• mikaaaela

FET/IVF 2015 Maj

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

All lycka till er i denna grupp!

• mikaaaela
    Liil skrev 2015-04-29 07:06:07 följande:
    Jag har vid mina försök börja spraya ca 6-7 dagar innan förväntad mens. Sedan har mensen alltid kommit några dagar senare än vad den normalt gör, vilket är vanligt när man sprayar. Sedan har jag sprayat mellan 14-17 dagar och sedan lagt till sprutorna. 
    Jag ska inte säga att du gjort fel för har ingen aning om det finns olika metoder i detta. Men jag har aldrig hört att någon gjort som du gjort. 
    Tycker du ska ringa din klinik och kolla upp hur du ska göra. Det är som du skriver du har ju redan haft din mens och den kommer ju inte att komma nu igen. Sprayen gör så att dina äggstockar "stängs" av och då kommer du inte att få någon mens alls, om jag nu har fattat rätt.
    Hm, ja det verkar ju som att de flesta börjar innan mensen. Jag har nog inte gjort fel, har följt läkarens instruktioner, men jag vet inte riktigt hur det går till när man gör på detta sätt. Jag har svår endometrios och ska därför helst inte få någon blödning och det var därför jag skulle börja spraya på en gång. Så antar att jag inte ska få någon mens. Men när sköterskan sa något annat blev jag förvirrad. Men antar att jag ska spraya minst en månad då. Jag som fick lite hopp när sköterskan sa att jag skulle ringa efter 2 veckor, tror inte det stämmer. Hatar att vänta :P 

Får ta å ringa dit på måndag ändå och förhöra mig :P
  • mikaaaela

Hej :) Inne på IVF2 och jag plussade svagt på RD7 med testlagrets, sedan lite starkare på RD8. Idag på RD10 var det en klar höjning på strecket och tog även ett med CB som visade ett starkt plus. Är fruktansvärt orolig för att det ska vara en kemisk graviditet för att det fortfarande är väldigt tidigt och kan inte riktigt glädjas åt plussen. Någon som vet hur det fungerar? Får man en ökning på stickan om det är en kemisk graviditet? Eller är plussen fortsatt svaga då? 

Önskar er alla lycka till, ni är så starka! 

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj