• Niskan15

FET/IVF 2015 Maj

Hej alla blivande mammor!

Hoppar in här efter ett uppehåll. Är på min 3e Ivf behandling. Denna gång har vi bytt ut bemfola mot Elonva. Är det någon som har erfarenhet? Fick ni fler ägg? Själv har jag inte lyckats få något till frysen under de första 2 försöken.

• Niskan15

Hoppar in här igen.

Allt känns så hopplöst just nu.

Ivf 1. 9 ägg 6 befruktade inget till frysen en till mig - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 2. 4 ägg 2 befruktade inget till frysen - misslyckat (bemfola, orgalutran)

Ivf 3. Fick börja med Elonva o Gonal-F, fick se 9-10 äggblåsor på ultran men fick endast ut 4 ägg i förra veckan. 2 befruktade. En till mig o inget till frysen.

Denna gång var vår sista gång via landstinget och allt känns så hopplöst. Behöver lite solskens historier att jag eventuellt kan ha ett guldägg i mig just nu med oddsen säger inte så mycket...

Någon med lite erfarenhet? Vad kan man tänka extra på denna gång?

• Niskan15

Åh så kul! Stort grattis till er alla som lyckades!!!!

En fråga till er som lyckats, hur många celler hade emroyet på 2 dagars odling?
    Själv fick jag tillbaka 5-celligt på  dagars odling, har googlat lite och ser inga stora mirakel någonstans. Det var samma på förra IVF:en.
    Ruv dag 5 nu och jag känner hur mens ångesten börjar komma upp i halsen snart.....

• Niskan15

Ruvardag 9 idag, det börjar blir nervöst nu medan klockan tickar sakta ... Varje gång man går på toaletten vågar man knappt titta om inte mensen kommer igång. Usch! Mina båda gånger har mensen startat runt Rd 10-11.

Vilken dag är ni på? Hur känns det? Några symptom ännu? Jag har som mensvärk till och från. Det borde vara från lutinus men igår kväll hade jag riktiga känningar .. Denna period är så jobbig!

• Niskan15

Ruvardag 10 och rosa flytningar.. Mensen är nog igång idag imorgon .. 3e ivfen och det känns så tungt!!!! Vart ska man ta vägen nu, usch!!!!!!!!

• Niskan15

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

• Niskan15
    madich skrev 2015-06-03 08:50:47 följande:
    Hej, Jag har fått precis som dig, men började blöda på dag 12. Har inte vågat testa, då jag vet att jag visar sent. Men blöder du fortfarande? Är det rent blod (ursäkta att jag frågar) Är det klumpar? Har du ont?
    Förlåt alla frågor med jag är undrar också om det finns något hopp =)
    Hoppas det går vägen för dig <3
    Ja, jag blöder fortfarande som "vanlig mens" och färskt blod med lite småklumpar. Ursäkta detaljer. :)
    jag förstår som sagt ingenting just nu. Hoppas det går vägen för oss! <3
  • Niskan15
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Tack för info. Kanske ska hålla hoppet uppe iallafall. Det är så svårt att inte oroa sig. Har också hört att en del kan blöda men tänker mer på att det är ganska mycket mensblödningar. Det borde varit mindre om allt är normalt men som sagt man vet ju aldrig. tack <3
  • Niskan15
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Tack för info. Kanske ska hålla hoppet uppe iallafall. Det är så svårt att inte oroa sig. Har också hört att en del kan blöda men tänker mer på att det är ganska mycket mensblödningar. Det borde varit mindre om allt är normalt men som sagt man vet ju aldrig. tack <3
  • Niskan15

Hej,

Förlåt för mitt sena svar. Har inte haft orken att titta förbi här. Jag fick ett tidigt missfall. 3e ivfen och missfall, han där uppe tycker visst inte synd om oss som kämpar och kämpar. Nu tar vi ett paus under sommaren och tar nya tag i höst istället. Har gjort det korta protokollet tre gånger och i höst ska vi ge det långa protokollet en chans. Får se hur det funkar med nässpray osv. Hur går det för dig?

madich skrev 2015-06-05 17:13:26 följande:

Hej igen,

Jag snurrar till allt här o svarar på min egen tråd.

Hur går det för dig? Blöder du fortfarande? Blödde du mycket? Du hade fått et tplus redan ju.

Jag började ju blöda i måndags dag 12 och ganska mycket, men nu är allt borta. inte ens blod på lutinus pinnen. Jag fattar ingen ting. Ska inte testa förän på måndag och ska hålla mig tills dess. Men e så nyfiken hur det går för dig =)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj