• maka011

FET/IVF 2015 Maj

Smyger in här..

Är "bara" på rd 3. Men herregud vilka långa dagar det har varit. Förstår inte hur jag ska kunna vänta till 9/6..

• maka011

RD 5 och rosa fläckar på trosskyddet. Skriker inombords. Snälla älskade rara stanna kvar där inne! :, (

• maka011
    Mysan10 skrev 2015-06-02 08:23:02 följande:

Det behöver inte vara dåligt! Till mig sa dom att det kan komma lite blod runt tiden för när man annars skulle få mens även om man är gravid. Och en del får ju liten blödning när embroyt fastnar.

Försöker att hoppas på att det beror på att ägget har fäst. Men försöker även förbereda mig på att det trots allt kanske inte var vår tur. :(
  • maka011
    Gweny skrev 2015-06-02 12:52:52 följande:

Håller tummarna! Behöver ju inte antyda på det värsta.

Liknar mer menshintar nu. :( Testdag om en vecka. En evighet dit.
  • maka011
    Gweny skrev 2015-06-02 20:06:39 följande:

Maka011>> uch långa dgr dit, men försök hålla modet uppe! Har ni i frysen annars?

JMD & lindavik>> lycka till nu med era ruvningar!

Nej var bara ett endaste av 18 plockade som klarade sig hela vägen.
  • maka011

Var med om en lite creapy sak här. Jag läste att katter kan känna av en graviditet tidigare än man kan plussa. Katter har stora förmågor, men tog det med en näve salt. En enorm sådan. Gick och la mig och läste. Då hoppar min ena katt upp, som verkligen aldrig ligger tätt intill eller i knät, och lägger sig intill mig och lägger upp tassarna på min mage och börjar spinna. Idag, på ruvardag 8, syns ett svagt plus på stickan. :)

• maka011
    Jennie skrev 2015-06-04 08:18:53 följande:
    Åh, så mysigt! Jag har också läst att katter brukar komma och lägga sig på magen. Jag ska hem till mina föräldrar i helgen, som har två katter. Jag undrar om de kommer att märka något. Ska bli spännande att se!
    Ja det var det verkligen. :) Håller tummarna för dig!
    Minime11 skrev 2015-06-04 11:02:57 följande:
    Häftigt, grattis!!
    Tack! Vågar knappt tro på det. Är det fortfarande plus på tisdag så kanske det sjunker in lite mer. =)
    Blåblomman skrev 2015-06-04 10:23:22 följande:
    Häftigt. Här har en katt varit inblandad med. Båda gångerna jag blivit gravid har vi varit kattvakt.
    Kul att höra att fler har varit med om detta. Att jag inte bara inbillar mig. =)

• maka011
    JMD skrev 2015-06-07 02:04:12 följande:

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

Rd 10 för mig. Molvärk, ömma bröst, illamående, blir lipig för ingenting.. Charmigt. ;)
  • maka011

Testdag idag och plusset finns fortfarande kvar och har blivit starkare. Inga tvivel nu. Det bor ett litet pyre i min mage. :)

• maka011

Tack för alla gratulationer! Nu börjar nästa väntan. Om 3 veckor är det dags för ultraljud. Hur ska jag kunna vänta så länge??

• maka011
    JMD skrev 2015-06-12 07:39:01 följande:

Rd 10 och idag fick jag ett svagt pluss med clear blue, någon mer som ser det?

Längta: grattis ????

Längta skrev 2015-06-12 07:21:42 följande:
    Men vad roligt! Stort grattis till er båda! :)
  • maka011

Usch.. Nojjar så över att jag håller på att hosta mig till ett missfall. Är tok förkyld och hostar typ oavbrutet. Nu ikväll har det börjat göra ont i tjejmagen när jag hostar.. :( Nån med erfarenhet som kan lugna mig?

• maka011
    Idis90 skrev 2015-06-17 13:19:12 följande:

Åå jag var då dum så jag testade idag på rd fem med blastis. Minus såklart. Jag vet att det är tidigt men man läser ju att många redan plussat på rd fyra. Ni som har plussat, på vilken rd visade det positivt? Kram

Jag plussade på rd 8 med blastis.. Vänta nån dag och försök igen. =)
  • maka011
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Åh nej!! :'( Är så ledsen för er skull! Hade velat ge dig en stor kram nu. <3
  • maka011
    Idis90 skrev 2015-06-18 15:06:30 följande:

Hade du testat tidigare eller var det första testet du tog? Denna väntan är så jobbig, har ställt in mig på att det inte gick den här gången heller. Känns så himla omöjligt att bli gravid. Har aldrig sett ett plus. Men jag ska avvakta ett par dagar och testa igen. Kram

Det var första testet. Chansade eftersom jag börjat må illa och fått ömma bröst. Förstår hur du känner. Har fortfarande inte fått grepp om att jag faktiskt har plussat. Vill se hjärtslagen på vul så jag får bevid, typ. Kram
  • maka011
    Semlan1988 skrev 2015-06-21 10:04:13 följande:

Detta känns ju inte så lovande, har mensvärk idag... Får alltid det en vecka innan den kommer. Det är inte så jag behöver ta en värktablett men den är där hela tiden och molnar :(

Molvärk hör även till en växande livmoder. :) Har det i princip dygnet runt.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-06-21 14:28:15 följande:

Blir så stressad av dessa små blödningar som kommer sedan i onsdags... Jag har ju sett att bebisens hjärta slår och de ytterst små flytningarna som kommer nu är bruna, dvs gammalt blod. MEN jag blir ändå så stressad att något är fel.

Åh vad jag känner igen det där. Försöker att ta det lugnt. Blev så rädd på midsommarafton när det kom en rätt rejäl blödning med klumpar i. Men vi såg ju något som tickade på gyn akuten dan efter.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-06-21 14:35:58 följande:

Ja detsamma hände ju mig, och sedan dess har det kommit små bruna flytningar. Vill så gärna bara få vara glad! Men jag ska försöka :)

Ja verkligen! Vill så gärna vara glad men blir livrädd varje gång det kommer en blödning.
  • maka011
    Dalkullan skrev 2015-06-21 16:51:14 följande:

maka011 och Linda8110 - hoppas att ni ska slippa blödningarna och oron framöver och bara få njuta och känna lättnad istället!

Tack! Hoppas verkligen det med. Är ångest i sin renaste form varje gång.
  • maka011
    Semlan1988 skrev 2015-06-28 10:10:27 följande:

RD 8.

Vad betyder det?

Det där ser ju ut som ett svagt plus! :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj