iaeh skrev 2015-05-14 19:03:37 följande:
Hej!
Jag har en fråga, satte tillbaka ett embryo i tisdags. Idag är jag väldigt uppsvälld vid äggstockarn och det svider/bränns på insidan. Vad kan detta bero på? Kan det vara överstimulering? Det är mitt första återinförande!
Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för överstimulering? Du kan alltid ringa och fråga, de kan ta ett snabbt titt och se om det tex finns vätska i buken. Jag minns att jag hade jätteont och kunde knappt gå, jag mådde ganska dåligt (var allmänt påverkad), ringde och fick komma in. Hade lite vätska i buken och tog lite prover, var lätt överstimulerad och följdes sedan upp efter ett par dagar. Det blev inte värre..
EricaSE83 skrev 2015-05-14 15:11:17 följande:
Jag hoppas verkligen vi kan få till bättre resultat. Läkaren sa att man inte kan bedöma utifrån bara en gång och att det mycket väl kan bli bättre nästa försök men jag är såklart nojig och orolig. De små bubblor jag hade på äggen är det jag oroar mig mest för, men går såklart inte att göra annat än att vänta och se hur det blir.
Skuggan80 skrev 2015-05-14 13:58:38 följande:
Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...
Hoppas hoppas det blir mer fart för mig med Menopur. På vilket sätt var vissa av dina ägg mindre bra?
De var helt enkelt inte tillräckligt mogna, av 19 blåsor var en hel del mindre och äggen i dessa var inte mogna. Men de får plockas ändå. 10 var ok om jag nu minns rätt (det är ju 3 år sedan nu) och 7 blev befruktade.