FET/IVF 2015 Maj
Jag har en fundering.
Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?
Jag har en fundering.
Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?
Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?
Känns lite deppigt när man på första VUL i fredags endast såg två äggblåsor i bra storlek. Om inte fler har växt på sig till på tisdag då nästa VUL är så avbryts detta försök. Har höjt dosen gonal-f och hoppas svara på det. Finns det någon som kan ge mig lite hopp?! Har annars pco-äggstockar med massa äggblåsor men inga fler som växt på sig!
De restriktioner jag fått är sexförbud i två veckor. Ej lyfta tungt. Ej sporta med hopp. Ej bada. Ej sova på mage. Händerna ska inte vara ovanför huvudet för länge. Dricka mycket vätska. Äta vitaminer. Ta medicinerna.
Ej stressa eller utsätta sig för onödiga infektioner.
Leva med 19månaders twins och följa detta, en hel del omöjligt men följer inte detta slaviskt heller.
Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).
Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.
Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?
Klinikens testdag idag!
Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart
Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!