• Blåblomman

FET/IVF 2015 Maj

Hej. Är ny här i tråden. Vi blev gravida maj 2014 efter ett års försök men det slutade med ett ma i vecka 11. i höstas gjorde vi en utredning vilket visade att jag har endometrios. Efter lång väntan fick vi tid i april. Startade 16 april med att spraya. I fredags började jag med sprutorna ( bemfola) och har preliminärt äggplock den 14 maj.

Tyckte det går bra att spraya ( kör halv dos nu) men sprutorna är lite läskiga. Plus att de gör mig trött och jag har som mensvärk och lite svagt illamående emellanåt. Men det är väl ganska vanliga biverkningar eller?

• Blåblomman
    Nicka skrev 2015-05-03 20:47:13 följande:

Verkar som att endo är väldigt vanligt eller är de bara jag som tycker man hör om de hela tiden. Snart dags då, lycka till!!

Längtar så tills i slutet på maj då vi börjar med de korta protokollet, vill vara där nu! Låter ju helt knäppt att man kan längta efter mens ????

Tack, ja jag visste knappt om endo förrän jag fick diagnosen. Harrison tur är ganska lindriga besvär.

Ja konstigt är det! Lycka till du med!
  • Blåblomman
    minna456 skrev 2015-05-06 08:10:57 följande:

Hej,

jag hoppar in här! Är på första ivf-försöket och kör korta protokollet, idag ska jag ta ägglossningssprutan och på fredag ska vi till Uppsala för äggplock. Har sprutat i 12 dagar ink. dagens spruta. Är lite nervös inför äggplocket men mest för att jag ska ha fått spontan ägglossning. Fattar inte att jag ska oroa mig så mycket för det, har ju tagit orgalutran i över en vecka. 

Kommer från Västerås. 

Hej och välkomna!

Jag känner samma oro. Fick lite panik igår när jag fick som ägglossningssekret igår och där har jag bara tagit sprutorna 5 dar nu. Var och lämnade blodprov i morse och på fredag är det dags för UL.
  • Blåblomman
    mom2012 skrev 2015-05-10 13:15:39 följande:

Hoppar in här om det är ok.

Mitt upp i syskon ivf. Är på spruta 10 idag och väntar på besked om op dag på måndag vid vul. Hoppas på op torsdag (helgdag) eller fredag då vi tar ledigt. Blir mycket ledighet från jobbet och vill man inget berätta så blir det knöligt med all frånvaro.

Min gamla chef hade jag kunnat berätta för men min nya är jag inte så nära ännu.

Samma som oss då. Jag är också på sprutdag 10 idag. Äggplock är beräknat till torsdag men ska dit imorgon för ett VUL och se om det blir ändrat. Jag har valt att berätta på jobbet eftersom jag jobbar en del helger och kvällar och måste således ta sprutorna även där.
  • Blåblomman
    Blomster84 skrev 2015-05-12 19:39:07 följande:

Lycka till imorgon. Hoppas det blir många fina ägg :)

Nu är äggplocket klart. Av 13 blåsor blev det tydligen bara 6 ägg. Nu får vi hoppas guldägget finns bland dem. Ska tillbaka på fredag igen.
  • Blåblomman

Testdag är egentligen på onsdag men vi har tjuvtestat och möttes av detta

Vårat första ivf försök. Svårt att ta in faktiskt efter 2 års kämpande.

• Blåblomman
    Jennie skrev 2015-05-29 07:41:08 följande:

Fy, vad trist! Livet är verkligen inte rättvist.

Jag testade igår med cb och det blev ett solklart plus. Men jag vågar ändå inte riktigt glädjas åt det. Jag har ju PCO och tydligen är risken större för mf då. Jag får ta en dag i taget och jag försöker med all min viljekraft förmå mitt lilla (eller lille?) embryo att stanna kvar.

Grattis till dig med! Jag har haft ett ma tidigare så jag är lite orolig att det ska hända igen. Men man kan bara ta en dag i taget pch inte påverka utgången så mycket.
  • Blåblomman
    maka011 skrev 2015-06-04 07:55:33 följande:

Var med om en lite creapy sak här. Jag läste att katter kan känna av en graviditet tidigare än man kan plussa. Katter har stora förmågor, men tog det med en näve salt. En enorm sådan. Gick och la mig och läste. Då hoppar min ena katt upp, som verkligen aldrig ligger tätt intill eller i knät, och lägger sig intill mig och lägger upp tassarna på min mage och börjar spinna. Idag, på ruvardag 8, syns ett svagt plus på stickan. :)

Häftigt. Här har en katt varit inblandad med. Båda gångerna jag blivit gravid har vi varit kattvakt.
  • Blåblomman
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 07:50:30 följande:

Officiella test dagen! Svårt att greppa just nu. Nu blir det en ny oro och längtan, längtan till VUL första veckan i augusti och oro för att hen inte skall stanna kvar hela vägen. Ha en fin sommar allihop, massa kramar <3

Stort garttis!!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj