• minna456

FET/IVF 2015 Maj

Vi ska starta med kortaprotokollet imorgon. Det är första försöket och jag känner mig spänd och nervös! Undra hur jag kommer att reagera på sprutorna?!

• minna456

Hej,
    jag hoppar in här! Är på första ivf-försöket och kör korta protokollet, idag ska jag ta ägglossningssprutan och på fredag ska vi till Uppsala för äggplock. Har sprutat i 12 dagar ink. dagens spruta. Är lite nervös inför äggplocket men mest för att jag ska ha fått spontan ägglossning. Fattar inte att jag ska oroa mig så mycket för det, har ju tagit orgalutran i över en vecka. 

Kommer från Västerås. 

• minna456

Hmm, jag tog äggmognadssprutan Pregnyl igårkväll och idag känner jag mig riktigt uppsvälld och magen ömmar. Är det vanligt?

• minna456
    iaeh skrev 2015-05-12 17:08:18 följande:

Hej igen!

Idag har jag satt tillbaka ett 5-dagars embryo som enligt labbet var perfekt. Hoppas nu att det vill stanna kvar. Har testdag 30 maj!

Spännande! Jag ska sätta in ett 5-dagars imorgon!
  • minna456

Hej,

tror inte vårt första IVF-försök lyckades då jag blöder sedan igår, rd12. Från början var det ganska sparsamt men nu blöder det mer som "vanlig" mens. Däremot har jag extremt ont i magen. Brukar ha lite ont i magen första mensdagen men inte såhär, det ömmar hela tiden, trots alvedon. Någon som känner igen sig?  

• minna456
    iaeh skrev 2015-05-26 07:09:01 följande:

Hej!

Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?

Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!

Jag går i Uppsala och till mig sa dom att även om jag fick mens skulle jag fortsätta med lutinus.
  • minna456

Nu har jag blödit i ca 1 dygn men har enormt ont. Det kommer och går hela tiden. Var tvungen att åka hem från jobbet på förmiddagen. Det gör speciellt ont på ena sidan, tror att det är ungefär vid äggledaren. Suck!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj