• Längta

FET/IVF 2015 Maj

Hej jag hoppar in här.

Jag och min sambo ska göra vårt 4de ivf i umeå om ett par veckor. Sprayar just nu. Blodprov igår och väntar på samtal idag från umeå om när vi får åka upp och när ja ska börja med sprutorna.

Vi har ett missfall bakom oss ett avbrutet och ett där de inte fäste.

Men vi har tyvärr inte fått några ägg som klarat sig till frysen. Så vi håller tummarna att de går vägen denna gång. :)

Och håller tummarna stenhårt för alla er andra :)

• Längta
    PD1984 skrev 2015-05-06 15:00:38 följande:

Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(

Ja har sprayat länge ja me. Trodde aldrig mensen skulle komma men hade fruktansvärd mensvärk mest hela tiden. Men till slut kom den. Så din kommer nog vilken dag som helst.

Ska till och börja med menopur ikväll men fortsätta med sprayen fast bara spraya i ena näsborren nu mär ja börjar med sprutan. Håller tummarna för dig/ er :)
  • Längta
    PD1984 skrev 2015-05-06 22:49:09 följande:

Ja, jag hoppas verkligen den kommer nu! Har ingen lust att skjuta upp det hela i några veckor.

Jaså både spray o sprutor, varför då om man får fråga?

Du om ja de visste. :)

Förata försöket vart ja gravid med långa protokollet. Alltså med spray först för att nedreglera. Men då svarade ja för starkt på sprutorna så fick jätte mkt äggblåsor och ägg. De andra gångerna har ja kört bara sprutor pch inte fått så bra ägkvaitet.

Nu ville hon att vi körde långa med spray fast med menopursprutan som ska ge lite färre ägg men mkt bättre kvalitet. Så vi hoppas att de funkar :)
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-07 19:45:45 följande:

Tog blodprov i morse och kliniken ringde idag och jag ska börja med sprutorna ikväll. Så skönt. Hoppas jag slipper huvudvärken nu. :) har äggplock troligen i början av v21.

Vad roligt vi ligger ganska lika. Bärjade med sprutan igår. Också plock början på v 21 :)
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-08 08:34:35 följande:

Åhåå. Då kanske vi blir samtidigt. Jag hoppas och tror att det blir på måndagen. Jag fick börja med en hög dos direkt denna gång så jag hoppas det bara blir ett VUL. Har VUL nästa fredag och blodprov på tisdag.

Spännande var går du?:)

Jag tar menopur 150 enheter nu ibe dagar sen går ja mer till 131 och nässpra i ena näsborren 2 ggr om dagen.

Blodprov på måndagen och ultraljud på onsdagen. :)

Så nu känns de ganska nära :),
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-08 19:14:45 följande:

Vi gör ivf i Umeå. Ni? Jag tar 300 enheter menopur och sprayar med Suprecur 3 gånger om dagen. Sist jag hade menopur så svarade jag så segt på medicinen så därför är den så hög nu. Nu blir jag dock orolig då min man har lyckats bli sjuk i feber. Hag är rädd att spermiekvaliteten kan bli dåligt. Vi ska visserligen göra ICSI men ändå. :(

Vi går också i umeå :)

Åh hoppas d funkar denna gång. Jag svarade för bra på gonalf därför fick ja menopur :)

Min sambo har lyckats bli sjuk före varje ivf för oss. Men de har inte påverkat kvaliten för han. Så håller tummarna att dtta e eran tur nu och att gubben din frisknar till lite snabbt.
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-10 07:03:59 följande:

Lycka till idag! Jag tror att det går bra. Jag är vaken kl 7 på en söndag. Jäkla nässpray ;). Jag ska fråga om de kan ringa denna gång (dagen efter äggplock) och berätta hur det gått så jag slipper vara så nervös över att telefonen ska ringa (min klinik ringer bara om det är nåt dåligt). Idag är det dag 4 med sprutorna och jag hoppas att det blir äggplock nästa måndag. :)

Man blir helt förstörd. Inte ens sovmorgon på en helg. :)

Inne på 5de dagen med spruta ikväll. Åh de känns verkligen som de börjar närma sig nu. Ska bli spännande och se på onsdag hur äggblåsorna ser ut. :)

Hoppas verkligen denna gång blir våran gång :)
  • Längta

Hur jätte noga e de med synarelan?

Min sprayburk e trasig. Kommer inget ur den hur mkt ja än trycker.

Fick lite lite ur den ikväll.

Ska ju räcka till 60 doser och de har ja inte använt.

Måste ringa till umeå imorgon. Såg även att ja inte fick ut orgalutranen när jag hämtade ut allt annat. :(

• Längta
    Liil skrev 2015-05-11 20:02:52 följande:

Är det samma som Suprecur? Alltså används för att nedreglera äggstockarna? Om så är den viktig att ta. Kanske ingen fara att missa en gång. Om det nu är samma som Suprecur så blir det så att tar man den inte så antar jag att äggstockarna börjar att sköta sig själva igen. Jag kan dock ha fel. 

Jo de e nog samma. Används vid nedreglering.

Sitter och väntar pånatt d ska öppna på kliniken så ja kan ringa dit.
  • Längta

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj