• missmissis

FET/IVF 2015 Maj

Hej.Hänger gärna med i denna grupp/tråd!

Imorgon har jag insättning av embryo (planerat iaf). Spännande och läskigt. 2011 fick vi barn på första försöket men nu har vi gjort både FET och fler färskförsök men inte lyckats.

• missmissis

Jag intalar mig själv att jag inte har någon som helst påverkan och inverkan på om embryot fäster till en graviditet!! Mer än att undvika hård träning- vilket inte är så svårt. ????

Detta sker ju i livmoderslemhinnan

som sitter skyddad och i bästa fall tar emot ägget. Miljön i slemhinnan med hormoner som ger en gynnsam miljö.

Undviker alkohol gör jag efter insättning, mest för att jag knappt dricker alls.

Kaffe dricker jag som vanligt. Kan man ju göra under graviditeten också om man vill.

Alla ska göra det som känns rätt men tror inte man ska ge sig själv dåligt samvete så lätt. Våga släpp taget och låt kroppen sköta sitt!

• missmissis

Hej. Är på ruvardag 4 blir det va, satte in i måndags (0). Jag har levt på som vanligt. Högst tempo på jobbet och så en hel del på fritiden. Har en underbar treåring som längtar efter syskon.

Lider med er som fått mens denna gång. Håller tummarna för nästa gång!!

Nu har mannen köpt ost till kvällen. Älskar ost!! Men vet inte riktigt hur jag ska göra. Som sagt känner jag mig avslappnad med att jag inte kan påverka embryot där inne. Kaffe dricker jag men med osten blev jag osäker. När jag var gravid åt jag inte opastöriserad ost men det lilla embryot och jag delar ju inte blodomlopp än. Eller hur kan det påveras??

• missmissis

Ruvardag 7 här med 3-dagars. Testdag 2 juni. Denna gång vågar jag nog inte tjuvtesta. Inte redo/förberedd mentalt att få negativt på stickan. Massa känningar men det är troligtvis Lutinus.

• missmissis

Imorse mådde jag så illa så att jag kräktes. Mindre roligt och roligt. Har grym huvudvärk så vet inte om det va därför jag mådde illa eller om jag faktiskt är gravid. Vågar inte tro det men det är det enda jag tänker på. Kan den ha stannat denna gång?

Ruvardag 10. Testdag 2/6. Shit. Nervös.

• missmissis

Grattis till er som plussat!!!

Typ migrän hela dagen igår. Sen kom bruna flytningar.. På kvällen testade jag och det blev minus. Nu har mensen satt igång.. Så ledsen. Trodde jag var gravid denna gång. Fortfarande huvudvärk. Fan.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj