• Mytime

FET/IVF 2015 Maj

mom2012 skrev 2015-05-13 20:17:10 följande:

Här är det dags för ägglossningssprutan nu. Nu kör vi :) äggplock fredag. Känns bra att få det en klämdag med tanke på jobb mm.

Hej, du verkar va precis på samma steg som mig!

Tog pregnyl kl 21 igår kväll (onsdag) o har plock planerat på fredag.

Vilken klinik tillhör du?

Hur har din resa sett ut o hur har du mått/mår?
  • Mytime
    mom2012 skrev 2015-05-14 12:37:52 följande:

Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.

Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....

Försök 8-9, fick ni så många ägg till frysen eller går ni privat o betalar en massa för varje försök nu?
  • Mytime

Gör de ont vid återförandet oxå?

Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.

Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?

Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?

• Mytime

Kanske en märklig fråga men..

Kan man ha sex när man vill/som vanligt när man tar lutinus el va de heter? Tänkte eftersom så många beskriver hur kladdigt de kommer va o känslan av att "åka ut". El bör man avstå sex helt fram tills man slutat me dessa vagiatorer?

• Mytime
    En PantherTant skrev 2015-05-17 09:36:16 följande:
    Vid min klinik rekommenderas att avstå från sex under hela behandlingen, eller åtminstone fram till ultraljudet i vecka 7.
    Ultraljudet vecka 7???

Gör man ul så tidigt?

Har läst att man ska meddela kliniken om man får plus el minus sen men vilken av klinikerna? Vi tillhör Västerås men kör ju plock o insättning i Uppsala.
  • Mytime

Visste inte att de fanns klister!?

Hur funkar de? Receptfritt?

Hur tar man de osv?

Tell me more!

• Mytime

Äntligen är de gjort. Nu e "bara" väntan kvar!

8ägg fick de ut i fredags. Idag fick vi tillbaka ett fint embryo i "toppkvalitet". Låter bra men de verkar va så ofta utifrån va man läst här på fl.

Ett som redan va i frysen o tre som de ville skulle få komma till frysen imorrn. Får veta om några dagar om de fick komma till frysen el inte men åtminstone ett till frysen! Kändes väldigt skönt för då kan vi göra ett till "försök" innan vi behöver börja om processen för ett nytt färskförsök. Oerhört lättad över det!

Så av våra åtta ägg så blev alltså fem befruktade. De kändes bra. Ingen aning om de e bra el inte men de kändes så.

Nu "bara" försöka vänta i 18dgr...

Känner på mig hur de kommer gå.

• Mytime
    MissX skrev 2015-05-20 19:31:21 följande:
    Spännande Mytime! Låter ju väldigt bra med dina ägg!

18 dagar är fruktansvärt lång tid, jag håller med! Jag har BM på söndag men inte testdag för än 2/6 så får se hur länge jag kan hålla mig från att tjyvtesta... Man bör ju få en hint vid BM iaf hur det står till!
    Lycka till!
  • Mytime
    Längta skrev 2015-05-20 20:13:23 följande:

Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?

Ja hade en dag mellan ägglossningssprutan och plock där ja va helt medicinfri dvs ingen spray el något annat.
  • Mytime
    mom2012 skrev 2015-05-20 20:19:16 följande:

Mytime förde du tillbaka idag? Jag har testdag 4 juni. Har du samma?

Japp idag, har testdag 7/6
  • Mytime
    mom2012 skrev 2015-05-20 20:19:16 följande:

Mytime förde du tillbaka idag? Jag har testdag 4 juni. Har du samma?

Så då ligger vi väldigt lika.

Är de ert första försök?
  • Mytime

Återföring i onsdags med färskförsök o idag två dagar senare...

Vet inte va ja ska tänka el tro.

Sedan igår gör de ont på höger sida om magen, ja tror de e området där äggstocken sitter men ja o anatomi är inte bästa vänner så de e mest en gissning.

De gör ont men ligger ja helt stilla på rygg men liksom lite tiltad åt vänster så känns de ganska ok. Helt på rygg el på höger sida gör jätteont. El jätteont är oxå fel ord men de känns fruktansvärt obehagligt. Ja har ju endometrios i botten o de gör förbannat ont men de e en annan typ av smärta.

De gör även ondare när ja andas djupt.

Går ganska bra att va uppe o gå, har ändå jobbat hela dan men varit öm hela dan oxå. Gör ont att resa sig från sittande till stående tex.

Gör inte ont någon annanstans.

De fick ut 8ägg så borde ju inte bero på mån överstimulering heller. Ja frågade även om risken för överstimulering vid äggplocket o då sa sköterskan att den risken va nog väldigt liten för åtta ägg va liksom lagom.

Ja har kommit på nu efteråt stt alla åtta kom ifrån just höger äggstock.

Hänger de ihop me de onda på höger sida nu?

Behöver ja oroa mig?

Är ju dessutom fredag kväll så de e ju inte så lätt att få tag på nån att fråga heller.

Nån här med liknande erfarenhet?

• Mytime
    En PantherTant skrev 2015-05-24 08:35:10 följande:

För mig är endometrios orsaken till ivf.

Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.

Intressant. Vår anledning är oxå endometrios. O ja e på rd 4!

När har du testdag?

Fick du blasto insatt?
  • Mytime
    Mytime skrev 2015-05-24 10:52:03 följande:
    Intressant. Vår anledning är oxå endometrios. O ja e på rd 4!

När har du testdag?

Fick du blasto insatt?
    Såg nu att du har test dag 1/6

Undrar varför ja fått nästan en hel vecka längre fram... 7/6
  • Mytime

Iaeh och enpantertant

Villa kliniker går ni hos, tänkte eftersom vi alla tre verkar ligga ganska lika men fått så olika testdatum?

Fick ni tillbaka 2-3-5 eller 6-dagars odlingar?

Ja fick 5-dagars den 20/5 o har testdag 7/6

Ingen koll alls denna period när BIM är eftersom ja gick så länge me nedreglerande o även längre tid än vanligt med puregon.

• Mytime
    iaeh skrev 2015-05-24 15:28:25 följande:
    Jag fick tillbaka ett 5-dagars den 12/5 och har testdag 30/5. Så har 18 dagars väntan. Jag går i västerås men äggplock och införande på reproduktionscentrum i Uppsala.
    Vi går oxå i Västerås med samarbete me reproduktionscentrum i uppsala.

Så Uppsala har nog som regel 18dgr oavsett om man får tillbaka 2,3 el 5dagars.
  • Mytime
    Ia84 skrev 2015-05-24 12:40:52 följande:
    Jag ska få en blasto insatt på onsdag om inget tillstöter. Jag har redan fått reda på att jag har testdag 7/6. Jag går privat på fertilitetscentrum carlanderska Göteborg. Konstigt att det skiljer så. Det kan inte vara så att dem kollar på ens menscykel när de bestämmer testdag, vi kanske alla har olika lång menscykel?!
    De verkar som de olika klinikerna har fasta rutiner från införande till testdag.

Vi går i Västerås med samarbete me Uppsala o reproduktionscentrum.
  • Mytime

Vi har gjort IVF och jag är samtidigt lite av en testoman så ja har ju gjort ett antal tester redan. Enligt beräkningar borde ja va i vecka 5 nu (4+2) och i måndags gjorde jag ett test ifrån graviditetskollen en stav och fick ett helblankt resultat. Testdag eg om 7dagar nu så de va ju inte så konstigt i måndags alls!

Bim typ igår el nåt sånt.

I onsdags gjorde ja ett test med graviditetskollens tester en sticka och fick ett svagt extra streck. I torsdags samma sak men då tog ja även ett digitalt test clearblue på kvällen som visade "gravid 1-2" så ja andades ut en aning.

Igår (lördag) tog ja ett clear blue vanligt utan digital o de blev nästan genast ett starkt plus. Andades ut igen o hoppas på att ja kan lita på detta.

Nu ikväll tog ja ett nytt test igen, med en stav ifrån graviditetskollen. Blankt! Tog därför en sticka samtidigt oxå den av graviditetskollens tester o ja kan ana ett svaaaaaagt extra streck men inte lika "starkt" som de första svaga som syntes.

Vad ska ja tro!?

Som sagt båda clear blue´s tester har gett tydliga svar, så vad beror de på att de blir såhär?

Nån med erfarenheter kring dessa tester?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj