• FruGrävling

FET/IVF 2015 Maj

Hoppar också in här om jag får.

Vi var på konsultation/planering på Nordic IVF i Gbg förra veckan. Nu väntar jag på mens om den nu vill komma (har PCOS o långa oregelbundna cykler så mest sannolikt blir det Provera vid månadsskiftet) och därefter startar vi. Vi ska göra antagonist (korta protokollet) så det kan bli sprutstart redan i mitten av maj.

• FruGrävling

Jag började spruta i måndags för vårt första ivf men efter första ultraljudet igår fick vi avbryta. Jag hade en follikel (eller cysta?) på ca 20 el om det var 22 mm. Övriga folliklar var under 10 mm. Det blev trigger idag och vi får försöka med vanligt enkelt sex. Om det inte funkar (och varför skulle det, jag fick ju ägglossning av Pergotime men vi lyckades ju inte ändå på 6 mån?) så får vi vänta till augusti. Det blir förmodligen en högre dos Gonal-F redan från början då.

Med tanke på PCOS o AMH på 11 o många små äggblåsor trodde de att jag var lättstimylerad o risk för lverstimulering men jag antar att de hade fel. Känns bara så jobbigt nu. Vi har väntat på ivf sen februari o när vi väl får börja går det åt h-vete direkt. Nu blir det ytterliggare en sommar som jag kommer önska vara över direkt.

• FruGrävling
    madich skrev 2015-06-01 12:06:58 följande:

Va skönt för dig=)

Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med  300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.

Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.

Åh vad glad jag blir när jag läser detta. Då finns det ändå hopp för oss.

Fick avbryta vårt första försök i fredags. Låter som liknande scenario som för er. Hade en äggblåsa på ca 20 mm och övriga var små 10 mm eller mindre. Hade tagit en låg dos Gonal (112.5 enheter). Kanske blir det mycket bättre nästa gång med en högra dos.
  • FruGrävling
    FruGrävling skrev 2015-06-01 12:26:31 följande:

shit! borde läst hela texten innan jag svarade. Naturligtvis blir jag inte glad av att läsa att du börjat blöda :(

Åh vad glad jag blir när jag läser detta. (Din övre del) Då finns det ändå hopp för oss.

Fick avbryta vårt första försök i fredags. Låter som liknande scenario som för er. Hade en äggblåsa på ca 20 mm och övriga var små 10 mm eller mindre. Hade tagit en låg dos Gonal (112.5 enheter). Kanske blir det mycket bättre nästa gång med en högra dos.

• FruGrävling

Nej nu blev det fel igen.

Tänkte bara be om ursäkt till dig madich. Naturligtvis blir jag inte glad över att du börjat blöda. Det suger rejält. Hoppas att det ändå ska gå vägen för dig.

Så fel det blir när man svarar innan man läst hela texten.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj