• lindavik

FET/IVF 2015 Maj

Coocoo skrev 2015-05-27 17:59:18 följande:
    Det stämmer.. har kört det från 1,5 vecka innan insättning och än idag 3 ggr/dag. Beställde från danmark. Nu tror jag ju att det funkar eftersom jag plussat
    Babyklister?? :) Nu blev jag nyfiken! Tell me please.
  • lindavik
    EricaSE83 skrev 2015-05-27 22:39:25 följande:
    Lycka till!!!! Hoppas det lilla fröet stannar och stannar och stannar :)
    Hej!

Nu är vi två ruvare! Lika även där; 1 till mig & 2 till frysen, de andra 2 överlevde inte. Jag har testdag 9/6, så din klinik verkar vara lite mer ivrig än min ;) Åh vad jag hoppas att man lyckas denna gång. Stort lycka till!!!
  • lindavik

Hej på er! Jag fick en blastocyst återförd den 27 maj, jag är alltså på ruvardag 6 idag. Jag är såååå sugen på att testa snart, men har bestämt mig för att avvakta så länge jag kan. Har fått testdag 18 dagar efter äggplocket vilket är 9 juni, men kommer definitivt testa innan. :)

Någon här som nyligen fått en blaso återförd och vilka symtom har ni i så fall? Jag vet inte om jag inbillar mig (första gången ivf för mig) men tycker att jag är mer hungrig än vanligt, blir hungrig oftare, är törstig vilket jag sällan är så jag dricker mer vatten nu, har huvudvärk,  dragningar/ilningar i livmodern samt lite lätt molande mensvärk. Vad tror ni? Gravid i ett väldigt tidigt stadium?

Jag lyckades bli gravid i höstas men fick tyvärr missfall i vecka 10, men har ett minne av att jag kände liknande då som nu i ett tidigt skede. Åh, jag verkligen hoppas att vi lyckas nu!

Lycka till tjejer! <3

• lindavik
    helnil_ skrev 2015-06-06 09:16:18 följande:

Någon av er som varit med om att magen blir väldigt hård och lite utåtputande? Jag försöker att inte lägga någon vikt vid det, vet inte om det betyder nåt. Ni som plussat, hade ni molvärk?

Jag plussade imorse!! På testet stod det "Gravid 2-3". Detta är min första IVF och är idag på ruvardag 10 med en blasto. Jag har haft molande värk till och från i ett par dagar nu. Magen är stenhård, uppsvullen och utåtputande. Jag är gasig och dessutom huvudvärk + att brösten och bröstvårtorna är ömma. Hoppas på ett plus för dig med! :)
  • lindavik
    helnil_ skrev 2015-06-06 22:50:54 följande:

Oj vad spännande! Jag är på ruvardag 8 men har inte testdag förrän ruvardag 15 :) hade du dag 10 eller testade du innan? Vet inte om jag vågar det :) dina symptom låter lite som mina så håller tummarna ;) Man är ju orolig att molvärken är mens men känns samtidigt inte riktigt så. Stort grattis till dig!!! :)

Tack så mycket! :) Jag har testdag på ruvardag 18, vilket är imorgon tisdag, men jag testade som sagt redan i lördags, d.v.s. ruvardag 14. Jag kunde inte hålla mig. :) Jag har fortfarande mina gravsymptom som är om än ännu starkare, men trots detta är jag jättenervös inför den officiella testdagen imorgon då jag tänker testa med gravtestet jag fick av kliniken. Lika bra att testa med deras test på den dagen som de vill att man ska testa. Jag hoppas till högre makter om sådana finns att det visar positivt imorgon bitti. Jag har läst vad andra skriver är inne i andra trådar att "visar testet positivt så är det positivt", så jag hoppas att de har rätt. :) Kliniken vill att vi ringer och meddelar beskedet på testdagen, så jag hoppas verkligen att det positiva svaret i lördags har hållt i sig.
  • lindavik
    JMD skrev 2015-06-07 02:04:12 följande:

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

De symptom jag fick runt ruvardag 8 som fortfarande håller i sig (ruvardag 17 idag) är ömma bröst- och bröstvårtor, svullen och öm mage, ilningar i livmodertappen då och då, molande värk som mensvärk, ökade flytningar, huvudvärk, törstig hela tiden och springer på toa har jag gort mitt i natten under de 4 senaste nätterna för att jag varit så kissnödig och ändå har jag gått på toa precis innan jag har gått och lagt mig. Jag vaknar runt 3 eller 4 på morgonen.

Hoppas att detta är tecken på graviditet för dig. Lycka till!! :)
  • lindavik
    EricaSE83 skrev 2015-06-10 20:36:17 följande:
    Jag är 32 och min läkare sa att vid min ålder har jag 70% chans med blasto... Har aldrig fått nån dock men det va det han sa iaf :) Hoppas samma gäller för dig!!

Jag har också testdag den 24/6 :) Men jag känner mig själv, kommer aaaaaaldrig kunna hålla mig från att testa innan det :D
    Vad har du/ni för "problem"? Man beräknar inte procenten endast på ålder ju utan även på äggstockstyp bland annat. Men hoppas så klart att din läkare har rätt! :)
  • lindavik
    helnil_ skrev 2015-06-13 07:56:39 följande:

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

GRATTIIIIS! :) Det är en underbar känsla när man försökt bli med barn så himla länge. Vi har också hållt på i cirka två år och det tar verkligen knäcken på en!
    Jag är också gravid efter första ivf med blasto och är idag i vecka 6 (5+2). Jag fick tyvärr ett missfall i december och har därför inte riktigt vågat ta ut lyckan till fullo ännu. Visst känns det länge tills att vecka 12 har passerat - herregud en hel evighet! ;)
  • lindavik
    Linda8110 skrev 2015-06-14 21:14:33 följande:
    Vi är på precis samma dag du och jag lindavik :)
    Är det sant? Vad roligt! Med en blasto också? Så heter vi likadant, det måste båda gott för oss! :) Vart bor ni? Har barn sen innan?

Jag kan inte sluta oroa mig för missfall tyvärr hur många ggr om dagen jag än intalar mig att det kommer gå bra. Det är ju bara 25 % risk för missfall, så vi får alla hoppas att vi som är gravida får vara det nu i 8 månader till. :)
  • lindavik
    Linda8110 skrev 2015-06-14 21:14:33 följande:
    Vi är på precis samma dag du och jag lindavik :)
    Är det sant? Gud vad kul! Hur mår du? Vad har du för symtom? Jag tycker jag har blivit så himla trött! Och den molande värken är kvar, liksom spända och ömma bröst. Lite ont i huvudet till och från och JÄTTEtörstig (är aldrig törstig).

Hoppas du mår bra.
  • lindavik
    Linda8110 skrev 2015-06-17 20:03:52 följande:

V.6 och har börjat blöda.... JAG ORKAR INTE DETTA! Bar tungt igår och livrädd för att jag orsakat detta....

Neej! Du KAN inte ha gjort något för att ha förorsakat det. Hur mycket blöder du? Du vet att det är ju inte helt säkert att det är det värsta... eller har du fått det bekräftat?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj