• Happyland

FET/IVF 2015 Maj

Hoppar in här. Sprayar inför andra IVF:en och väntar på blödningen. Är på spraydag 10. Fler som sprayar just nu?

• Happyland

Har sprayat Suprecur i 12 dagar nu och ännu har inte blödningen kommit. Vid första försöket fick jag blödningen på dag 7. Kan det variera såhär från gång till gång? Hur har det varit för er andra?

• Happyland

En fråga: Har tagit två doser Gonal-f på 375 E ur en 900-penna. När jag kollade nu är det 450 enheter kvar. Hur går det ihop? Är det alltid extra mycket i varje penna? Någon som kan hjälpa mig? Börjar ju noja på att jag inte fått i mig rätta doser...

• Happyland
    Grodisgroda skrev 2015-04-26 12:24:32 följande:

Happyland och PD1984, idag började jag spreja :) har för mig att PD1984 bara ligger nån dag före mig med sprejandet? Och Happyland, när började du? 

Har fått reda på att vi ev. inte kommer att få ta ut ägg i slutet av maj som det var tänkt, då de var överbokade. Fick en tid (inte spikat dock) till början av juni. De bara" ja men då kan du bara ta sprayen en vecka till"... Så tre veckor med spray. Âr det vanligt? :O hoppas att man inte får en massa jobbiga biverkningar som man sedan får dras med i en extra vecka!! Fick nu tid till 20 för ultraljud och då ska jag börja spruta. Så sprejandet kommer allt i allt att pågå i 24 dagar... Jaja vad gör man inte för att det ska bli nåt? hoppas på det bästa!!!

:)

Jag började spraya 1 april och har fått spraya lite extra pga att mitt prel ÄP är i v 19. Började med sprutorna den 22 april, så jag ska på blodprovtagning imorgon, på dag 6...

Tror det är rätt vanligt att man får spraya lite längre beroende på hur kliniken har det med tider.

Lycka till nu med alltihop! Själv är jag inställd på VUL för att kolla antal äggblåsor nu i veckan.
  • Happyland

Då är jag på sprutdag 8 idag. Östradiolvärdet på dag 6 var bra, 1400 mot förra IVF:n då det var 240, så jag hoppas att mina höjda doser ger några fler äggblåsor. Ska in på UL imorgon och se hur det ser ut.

Är det någon mer som går på Sahlgrenska här?

• Happyland
    Mysan10 skrev 2015-04-29 11:05:55 följande:

Vad skönt att värdena är bra! Jag går också på Sahlgrenska :) Gjorde du nedreglering eller startade du med sprutorna direkt?

Tack!

Sprayade för nedreglering först.
  • Happyland

Godisgroda, det gick bra äggblåsorna. Har 6 st och hoppas att de vuxit och innehåller ägg allihop. Ska på ÄP på måndag. Håll tummarna!

• Happyland
    Blomster84 skrev 2015-05-11 23:16:18 följande:

Hej. Hoppar in här lite sent kanske. Hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Det är vårt andra ivf försök. Första försöket gick det tyvärr inte vägen. Hur ligger ni andra till? ????

Grattis till god skörd!
    10 låter ju perfekt! Hoppas det blir några finfina embryon av dem.

Är det första IVF:n?

Jag fick tillbaka ett embryo förra onsdagen. Hoppas innerligt att det ska gå vägen nu. Andra försöket.
  • Happyland

Sorry, var för snabb! Ser nu att du skrev att det är andra försöket. Håller tummarna!

• Happyland
    Kingston skrev 2015-05-16 13:24:27 följande:

Jaha då var det kört igen :(

Känner mig helt tom i både kropp och själ!

Vet inte vad vi gör nu...

Vill inte inse att det är över...

Stor kram! <3
    Ta er tid att sörja, bryta ihop och komma igen.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj