• Grodisgroda

FET/IVF 2015 Maj

Hej!

Får man också hoppa in? 

Vårt första IVF försök efter att ha försökt själva i två år. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats något fel på någon av oss, då kanske min ålder då.... Har superbra AMH för min ålder (39) och sambons spermaprov är tip top. Har provat tre cykler med Pergotime och ÄL sprutor och fått oftast minst två äggblåsor på dubbelt dos pergo. Det har blivit tre svaga plus som aldrig blev till något, "mensen" kom någon dag sen. Det starkaste "plusset" fick jag en månad utan pergo.

Så nu väntar jag på att få börja spraya om ca 2 veckor. Sedan äggutplockning i slutet av maj :)

Kul att ha några att diskutera och utbyta erfarenheter med!! Håller också tummarna för massor av plus!!

• Grodisgroda

Tack för välkomnandet!

Ni verkar igång med en del, både FET och färskförsök (ord som jag nästan nyligen lärt mig!) :) Själv går man bara å väntar på att få spraya :)

Men Schatz81 var väl också förstagångs IVF?

• Grodisgroda
    Schatz81 skrev 2015-04-09 23:38:36 följande:
    Stämmer bra det. Jag har inte ens haft mitt första möte och vet inte exakt hur behandlingen kommer att se ut. 27 april ser allt nog lite klarare ut :)
    oj ok!! hopaps att det blir så att ni får börja ganska så omgående!! Vi får iaf följas åt på vägen och hjälpa varandra med dessa IVF uttryck :)
    Pommac1 skrev 2015-04-11 23:49:05 följande:

Hej! Här blir det försök nr 3 med ivf i mitten på maj. Jag ska köra långa protokollet och starta den 24 april med sprayen. Vi har haft otur... Första ivf körde vi korta protokollet och gonal-f och då blev äggen inge vidare (fyra av fem befruktades men kvaliteten var inte så bra) andra ivf'n (långa protokollet menopur) fick ut nio fina ägg men inget befruktades!!! Tredje gången gillt hoppas vi nu. Ska få göra ICSI denna gång.

Jag ska starta med sprayen den 26 så vi kommer att vara ganska synkade där :), men det är mitt första Ivf 
  • Grodisgroda
    Pommac1 skrev 2015-04-15 22:06:28 följande:
    Okej, härligt! Dags att sova lite nu när man börjar sprayen. Jag är ju van att sova åtta timmar men nu blir det sju timmar framöver. Ska ta sprayen kl 6 - 14 - 22. Ställ klockan på larm är ett bra tips! Jag hade glömt om jag inte hade gjort det vissa dagar. Det blir långa veckor framöver nu. Hoppas det är värt det!
    Ok, jag ska bara sparaya två ggr om dagen. På morgonen och på kvällen, och ingen bestämd tid bara det är vid samma tid på morgonen och kvällen (typ kl 08.00 och 20.00 eller nåt). Få ändå stola kl tror jag, speciellt på helger då :) 

Ja vi får hålla tummarna att allas (på denna tråd) uppoffring med hormoner, blodprover, läkarbesök, besvikelser, hopp, glädje, sorg ger utdelning till slut i form av ett litet liv! :)
  • Grodisgroda
    Happyland skrev 2015-04-22 08:41:01 följande:

Sprutstart idag.

Så på't igen bara! Fler sprutare just nu?

PD1984 skrev 2015-04-25 07:33:29 följande:
    Ja jag brukar nysa men det va inte så farligt igår :) nä jag håller med dej! Hade för mej det smakade värre haha
    Happyland och PD1984, idag började jag spreja :) har för mig att PD1984 bara ligger nån dag före mig med sprejandet? Och Happyland, när började du? 

Har fått reda på att vi ev. inte kommer att få ta ut ägg i slutet av maj som det var tänkt, då de var överbokade. Fick en tid (inte spikat dock) till början av juni. De bara" ja men då kan du bara ta sprayen en vecka till"... Så tre veckor med spray. Âr det vanligt? :O hoppas att man inte får en massa jobbiga biverkningar som man sedan får dras med i en extra vecka!! Fick nu tid till 20 för ultraljud och då ska jag börja spruta. Så sprejandet kommer allt i allt att pågå i 24 dagar... Jaja vad gör man inte för att det ska bli nåt? hoppas på det bästa!!!

:)

• Grodisgroda
    PD1984 skrev 2015-04-26 21:12:25 följande:
    Jag började i fredags, 24/4 så du ligger två dagar före mej. Men OJ vad länge du får hålla på med sprutorna om du får göra ÄP i början av juni. Jag har planerat ÄP vecka 22 så förhoppningsvis den 25/5. Jag själv sprayar i 18 dagar så nästan 3 veckor här så det är nog ganska lagom skulle jag tro. Gjorde det sist oxå. Lycka till :)
    Vi hade fått reda påa att äp skulle ske sista veckan i maj men sen så blev det ändrat till början av juni :), spreja ska jag nog göra i två veckor 18 dagar spå samma som dig :)
    Happyland skrev 2015-04-26 20:25:10 följande:
    Jag började spraya 1 april och har fått spraya lite extra pga att mitt prel ÄP är i v 19. Började med sprutorna den 22 april, så jag ska på blodprovtagning imorgon, på dag 6...

Tror det är rätt vanligt att man får spraya lite längre beroende på hur kliniken har det med tider.

Lycka till nu med alltihop! Själv är jag inställd på VUL för att kolla antal äggblåsor nu i veckan.
    Ja efter att ha läst runt så verkar det som om det är många som sprejar et tag :) Hur gick det med äggblåsorna? 

Är tre dagar sen med mensen men det verkar ganska vanligt när man sprejar? Inte gravid då testen var blank blank blank....

Håller tummarna för alla här på tråden!!! kram
  • Grodisgroda
    Happyland skrev 2015-05-02 17:13:17 följande:

Godisgroda, det gick bra äggblåsorna. Har 6 st och hoppas att de vuxit och innehåller ägg allihop. Ska på ÄP på måndag. Håll tummarna!

Håller tummarna hårt! alla tjugo av dem! :)
  • Grodisgroda

Så trist att höra om er för blödning uteblir!! Är det vanligt?

Jag hade tur och fick mensen på spraydag 8....Är på spraydag 12 nu. Sprutsrart antagligen den 20.... Tiden sniglar sig fram....

• Grodisgroda
    Linda8110 skrev 2015-05-08 13:31:32 följande:
    Fick precis min mens så det gick åt skogen även denna gång...
    :( åhh nej! En massa styrkekramar!
  • Grodisgroda
    Längta skrev 2015-05-11 19:24:11 följande:

Hur jätte noga e de med synarelan?

Min sprayburk e trasig. Kommer inget ur den hur mkt ja än trycker.

Fick lite lite ur den ikväll.

Ska ju räcka till 60 doser och de har ja inte använt.

Måste ringa till umeå imorgon. Såg även att ja inte fick ut orgalutranen när jag hämtade ut allt annat. :(

Har samma fråga då jag missade att ta det i morse! Men en gång är ingen gång ju. Men ändå nervös att det ska påverka något så att man inte blir ordentligt nedreglerad och får börja om eller nåt... :(
  • Grodisgroda

Kingston!! En massa kramar till dig! Hopaps att ni hittar styrkan och möjligheten till att fortsätta. Förstår detta med det ekonomiska. Vi bor i Norge och här får man inte försöken gratis, eller ja det är typ gratis (man betalar för uttag och insättning, men inte fullt pris) men mediciner betalar man själv och det är DYRT. Vi har arbeten men det är dyrt att bo i Norge redan så ja. Detta tär lite på ekonomin, men det är ju så klart värt alla pengar om det blir nåt!!

Håller tummarna för alla ruvade som snart ska testa och till er som snart har insättning!

Här är man på spraystadiet och jag har en fråga till er som har gjort detta fler ggr än mig (jag är ju förstagångs ivf:are :) ). Jag fick min "mens" blödning förra veckan och den höll på tills lördag ca. Den var som en vanlig mens. Sen var det inget på några dagar. Sedan började jag få blödningar och mesnvärk. Det har kommit mer eller mindre blod varje dag, ibland bara en flytning ibland mer. Det är gammal, mörk blod och det är som hinnor som kommer (sorry för äckliga detaljer!). Någon anna som hört om detta? Har googlat det men hittar inget :)

Tack för hjälpen och kram till alla kämpare här inne!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj