• mom2012

FET/IVF 2015 Maj

Hoppar in här om det är ok.

Mitt upp i syskon ivf. Är på spruta 10 idag och väntar på besked om op dag på måndag vid vul. Hoppas på op torsdag (helgdag) eller fredag då vi tar ledigt. Blir mycket ledighet från jobbet och vill man inget berätta så blir det knöligt med all frånvaro.

Min gamla chef hade jag kunnat berätta för men min nya är jag inte så nära ännu.

• mom2012

Ieah fick du ordning på urinen?

På min klinik måste man kissa innan de släpper hem en efter op. De vill väl va säkra på att de ej stuckit i urinblåsan ????

• mom2012

Vincent mamma. Du har inte fått extra östrogen eller mer hcg för att mens inte ska komma så tidigt? Verkar ju konstigt de inte medicinerar så kort lutealfas. Ägget hinner inte fästa ju.

• mom2012

Här är det dags för ägglossningssprutan nu. Nu kör vi :) äggplock fredag. Känns bra att få det en klämdag med tanke på jobb mm.

• mom2012

Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.

Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....

• mom2012

Tyvärr inte till frys en enda gång så alla försök är fulla färska ivf.

• mom2012

Kingston hur många färsk + frys har ni gjort?

Vi blev gravida 2011 efter 3 gratisförsöken i landstinget och sen 1 fullt privat där vi fick 1 ägg till oss och 2 till frys. De 2 i frysen blev en helig unge född 2012.

Med syskon verkar det mycket trögare. 9e och sista försöket nu, misslyckas vi blir det äggdonation.

• mom2012

PS Kingston de kanske väntar på att få frågan. Prova närmaste familjen och se om det finns möjlighet till ekonomiskt stöd.

• mom2012

Mytime du gör ul på den klinik som du gjort äggplock och återföring på (om ni inte har Ngt annat upplägg med distansbehandling). Därefter tar mödravården över :)

• mom2012

Gina43....I know. Ruvartiden är nog den jobbigaste. Ingen att fokusera på som sprutor att ta mm. Bara vänta...o vänta o vänta....

Kram

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj