• väntar2015

FET/IVF 2015 Maj

Hoppar oxå in här :) imorgon ska jag och beställa medicinen för andra gången på apoteket, ska ta gonal F den här gången. Sen blir det förhoppningsvis till att börja spruta v.16 om mensen vill dyka upp. Konstig känsla att längta efter mensen ;)

• väntar2015

Hej! Har en fråga om Gonal-F, Jag hade tidigare bemfola och den sprutan skulle man ta ut 5-10 min innan man skulle använda den. Denna gång ska jag använda gonal-f och ikväll är det dags för första sprutan :) Hur är det med den, kan man använda den på en gång man tagit ut den ur kylskåpet?

• väntar2015
    Pommac1 skrev 2015-04-18 22:17:14 följande:

Kommer inte ihåg hur jag gjorde med den. Men det borde väl stå i biskrivningen? Eller googla? Tror inte det spelar någon större roll.

Nej det stod inget om det där. Så antagligen behövs inte det. Det gick då bra igår iaf :)
  • väntar2015
    Idis90 skrev 2015-04-20 10:20:47 följande:

Hej! Hoppar in här om det är okej :) Efter ett misslyckat färskförsök ska jag nu i maj göra ett Fet försök, om dom överlever upptiningen. Hur mår ni andra som håller på med Ivf? Jag känner mig jättedeppig. Känns som det aldrig kommer att funka...

Hej! Vä?kommen hit :) så skönt att kunna läsa om andras erfarenheter och att kunna skriva av sig om sånt man kanske inte pratar med allt för många andra om. Hoppas du har fina ägg som klarar upptiningen fint! Jag tycker humöret går mkt upp och ner... men känner som dig, om det inte funkat hitills på alla år hur sjutton ska det kunna funka nu? Men jag känner mig ändå hoppfull och måste för att orka försöka tänka positivt. Förr eller senare är det våran tur :)
  • väntar2015

På fredag är det äntligen dags för äggplock (igen). Har tagit gonal-f istället för bemfola den här gången och känner mycket mer denna gång så jag hoppas på att det blir flera ägg nu, sist blev det ett till mig och inga till frysen. lycka till alla oavsett vilken fas ni befinner er i! :)

• väntar2015
    Mysan10 skrev 2015-04-29 10:58:38 följande:

Lycka till på fredag! Hoppas på många fina ägg!

Tack snälla du! Jag hoppas också på många fina ägg :) hur ligger du till i behandlingen?
  • väntar2015
    Mysan10 skrev 2015-04-30 18:48:06 följande:

Har sprayat för nedreglering nu i 10 dagar. Kliniken ska ringa på tisdag och då får jag veta när jag ska börja med sprutorna! :)

Vad spännande :) jag har gjort korta protokollet två gånger så har aldrig behövt ta nå spray. Men hoppas det gått bra för dig och att du fått må bra. Trevlig valborg!
  • väntar2015

Hej alla som kämpar där ute! Rd 7 idag och det var idag jag började blöda förra försöket... så nervös men försöker att inte tänka på det. Ska iväg och jobba kväll nu så fördelen är att jag har något för mig hela em/kvällen.

Kram!

• väntar2015
    Kingston skrev 2015-05-13 13:01:00 följande:

Skönt att ha något att annat att fokusera på!

Känner du av ngt? Mer än bara oro då dvs ;)

Själv börjar jag jobba på fredag igen efter lite ledighet. Ska faktiskt bli skönt att få lägga tankarna på det här åt sidan lite...

Ömma och större bröst och trött, men det kan ju vara av lutinus oxå gissar jag? Haft dunderhuvudvärk nu i två dagar och det brukar jag ha när mensen är på intågande, men annars ingenting. Testdag på tis 19e.

Det kan faktiskt vara skönt att ha lite annat att göra och tänka på. Man fastnar lätt i dem här tankegångarna....!
  • väntar2015

Rd 9 idag och igår började lite brunt komma på lutinuspinnen och lite i trosskyddet (ursäkta detaljerna) tankarna blir många.. mensen som är på g eller lutinus biverkning som spökar? Det är så lite, lite men man kan ju inte låta bli att fundera ändå. Ska nog tjuvtesta imorn få se om jag få stilla min oro :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj