• Coocoo

Jag påbörjar Primolut-nor på onsdag.. så räknar med att påbörja progynon ca 26:e april.. vill starta NU :) Tänker att FET sätts in ca 15:e maj :) 

• Coocoo

Oj vad ni skriver tjejer. Hinner inte med. Jag har påbörjat att göra kroppen redo nu får vårt lilla embryo i frysen. Insättning blir ca 18:e maj om upptining blir bra :)

• Coocoo
    En PantherTant skrev 2015-05-16 09:25:53 följande:

Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår

Jag sätter oxå in på tisdag
  • Coocoo

Har gjort ett FET idag av en aktiv liten blastocyst och enligt läkaren är det 50% chans att det går vägen.

Jag fick förresten rekommendationen att äta som en gravid från och med idag (alltså undvika viss ost etc) samt att inte ha samlag. Anledningen till inget samlag var att progesteronet (i mitt fall crinone) då åker ut och att det inte är bra.

Jag kör förresten även på babyklister för att göra miljön extra gosig för ägget :)

• Coocoo
    Jennie skrev 2015-05-19 20:37:08 följande:

Jag gjorde också FET idag. Hon sa att jag får leva precis som vanligt och träna som vanligt. Däremot ska jag inte göra någon högintensiv träning. Dessutom sa hon att vi får ha samlag. Det är märkligt att alla får så olika direktiv.

När har du din testdag? Och vad är det för babyklister?

Jag har testat 4 juni. Babyklistret heter Fructus femina. Används vid ivf i Norge och dk. Googla!
  • Coocoo

Någon som gjort stimulerad FET innan? När har man bim då egentligen? Jag brukar ha cyklar normalt på ca 40 dagar.

Btw jag har svag mensvärk nu en dag efter fet... någon som känner igen? Kan ju inte vara mensen iaf . . Väl?

• Coocoo
    Söndag skrev 2015-05-22 07:51:30 följande:

Klinikens testdag idag!

Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart

Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!

Grattis! Hur tidigt började du känna mensvärk? Är det FET du gjort?
  • Coocoo

Jag undrar ifall det är någon här som gjort stimulerad FET som mätt sin kroppstemp under ruvartiden?

Min ligger ganska lågt vilket förvånar mig. Annars när jag har gjort ET eller haft ägglossning med pergotime så har temperaturen alltid legat högt fram tills dagen för mens. Men det är kanske annorlunda vid FET? Denna gång har jag först tagit primolut-nor för att framkalla mens, sedan poregynon (stavning?) sedan mensens första dag och sedan crinone (progesteron) två gånger per dag på det.

Blir lite nojig att det är något fel.. är på RD3 idag

• Coocoo
    En PantherTant skrev 2015-05-23 10:00:35 följande:

Ruvardag 4 här också, och tiden går verkligen olidligt långsamt. Magsjuk dotter så vi får snällt hållas hemma, trist.

Inga symptom, men det har jag heller inte räknat med, aldrig haft det förrän tidigaste 1-2 dagar före testdag. Och de symptom man har beror ju mest på hormonerna man tar. Idag borde embryot fästa, hoppas verkligen den håller på och borrar fast sig nu just!

Vi satte ju in FET samma dag, men jag trodde ägget fäste typ dagen efter insättning. Kan det dröja så här många dagar med en blastocyst? Eller du satte inte in en blasto?
  • Coocoo

Testade idag på rd5. La testet och gick in och duschade när jag kom ut såg jag detta? Kan det verkligen stämma? För visst ser ni oxå det svaaaga spökstrecket?
  • Coocoo
    En PantherTant skrev 2015-05-24 20:10:31 följande:

Härligt, Grattis!

Vågar inte riktigt tro något än.. har aldrig plussat i mitt liv innan. Hoppas på starkare sträck i dagarna. Inte ens nämnt något för min man
  • Coocoo
    mom2012 skrev 2015-05-24 21:34:09 följande:

Har du testat negativt innan detta så att du vet ÄL sprutan är ur kroppen? Om ja då är det säkert starkare plus om någon dag :)

Om du menar mig så har jag inte tagit någon ÄL-sputa vid denna FET
  • Coocoo
    Söndag skrev 2015-05-24 21:36:19 följande:
    Jag vågar mig på ett grattis! sådär började det för mig tre dagar senare såg det ut som på bilden!
    åh vad jag hoppas!!! Stort grattis till dig :)
  • Coocoo

Testade imorse igen på RD6. Lika svagt spökstreck som igår.. börjar nästan tro att det är en skugga som kanske testet har alltid oavsett?

• Coocoo
    Jennie skrev 2015-05-25 11:11:42 följande:

Jag läste detta på testlagrets hemsida:

"Ibland kan det hända att man kan se en väldigt svag grå/vit linje på samma plats som testlinjen ska synas när man är gravid. Detta beror på att den yta där testlinjen ska finnas innehåller biokemiska ämnen som ibland kan synas eftersom resten av testet fått en annan bakgrundfärg av den uppsugna urinen. Vid positivt testresultat på graviditetstest ska testlinjen klart och tydligt visa en färgad nyans, ofta i samma färgnyans som kontrollinjen."

Det var det jag misstänkte, så jag får ge mig till tåls några dagar till.

Coocoo, jag håller tummarna för dig!

Buhuu... genast kändes allt mörkare :(
  • Coocoo

Vet inte hur det gick till... tempen ligger lågt.. men detta var dagens test på icke morgonurin!

• Coocoo

Tack!! :) detta betyder att jag faktiskt KAN bli gravid. Mitt första plus ever!

• Coocoo
    iaeh skrev 2015-05-27 17:43:07 följande:

Jag såg tidigare att du skrivit om babyklister, har googlat lite men säljs det inte i Sverige? Vart köpte du det? :)

Det stämmer.. har kört det från 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Beställde från danmark. Nu tror jag ju att det funkar eftersom jag plussat
  • Coocoo
    lindavik skrev 2015-05-27 18:22:12 följande:

Babyklister?? :) Nu blev jag nyfiken! Tell me please.

Som jag förstått används det vid ivf i danmark och Norge. Googla på Fructus femina
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj