• Skuggan80

FET/IVF 2015 Maj

Hej,

Försöker läsa ikapp  i tråden men hoppar in så länge om det är ok?

Har en liten kille från tidigare IVF på Huddinge och påbörjade syskonförsök med FET för ca 5 veckor sedan. Det blev tyvärr inget, så därför får vi börja om på en annan klinik, privat. Det blir Sophiahemmet, någon annan som går där just nu?

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-13 16:42:17 följande:
    Här är det förresten RD3 idag. Men..har känt mig så negativ denna runda. Har svårt att tro på att det blir något. Sämre hela vägen rätt igenom i detta försök. Segare respons från äggstockarna, färre ägg, sämre kvalitet på blastisen och inget till frysen. Ändå har jag hög äggreserv, typ 7+ i AMH (men har inte PCOS). Så jag borde ha fått loss fler ägg...

Men men.. det blev ju ändock en blastis! Alltid något!
    Håller tummarna! Får du möjlighet att diskutera med läkaren/läkarna om det kanske skulle vara aktuellt att justera behandlingen ifall det inte lyckas? Men jag håller tummarna för blastisen!
  • Skuggan80

Och så håller jag tummarna för alla ruvare!

Ja, den tiden är ju inte rolig! För mig spelar det ingen roll om jag har tusen andra sake att göra-med en liten del av hjärnan är jag alltid i tankarna med det man ruvar på. Sticker det, hugger det, känner jag något eller är det bara Lutinus/vaggisar? Och så googlar jag lite på det...fast jag kommer aldrig fram till något vettigt efter att jag googlat =) Men jag gör det ändå!

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-14 05:40:35 följande:

Skuggan80: hur går det för dig? Väntar du på sprutstart?

Ja, jag måste ju byta klinik eftersom det var sista gången på Huddinge. Så har bokat samtal där 25/5.
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 11:17:40 följande:
    Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?

Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.
    Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

• Skuggan80
    iaeh skrev 2015-05-14 19:03:37 följande:

Hej!

Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!

Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för överstimulering? Du kan alltid ringa och fråga, de kan ta ett snabbt titt och se om det tex finns vätska i buken. Jag minns att jag hade jätteont och kunde knappt gå, jag mådde ganska dåligt (var allmänt påverkad), ringde och fick komma in. Hade lite vätska i buken och tog lite prover, var lätt överstimulerad och följdes sedan upp efter ett par dagar. Det blev inte värre..
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 15:11:17 följande:
    Jag hoppas verkligen vi kan få till bättre resultat. Läkaren sa att man inte kan bedöma utifrån bara en gång och att det mycket väl kan bli bättre nästa försök men jag är såklart nojig och orolig. De små bubblor jag hade på äggen är det jag oroar mig mest för, men går såklart inte att göra annat än att vänta och se hur det blir.
    Skuggan80 skrev 2015-05-14 13:58:38 följande:

Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

Hoppas hoppas det blir mer fart för mig med Menopur. På vilket sätt var vissa av dina ägg mindre bra?
    De var helt enkelt inte tillräckligt mogna, av 19 blåsor var en hel del mindre och äggen i dessa var inte mogna. Men de får plockas ändå. 10 var ok om jag nu minns rätt (det är ju 3 år sedan nu) och 7 blev befruktade.

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-14 14:17:17 följande:
    Spännande med ny klinik! Har ni hämtat ut journalkopior att ta med er?

Jag har också funderat på ny klinik. Vi får se. Har bokat möte (för det fall att detta försök inte lyckas).
    Japp, det är redan fixat och de är faxade dit. Jag var ute i god tid för att inte "förlora så mycket tid" så jag ordnade med detta innan vi gjorde FET nu i april. Vi fick också träffa en läkare för första diskussion om upplägg - men eftersom det var ett par dagar innan återföring ville han inte undersöka mig då jag var "under behandling hos annan klinik". Vi hoppades ju självklart att vi skulle slippa träffa honom igen men kände att det var bra att ha kommit igång om FET skulle misslyckas - vilket det nu gjorde tyvärr.

Så du har också redan bokat tid? =) Visst känns det som om man har väldigt bråttom =)
    Men jag hoppas verkligen att du slipper det bokade besöket!
  • Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-17 10:39:58 följande:

Suck vad det är tråkigt att ruva! RD7 här idag. Testade negativt igår. Har väl haft på känn hela vägen att det inte skulle lyckas denna gång. Olidlig väntan! Tänkte testa på RD9 nästa gång, sedsn på TD om jag inte hunnit få mens

Förstår din frustration i ruvartider! Men försökt att inte ge upp hoppet helt, RD6 är mycket tidigt! Kram och jag fortsätter hålla tummarna!
  • Skuggan80
    Vincents mamma skrev 2015-05-21 16:10:44 följande:

Konstaterat missfall för oss... Lämnar tråden men önskar er alla lycka till!

Jag beklagar, så tråkigt!
    Blomster84 skrev 2015-05-21 12:51:11 följande:
    Har du (och ni andra också för den delen) berättat något för kollegor/chefer på jobbet? Min chef och min kollega vet båda två att vi går igenom ivf. Tyvärr förstår min chef inte hur man kan vilja skaffa barn och min kollega är lika ointresserad hon med. Inte så mycket som ett "hur gick det med äggplocket?" Eller liknande. Suck! Hade en kund som klappade mig på magen och önskade grattis till tillskottet i onsdags. Var så svullen efter äggplocket att hon trodde jag var gravid. Tack för den... Usch vilken dag.

Ledsen att låta så negativ. Behövde bara kräka av mig :(
    Oj, skulle aldrig kunna berätta för min chef, är inte alls så "nära henne". Undrar om det hade varit annorlunda om det hade varit en man? Tror inte att hon skulle ha någon förståelse alls, och skulle inte tycka att alla frånvaro är "giltig".

Gweny skrev 2015-05-21 19:54:15 följande:

Har legat lågt ett tag, men nu är vi igång med stimuleringen inför vårat FET, som planeras om 2 veckor. Ska in och göra vul nästa fredag, för att se hur slemhinnan ser ut.

Tråkigt läsa om er där det inte gick vägen denna gång!

Lycka till!

• Skuggan80

Jag började spruta igår med Menopur 150, så nu hoppar jag in lite mer aktivt här igen =)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj