• Söndag

FET/IVF 2015 Maj

Liil skrev 2015-05-17 07:40:33 följande:

Jag har en fundering. 
    Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
    Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

De funderar jag också på, jag har plussat men har bim 20 de och har jätte mycket molvärk, vaknade i natt av molandet och blir jätte nojjig...
  • Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 08:32:27 följande:

Känns lite deppigt när man på första VUL i fredags endast såg två äggblåsor i bra storlek. Om inte fler har växt på sig till på tisdag då nästa VUL är så avbryts detta försök. Har höjt dosen gonal-f och hoppas svara på det. Finns det någon som kan ge mig lite hopp?! Har annars pco-äggstockar med massa äggblåsor men inga fler som växt på sig!

Så var de för mig också, började på 125 slutade på 225, sprutade i 20 dagar och gick från som du två ägg till 30!!!

Tyvärr samarbetade bara höger äggstock så vänster låg för högt.. 12 ägg fick jag ut tyvärr totalfrys och blasto odling pga stor risk för överstimulering. Första återföringen i lördags och positivt test igår
  • Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 08:53:43 följande:
    Oj vad kul, stort grattis!!

Jag har nu höjt från 150 till 187,5 IE. Kan man hålla på och stimulera så länge, skjuter man upp ägglossningen med orgalutran då hela tiden? Körde du med gonal-f?

Var det vid första VUL du hade två ägg då? Hur många hade du vid andra VUL, med tanke på att man fortsatte stimulera dig?
    Jag minns inte tyvärr! Tror jag gjorde 8 eller 9 ultraljud! Körde med gonal :) och japp tog orgalutan länge... Kändes tröstlöst ett tag där men som sagt än så länge verkar de ha gått vägen!!
  • Söndag
    Ia84 skrev 2015-05-17 09:30:14 följande:
    Okej, då förstår jag att du inte minns. Vi får väl se vad dem säger på tisdag, men verkade som att dem ville avbryta om inte fler växt till sig! Vilken klinik har du gått på? Jag går på carlanderska i Gbg.
    Örebro :)
  • Söndag
    MG13 skrev 2015-05-18 14:38:00 följande:

De restriktioner jag fått är sexförbud i två veckor. Ej lyfta tungt. Ej sporta med hopp. Ej bada. Ej sova på mage. Händerna ska inte vara ovanför huvudet för länge. Dricka mycket vätska. Äta vitaminer. Ta medicinerna.

Ej stressa eller utsätta sig för onödiga infektioner.

Leva med 19månaders twins och följa detta, en hel del omöjligt men följer inte detta slaviskt heller.

Oj!

Här får man inga restriktioner mer än lutinus X2 :)
  • Söndag
    Zamira skrev 2015-05-20 06:53:49 följande:

Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).

Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.

Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?

Tyvärr kan de komma efter äggplock eller främst av sprutan som jag förstod det! Hoppas du klarar dig!!
  • Söndag

Klinikens testdag idag!

Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart

Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!

• Söndag
    Coocoo skrev 2015-05-22 08:04:14 följande:
    Grattis! Hur tidigt började du känna mensvärk? Är det FET du gjort?
    tack!

De är FET i ostimulerad cykel som jag gjort! Började mola omkring Ruvardag 3-4 men väldigt väldigt svagt! Omkring dag 7 vaknade jag på natten av världens smärta i magen och var övertygad om att de var kört! Men de gick vägen än så länge.... Plussade gravid 2-3 dag 8!

Är mest molverk nu som sagt ner mot ljumskarna och känns främst på förmiddagarna!

Har haft ett konstigt lugn sen dag 3-4 där det har kännts tryggt på nått sätt.. :)
  • Söndag
    Längta skrev 2015-05-22 08:40:49 följande:
    Stort stort grattis. :)

Ligger på rummet nu och väntar på att komma in på plock snart. Nervös :):)
    Tack!! Lycka till
  • Söndag
    Jennie skrev 2015-05-22 08:36:53 följande:
    Åh, jättestort grattis!! Vad glad jag blir för din skull! Kände du av något annat? Jag är på rd 3 nu och jag nojjar hela tiden över att jag inte känner något. När jag vaknade imorse tyckte jag att jag hade lite lite mensvärk, vilket gjorde mig så glad, men så fort jag klev upp så försvann den. Nu tror jag att det bara var inbillning.

[quote]
    Blomster84 skrev 2015-05-21 12:51:11 följande:
    Har du (och ni andra också för den delen) berättat något för kollegor/chefer på jobbet? Min chef och min kollega vet båda två att vi går igenom ivf. Tyvärr förstår min chef inte hur man kan vilja skaffa barn och min kollega är lika ointresserad hon med. Inte så mycket som ett "hur gick det med äggplocket?" Eller liknande. Suck! Hade en kund som klappade mig på magen och önskade grattis till tillskottet i onsdags. Var så svullen efter äggplocket att hon trodde jag var gravid. Tack för den... Usch vilken dag. 
    Jag har berättat för en kollega. Hon har, precis som jag, pcos, och fick sin son genom IVF. Därför kändes det ganska naturligt att berätta för henne. Hon har låtit mig ställa en massa frågor och berättat om sina erfarenheter. Det har varit skönt.
    Blomster84 skrev 2015-05-21 22:08:05 följande:Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?
    Jag har antingen sagt att jag är sjukt, när jag varit borta hela dagen (ÄP, FET), eller sagt att jag har haft tid hos naprapaten. Jag har ett bra jobb som låter mig jobba hemifrån vid behov.

[/quote]Tack

Det låter lovande! Du ser mitt tidigare svar, glömde bort tröttheten dock, de börjar bli bättre men mellan Ruvardag 3 och 9 sov jag senast 21 om kvällarna och gärna en sväng på em :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj