• helnil_

FET/IVF 2015 Maj

Hej tjejer!

Har nu roat mig med att läsa hela tråden :) har varit inaktiv från fl ett tag men känner igen åtminstone gweny, ts sen någon pergotime tråd jag var aktiv i förut :) grattis till alla ni som plussar, förstår att det måste kännas overkligt! Vi har försökt i över två år och börjat med Pergotime, gått vidare till gonal-f med egna försök innan det för några veckor sedan blev bestämt att det blir ett ivf försök. Vi har inga "fel" sambon har mycket bra simmare, jag har väldigt mycket äggblåsor, dock glesa ägglossningar efter att ha ätit p-piller typ 12 år. Gjorde äp i måndags. Själva ingreppet gjorde mindre ont än jag räknat med men efteråt har varit en mardröm. Ont nåt så fruktansvärt, började bli lite bättre igår. Är på gränsen till överstimulerad och ser ut att vara i typ fjärde månaden. Svårt å andas. Men blodproverna har varit bra :) fick ut 14 ägg varav 7 blev befruktade och alla är på 5-dagars odling. Går i Falun. Vet inte hur det gått för äggen men de har inte hört av sig så minst ett borde klarat sig. Så imorgon blir jag också ruvare :) testdag 12/6, kommer inte testa i förväg, att stressa upp sig, leta symptom och oroa sig är inte min grej, det blir bara värre då om det inte funkar. Ska följa er alla med spänning :)

• helnil_

Då ligger vi lika, jag hade insättning idag :) 3 till frysen, 2 som skall odlas två dagar till och sen ev till frysen. När har du fått testdag? Jag har 12/6 :)

PD1984 skrev 2015-05-30 12:00:16 följande:

Då håller vi tummarna att det går vägen för dej :)

Det har gått bra! Fick ett guldägg tillbaka igår o 4 till frysen :)

• helnil_

Ovitrelle kan väl ge utslag på test upp till 10 dagar efter sprutan? Men vet ej hur det funkar när du tar låg dos? Hur kommer det sig att du fått det? Inte hört det förut. När har de sagt att du ska testa?

mom2012 skrev 2015-05-31 13:34:38 följande:

På ruvardag 11 idag med en 5 dagars. Har tagit låg dos ovitrelle som stöd var 3e dag. Haft utslag på gravtest nu mer än 90 timmar efter sista sprutan. Apotekets test gav plus i morse men testlagrets tets bara en svag skugga. ÄL test gav kraftigt plus. Är på bim +3. Ömma bröst ingen mens...inte ens lite rosa på lutinus pinne. Förstår inget. Är allt detta pga ovitrelle eller?

• helnil_

Låter ju jättebra! Jag hade lika många ägg som blev befruktade men inte riktigt lika många till frysen :) jag har också ont som lätt mensvärk men för mig är det så tidigt så är svårt att säga om det fortfarande är sviter från äp i måndags. Har ju haft jätteont hela veckan. Jag blir riktigt illamående från och till men det beror nog mest på pillrena jag äter mot överstimulering. Man blir lätt illamående av dom :) jag försöker att inte känna efter så mycket, jag kan ändå inte påverka utgången :)

madich skrev 2015-05-30 18:54:40 följande:

hilo allihop,

Har varit inaktiv ett tag nu, då jag blev så besviken på avbrutet första försök. Men nu har jag gått igenom ett första IVF försök med 7 fina ägg som alla blev befruktade o av topp kvalitet. Så 1 insatt o 6 till frysen så jag ska väll va nöjd med mitt första försök. Är nu på ruvardag 10 och har TD 8/6 Hoppas hoppas

Vill bara höra med alla om hur de mått under tiden på ruvardagarna. Jag har ont i livmodern till o från hela tiden och även i bäcknet, och idag blev jag super känslig vilken jag bara blir vid mens annars. Mår illa till o från vilket jag vet att man  kan göra av lutinusen. ite ont i brösten men inte farligt. Det kanske är olika för alla, men finns det någon som känner igen sig?

Lycka till alla o hoppas på många  +  nu!

• helnil_

Usch vad tråkigt, beklagar verkligen :( förstår att det är jättesvårt men försök ändå att njuta av sommaren och samla ny kraft. Jag försöker se positivt på om mitt försök nu inte funkar. Då får jag njuta av sommaren med lite mousserande :) vi har försökt i två är och tre månader så jag förstår frustrationen men allt blir mycket jobbigare om man gräver ner sig! Kram

FruGrävling skrev 2015-05-30 22:06:47 följande:

Jag började spruta i måndags för vårt första ivf men efter första ultraljudet igår fick vi avbryta. Jag hade en follikel (eller cysta?) på ca 20 el om det var 22 mm. Övriga folliklar var under 10 mm. Det blev trigger idag och vi får försöka med vanligt enkelt sex. Om det inte funkar (och varför skulle det, jag fick ju ägglossning av Pergotime men vi lyckades ju inte ändå på 6 mån?) så får vi vänta till augusti. Det blir förmodligen en högre dos Gonal-F redan från början då.

Med tanke på PCOS o AMH på 11 o många små äggblåsor trodde de att jag var lättstimylerad o risk för lverstimulering men jag antar att de hade fel. Känns bara så jobbigt nu. Vi har väntat på ivf sen februari o när vi väl får börja går det åt h-vete direkt. Nu blir det ytterliggare en sommar som jag kommer önska vara över direkt.

• helnil_

Grattis!!! :)

En PantherTant skrev 2015-05-31 18:41:49 följande:

Ännu ett plus i tråden! FET 20.5, testdag imorgon med blodprov, men valde att ta ett test ikväll för att vara lite förberedd på resultatet. Och denhär gången verkar det ha lyckats! Nästan otroligt med tanke på att jag hela veckan haft världens diarre (gått ner 3 kg). Härligt!

• helnil_

Är det någon av er som vet hur man räknar veckor till förlossning vid ivf?

• helnil_

Dag 18, är det från återinsättningen? I så fall har jag på dag 14. Verkar så olika! Förstår att det är svårt :) håller tummarna för dig med!

madich skrev 2015-05-31 20:09:45 följande:

Va roligt, vi får hoppas att det håller i sig. Jag har haft sjuk huvudvärk idag också allt luktar äckligt och mat smakar konstigt. Nån som känner igen sig? Vågar inte ta ett test än, jag har TD på dag 18 är det sent?

Jag vet att man inte ska känna efter så mycket men det är svårt när man känner sig så på verkad. Har dessutom en temp på 37,5 svettas o drömmer hela nätterna, låt den här veckan gå fort.

Håller tummarna för dig =) 

• helnil_

Ja men ger inte det utslag på testerna då? Det kanske är för liten dos för att det ska göra det? Håller självklart tummarna för att dina plus stämmer :) SJ

mom2012 skrev 2015-05-31 20:31:26 följande:

Helnil jag tog en full dos ovitrelle för ägglossning sen fortsatte min behandling med extra hcg stöd varannan och var tredje dag.

• helnil_

Jag får sällan blåmärken av gonal-f de sprutorna är så tunna. Däremot de sprutorna jag tar nu, blodförtunnande pga höga värden/risk för överstimulering, de är så tjocka så man måste pressa in dem. De har jag fått massa fula blåmärken av. Men blir ju lätt så om man kommer emot blodkärl :/ om det gör ont när jag försöker trycka in så brukar jag byta ställe och testa igen tills det inte gör ont. Så nu får jag nästan inga blåmärken :)

Semlan1988 skrev 2015-06-04 23:16:55 följande:

Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/

Tack för svar!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj