• cameleon

FET/IVF 2015 Maj

Jag hoppar också in här! Mitt första IVF-försök misslyckades, hade testdag 17 mars men fick mens redan på rv 12. Nu skall jag göra FET när som helst.

Jag väntar på mensen som jag hoppas kommer när som helst, tre dagar in i cykeln börjar jag äta Progynon.
    Det blev alltså stimulerat försök för min del, har haft det på känn hela tiden och är väldigt glad för det :)

• cameleon
    Elfia skrev 2015-04-09 20:04:16 följande:
    Vad är progynon? Det verkar rätt olika det där med stimulerat/ostimulerat FET. Bm sa att vi gör pga manlig faktor så det borde förhoppningsvis gå smidigt med ostimulerat när det väl är befruktat :) hoppas på det!!
    Det är östrogen, antar att det är den som skall hjälpa till att bygga upp min slemhinna.. Den måste ju vara 7 mm.

Min cykel ligger på 27-57 dagar men jag tror att mensen är på gång snart så därför avvaktade vi med ytterligare en medicin, den som skall sätta igång mensen (Primolut-nor). Så nu går jag här hemma och hoppas att den skall dyka upp, helt sjukt egentligen, att man kan längta så!
  • cameleon
    Coocoo skrev 2015-05-19 16:54:39 följande:

Har gjort ett FET idag av en aktiv liten blastocyst och enligt läkaren är det 50% chans att det går vägen.

Jag fick förresten rekommendationen att äta som en gravid från och med idag (alltså undvika viss ost etc) samt att inte ha samlag. Anledningen till inget samlag var att progesteronet (i mitt fall crinone) då åker ut och att det inte är bra.

Jag kör förresten även på babyklister för att göra miljön extra gosig för ägget :)

Vilket klister använder du?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj