• Kingston

FET/IVF 2015 Maj

Hejsan hoppsan!

Hoppar in här om det är ok.

Vi gick igenom vårt första ivf i februari. Tyvärr slutade det med missfall i v.8. Vi har två st. 5-dagars kvar i frysen och jag vill egentligen bara komma igång med det nu.

MEN (som vanligt finns det alltid ett men) nu vill inte min mens komma... Vet inte vart den blivit av och är nu på dag 32 (normal cykel för mig är 25-27 dagar).

Vi har dessutom en resa inbokad i maj så ja nu lär vi ju missa chansen i maj :/

Så jäkla typiskt! För att inte säga tröttsamt...

• Kingston
    Det vackraste skrev 2015-04-19 14:39:11 följande:

Testat?

Kingston skrev 2015-04-17 18:34:49 följande:

Hejsan hoppsan!

Hoppar in här om det är ok.

Vi gick igenom vårt första ivf i februari. Tyvärr slutade det med missfall i v.8. Vi har två st. 5-dagars kvar i frysen och jag vill egentligen bara komma igång med det nu.

MEN (som vanligt finns det alltid ett men) nu vill inte min mens komma... Vet inte vart den blivit av och är nu på dag 32 (normal cykel för mig är 25-27 dagar).

Vi har dessutom en resa inbokad i maj så ja nu lär vi ju missa chansen i maj :/

Så jäkla typiskt! För att inte säga tröttsamt...

Jag testade men bara minus... Nu kom mensen (5 dagar för sent) så vi får se hur vi gör härnäst.

Vill ju så gärna köra på men är kroppen redo? Och sedan är det ju den där förbaskade ekonomin som man skall ta hänsyn till också =\
  • Kingston
    Idis90 skrev 2015-04-20 10:20:47 följande:

Hej! Hoppar in här om det är okej :) Efter ett misslyckat färskförsök ska jag nu i maj göra ett Fet försök, om dom överlever upptiningen. Hur mår ni andra som håller på med Ivf? Jag känner mig jättedeppig. Känns som det aldrig kommer att funka...

Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!
  • Kingston
    Idis90 skrev 2015-04-21 08:16:36 följande:
    Hoppas dina två ägg klarar sig och att de bara behöver tina upp ett :) Hur länge är dom odlade? Jag går i Falun, det tar några timmar att åka dit så skulle vara jobbigt o komma dit o att ingen klarar sig
    Ja jag hoppas också på att slippa "slösa bort" båda äggen på ett försök!

Dom är 5-dagars blastocyster så återföring på dag 6 isf. Hoppas min ägglossning kommer tidigare än denna månaden så att vi hinner få tillbaka innan vi ska på minisemester...

Hur länge är dina odlade? Trist att behöva åka så långt, men Falun sägs ju vara riktigt bra så förhoppningsvis är det värt besväret :)

Någon som vet hur lång tid det tar att tina upp? 1 dag?
  • Kingston
    Ia84 skrev 2015-04-21 08:30:10 följande:
    Jag ska på mitt första besök på carlanderska den 4/5. Är du nöjd med carlanderska? Har du gjort ivf tidigare? Känns riktigt spännande att snart få sätta igång det hela!!
    Härligt att stå i startgroparna! Det medför ju lite hopp och spänning i den annars lite trista vardagen.

Jag har genomgått en ivf behandling i februari. Vi då gravida på första försöket men tyvärr slutade det i mf i v. 8.

Våran upplevelse av Carlanderska är ok. Det är lite "rullandeband-känsla" när man ska in på äggplock och insättning men de tar sig ändå den tiden som behövs för att ni ska känna er trygga. Och de har ju bra läkare och många års erfarenhet så jag tror de är bra (har ju inte så mkt att jämföra med).

Lycka till med eran fortsatta behandling!
  • Kingston
    Vincents mamma skrev 2015-04-21 18:04:25 följande:

Att tina upp en frysis går på någon timme bara så det gör dom på morgonen samma dag.

Jaha okei :) tack!
  • Kingston
    Idis90 skrev 2015-04-21 17:32:06 följande:
    Jag tror på er :) när tror du ni kommer ha insättning?

Vi har två 5-dagars och två 6-dagars i frysen. Blir nog i mitten på maj skulle jag tro :)
    Tack! Skönt att någon har tron kvar ;)

Jag hoppas vi ska ha insättning omkring den 6:e maj. Men min senaste ägglossning var som sagt väldigt sen... Och händer det igen så är det kört denna månaden!

Så jag håller verkligen tummarna för att kroppen ska vara med på noterna denna gången!

Skönt för er att ni har så många i frysen! Vill inte ens tänka på vad som händer om våra två "isbitar" går förlorade...
  • Kingston
    Nicka skrev 2015-04-22 23:57:33 följande:

Hoppar gärna in i denna tråden :) ska i slutet på maj börja med sprutor kör de korta protokollet, detta är vårt tredje IVF och vi betalar nu själva då våra landstingsförsök är slut..vi går på distans på carlanderska.

Vi kör också på distans Carlanderska. Vi har 1 barn sedan innan och också stå för kalaset själv! Hoppas det är eran tur nu!

Får man fråga hur de tidigare försöken har gått?
  • Kingston

Jaha då var det snart dags för FET för våran del.

Allt känns så rörigt just nu tycker jag! Skulle börja testa med äl-test i måndags (dag 11) och till min förvåning gav det utslag redan då. Och så har det nu gjort sedan dess, dvs 4 dagar på rad. Var på ul idag för att se hur det såg ut och dom gissade (hur ska dom kunna veta exakt?) att äl skett, kanske i tisdags.

Men allt känns ju som rena gissningsleken? Hur ska man veta att ägglossning faktiskt skett och när det är rätt tid för insättning?

Försöker låta bli att tänka på det och hoppas dom vet vad dom pysslar med =\

• Kingston
    Gina43 skrev 2015-04-30 16:23:53 följande:

Kingston, jag har fått det förklarat att de kan se på äggblåsans form. Om den har rätt storlek och liksom buktar i kanten/är oregelbunden i formen så har den brustit för någon/några dagar sedan.

ET måste inte vara exakt på korrekt dag efter ÄL även om det förstås är önskvärt. Lite plus/minus på är natuligt. Slemhinnan gör ingen skillnad på ett ägg som befruktats tidigt i äggledaren eller lite senare i livmodern. Det viktigaste är att den är mottaglig?

Tack för förklaringarna! Det känns mycket mer begripligt nu. Läkaren kunde se att slemhinnan såg bra ut och att en äggblåsa såg lite oregelbunden ut i formen. Men just då tyckte jag det kändes som om han gissade :D

Får hoppas att min kropp fattar galoppen denna gången. Har gått och blivit dunderförkyld (va länge sedan jag känt mig såhär klen)... Hoppas inte det förstör något?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj