• Ia84

FET/IVF 2015 Maj

Hej!

Hoppar in här för snart är det äntligen dags för oss att gå på vårt första besök. Vi kommer gå på carlanderska i Göteborg. Ska göra vår första ivf efter att ha försökt få barn i ett par år. Utredning har inte visat något direkt fel på oss förutom att jag ibland har uteblivna ägglossningar.

Vi har fått tid för första besöket 4/5. Sedan ska jag ha mens runt 14/5 så hoppas få sätta igång med behandlingen redan då. Det ska bli så spännande detta och man hoppas verkligen att det blir en graviditet utav det hela!

• Ia84
    Kingston skrev 2015-04-20 22:37:07 följande:
    Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!
    Jag ska på mitt första besök på carlanderska den 4/5. Är du nöjd med carlanderska? Har du gjort ivf tidigare? Känns riktigt spännande att snart få sätta igång det hela!!
  • Ia84
    Kingston skrev 2015-04-21 17:23:18 följande:
    Härligt att stå i startgroparna! Det medför ju lite hopp och spänning i den annars lite trista vardagen.

Jag har genomgått en ivf behandling i februari. Vi då gravida på första försöket men tyvärr slutade det i mf i v. 8.

Våran upplevelse av Carlanderska är ok. Det är lite "rullandeband-känsla" när man ska in på äggplock och insättning men de tar sig ändå den tiden som behövs för att ni ska känna er trygga. Och de har ju bra läkare och många års erfarenhet så jag tror de är bra (har ju inte så mkt att jämföra med).

Lycka till med eran fortsatta behandling!
    Usch vad trist med erat missfall. Hoppas ni blir gravida nu igen på första försöket!

Känns verkligen jättespännande att snart få börja hela proceduren och man har stora förhoppningar. Man vill ju så gärna att det ska ta sig på första försöket.
  • Ia84

Imorgon är det äntligen dags för vårt allra första besök på fertilitetscentrum carlanderska i Göteborg. Ska bli så spännande att äntligen få sätta igång med allt men samtidigt nervöst. Hoppas snart att vi kan få påbörja behandling.

• Ia84
    Nicka skrev 2015-05-03 20:48:27 följande:
    Lycka till med besöket :) går oxå på carlanderska på distans.
    Tack! Hur funkar det när man går på distans?
  • Ia84
    Kingston skrev 2015-05-04 08:27:10 följande:
    Jag går också på Carlanderska på distans.

Det betyder att man har en läkare där man bor som gör alla ultraljud, föreskriver hormonbehandling osv.

Man åker alltså bara till Carlanderska för äggplock och insättning :)
    Jaha, då förstår jag.

Första mötet idag gick jättebra, blev så väl omhändertagna på carlanderska och man kände sig verkligen trygg! Hade många äggblåsor och det är ju bra. Ska börja med gonal-f vid mensen nu i mitten av maj. Skönt att få sätta igång så på direkten och ingen mer väntan! Så förväntansfulla!
  • Ia84

Idag kom mensen och jag har fått tummen Upp för att börja med sprutor imorgon, vår första ivf-behandling. Mensen kom fyra dagar tidigare än beräknat och jag har nog aldrig varit så glad för att se mensen och att nu äntligen få starta, men det är en lite skräckblandad förtjusning, är ju rädd att detta inte ska funka för oss.

• Ia84
    PD1984 skrev 2015-05-11 09:48:38 följande:

Gråter av lycka.. ÄNTLIGEN kom min mens o det betyder att allt går som planerat o jag får börja med sprutorna imorgon :) :)

Då ligger jag bara en dag före dig. Börjar med sprutorna idag. Blev också överlycklig när jag såg mensen igår, fyra dagar för tidigt! Vart går ni? Första försöket?
  • Ia84
    PD1984 skrev 2015-05-11 12:56:34 följande:
    Helt underbart ju :) detta är mitt andra försök. Går på CvL i uppsala. Är det ditt första? Vart går ni?
    Detta är vårt första försök på carlanderska i Göteborg. Hur tyckte du det var förra gången då? Hade du mycket problem och ont? Ägg kvar i frysen?
  • Ia84
    PD1984 skrev 2015-05-11 16:47:14 följande:
    Jag tyckte det va helt ok med äp hade inte ont eller så heller men fick aldrig tillbaka något då mitt enda ägg som blev befruktat inte ville dela på sig. Så denna gång hoppas jag mer på bättre lycka :)

Och vi ska köra på ICSI denna gång så förhoppningsvis blir det fler befruktade denna gång
    Okej. Vart trist med ägget. Fick ni ut många ägg annars? Gott att ditt äggplock gick så bra! Man är ju allt lite nervös inför äggplocket.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj