• madich

FET/IVF 2015 Maj

hilo allihop,
    Har varit inaktiv ett tag nu, då jag blev så besviken på avbrutet första försök. Men nu har jag gått igenom ett första IVF försök med 7 fina ägg som alla blev befruktade o av topp kvalitet. Så 1 insatt o 6 till frysen så jag ska väll va nöjd med mitt första försök. Är nu på ruvardag 10 och har TD 8/6 Hoppas hoppas Glad

Vill bara höra med alla om hur de mått under tiden på ruvardagarna. Jag har ont i livmodern till o från hela tiden och även i bäcknet, och idag blev jag super känslig vilken jag bara blir vid mens annars. Mår illa till o från vilket jag vet att man  kan göra av lutinusen. ite ont i brösten men inte farligt. Det kanske är olika för alla, men finns det någon som känner igen sig?
    Lycka till alla o hoppas på många  +  nu!

• madich
    helnil_ skrev 2015-05-31 18:54:01 följande:

Låter ju jättebra! Jag hade lika många ägg som blev befruktade men inte riktigt lika många till frysen :) jag har också ont som lätt mensvärk men för mig är det så tidigt så är svårt att säga om det fortfarande är sviter från äp i måndags. Har ju haft jätteont hela veckan. Jag blir riktigt illamående från och till men det beror nog mest på pillrena jag äter mot överstimulering. Man blir lätt illamående av dom :) jag försöker att inte känna efter så mycket, jag kan ändå inte påverka utgången :)

Va roligt, vi får hoppas att det håller i sig. Jag har haft sjuk huvudvärk idag också allt luktar äckligt och mat smakar konstigt. Nån som känner igen sig? Vågar inte ta ett test än, jag har TD på dag 18 är det sent?
    Jag vet att man inte ska känna efter så mycket men det är svårt när man känner sig så på verkad. Har dessutom en temp på 37,5 svettas o drömmer hela nätterna, låt den här veckan gå fort.
    Håller tummarna för dig =) 

• madich
    En PantherTant skrev 2015-05-31 18:41:49 följande:

Ännu ett plus i tråden! FET 20.5, testdag imorgon med blodprov, men valde att ta ett test ikväll för att vara lite förberedd på resultatet. Och denhär gången verkar det ha lyckats! Nästan otroligt med tanke på att jag hela veckan haft världens diarre (gått ner 3 kg). Härligt!

Grattis =)
  • madich
    helnil_ skrev 2015-05-31 20:19:02 följande:

Dag 18, är det från återinsättningen? I så fall har jag på dag 14. Verkar så olika! Förstår att det är svårt :) håller tummarna för dig med!

Ja jag har dag 18 från återföreningen =)
    Verkar väldigt olika som sagt.
    =)
  • madich
    EricaSE83 skrev 2015-06-01 11:11:13 följande:

Har varit på första vulet idag efter att ha sprutat i fem dagar. Hon såg fem blåsor på ca 10 mm och sen ytterligare några på strax under 10. Så dosen höjdes från 225 till 300 ie Menopur och nytt vul planerat till onsdag. Hon gissade på ägguttag måndag om en vecka.

Känns spontant bättre denna gång, framförallt för att blåsorna är mer jämna i storlek så att vi kan öka i dos. Förra omgången med Gonal F 150 så hade jag 2 ganska stora blåsor på första vulet och sen ett par kring 10 och sen ett gäng mycket mindre. Då kunde vi inte höja dosen för att få fler blåsor eftersom de största blåsorna då hade stuckit iväg för mkt så jag hoppas på att det här jämnare resultatet bådar gott och att höjd dos peppar igång flera av de lite mindre.

Men är glad om bara ett enda ägg blir befruktat och återfört såklart, till skillnad från första gången.

Lycka till alla ni som ruvar!!! Har man kommit så långt så känns det i min värld som att det förr eller senare BORDE funka, förhoppningsvis förr :)

Va skönt för dig=)
    Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med  300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.
    Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.
  • madich
    FruGrävling skrev 2015-06-01 12:26:31 följande:
    Åh vad glad jag blir när jag läser detta. Då finns det ändå hopp för oss.

Fick avbryta vårt första försök i fredags. Låter som liknande scenario som för er. Hade en äggblåsa på ca 20 mm och övriga var små 10 mm eller mindre. Hade tagit en låg dos Gonal (112.5 enheter). Kanske blir det mycket bättre nästa gång med en högra dos.
    Ja jag hade precis så, 1 stor på 22mm o resten små. Men den slutade inte växa på mig utan blev 5,5 cm till slut. Så jag fick åka in o ut på gyn akuten =/
    Men den gick ner så fort jag började pruta med synerela som tur va. Så det kommer nog gå bra för dig. Vi får hålla tummarna =)
  • madich
    FruGrävling skrev 2015-06-01 12:30:49 följande:

Nej nu blev det fel igen.

Tänkte bara be om ursäkt till dig madich. Naturligtvis blir jag inte glad över att du börjat blöda. Det suger rejält. Hoppas att det ändå ska gå vägen för dig.

Så fel det blir när man svarar innan man läst hela texten.

Det är ingen fara. Det känns bara skönt att det finn fler i samma situation mn kan hjälpa o få hjlp7stöttning av. Så tänk inte på det.
    Nu håller vi tummarna för dig =)
  • madich
    Nicka skrev 2015-06-01 19:41:45 följande:
    Tycker jag ligger högt med 250 enheter (;
    Så tråkigt ): fortsatt att blöda?
    Ja dom sa att det inte är så vanligt, men om det är det som behövs så känns det ju skönt att det ändå funkar. Nu får jag vänta på o sätta in de små jag har i frysen =)
    Ja jag blöder ordentligt så jag känner i get hopp faktiskt men
    Måste se det positiv även om det suger lite just nu =)
    Hur går det för dig
  • madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

Hej, Jag har fått precis som dig, men började blöda på dag 12. Har inte vågat testa, då jag vet att jag visar sent. Men blöder du fortfarande? Är det rent blod (ursäkta att jag frågar) Är det klumpar? Har du ont?
    Förlåt alla frågor med jag är undrar också om det finns något hopp =)
    Hoppas det går vägen för dig <3
  • madich
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Va skönt o höra att det faktiskt kan gå vägen.
    Vi får hålla tummarna då =)
  • madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 09:22:05 följande:
    Ja, jag blöder fortfarande som "vanlig mens" och färskt blod med lite småklumpar. Ursäkta detaljer. :)
    jag förstår som sagt ingenting just nu. Hoppas det går vägen för oss! <3
    Ja jag ska testa på måndag och se. Hoppa hoppas hoppas det går vägen för oss, tack för lite stöd =)
  • madich
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Jag måste bara få fråga en annan sak. Jag började ju blöda i måndags och har blödit ganska ordentligt, men nu är blodet helt borta. Hur länge blödde du, dagar i streck alltså?
    Förlåt att jag frågar men det är så mycket tankar hit o dit.
  • madich
    madich skrev 2015-06-03 11:44:47 följande:
    Ja jag ska testa på måndag och se. Hoppa hoppas hoppas det går vägen för oss, tack för lite stöd =)
    Hej igen,
    Hur går det för dig? Jag har nämligen slutat blöda, jätte konstigt. Inte ens något blod på lutinus pinnen.
    Men visst hade du fått ett plus redan?
    Jag ska inte testa för än på måndag och min sambo är bort ihelgen så jag har lovat att hålla mig.Men är så nyfiken nuoch helt förvirrad.
  • madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

Hej igen,

Jag snurrar till allt här o svarar på min egen tråd.
    Hur går det för dig? Blöder du fortfarande? Blödde du mycket? Du hade fått et tplus redan ju.
    Jag började ju blöda i måndags dag 12 och ganska mycket, men nu är allt borta. inte ens blod på lutinus pinnen. Jag fattar ingen ting. Ska inte testa förän på måndag och ska hålla mig tills dess. Men e så nyfiken hur det går för dig =)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj