inte bara blir maj nu!

Jag känner samma sak!!!!
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-06 00:10:43 följande:

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna. smile1.gif

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

Hej Gweny :)

Hur går det för dig? Nu har jag varit frånvarande ifrån FL och allt vad ivf har inneburit sedan första veckan i April. Och ack så skönt det har varit och fokusera på annat. Drog ner mig rejält det där minuset.

Men du ska visst också starta nu i Maj med en frysåterföring va? Jag väntar på min mens som är två dagar sen. Känner inte av att den är på gång heller tyvärr. Men pms har jag som jag alltid brukar få innan mensen. Ringde ssk på SU som sa att det är visst vanligt med rubbningar cykeln efter ivf /hormonbehandling. Att det kan ta upp till 2 veckor innan den kommer. Hoppas jag får den nu i helgen. Har du fått din ännu? När är den beräknad? :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj