• 1983an

FET/IVF 2015 Maj

MadArp skrev 2015-06-25 06:30:12 följande:

Hej Alla ni kämpar!

Jag läser allt i denna tråd, men har inte själv skrivit på mkt länge.

Vi har gjort 3ivf försök och alla misslyckatst. 1 försöket inga ägg blir befruktade, 2 försöket 6 ägg ut 3 blir befruktade nu med icsi, får ett, 2 dagar tillbaka och 1 st blastocyst till frysen. Inget fäster. Sista försöket 13 ägg ut, 11 blir befruktade alla odlas vidare mot blastocyster. Endast 1utvecklas tillblastocyst alla andra avstannar i sin celldelning således inga till frysen. Får blastocysten tillbaka, som alla ggr tidigare blödning på ruvardag 9 (14).

Enligt läkarna inga fel på oss allt ser bra ut men ändå så går det ju extremt trögt för oss...

Till min fråga efter detta långa utlägg, har ni andra gjort mer utredningar under er ivf-tid?

Vet all statistik att det kan behövas många försök osv men det känns som om vi trampar i motvind... Nåt fel måste det ju vara när äggen inte ens fäster till och eller inga ägg klarar av att utveckla sig.

Vad mer kan jag säga och begära av kliniken? Hjälp!!

Förslag, tips???

Hej! Vi är i samma situation, har precis avslutat vårt tredje försök, vi gick på Akademiska. Vi är generellt missnöjda med dom men det är en helt annan historia..

Det vi har valt att göra är att följa 3 andra pars fotspår, varav en är min bästa vän. Vi ska åka till en klinik i Estland. Vi åker förmodligen redan nu på måndag om min mens kommer idag eller imorgon.

De har åkt dit och tagit prover och gjort VUL och fått hjälp till slut men andra rekommendationer än de ger här i Sverige. Två av dom har fått info om att de har överaktiv immunförsvar. De tar lite fler prover här än i Sverige men har även andra gränsvärden på vissa prover. Alla tre har nu barn, jag vet inte om det kommer hjälpa oss min vi vill försöka allt. När vi fått svar/diagnos från dom kommer vi gå vidare privat här i Sverige.

Vår bakrund är att jag har endometrios, sen PCO (inte pcos) och är lite svår att stimulera för jag har väldigt många ägg, men reagerar trots det bäst på högre doser och har blivit överstimulerad. troligtvis endon som ställer till det. Behandlingarna har sett ut:

1a: ett ET och ett FET varav fet blev graviditet missfall v8. 6 ägg totalt

2a ett ET och ett FET 6 ägg totalt

3e utplock inga embryon som gick att använda (räknades inte som ett försök)10 ägg totalt

4e fick avbrytas för att de råkade ge mig för låg startdos

5e ett ET med två halvbra embryon för att det var sista gången. 17 ägg totalt

Hur har ni tänkt gå vidare nu? Ska ni gå vidare privat?
  • 1983an
    Semlan1988 skrev 2015-06-28 11:34:07 följande:

Tog ett test igår kväll och det fanns där redan då, nästan osynligt men ändå där. Starkare idag men fortfarande väldigt svagt. Känner ett växande hopp och samtidigt en värkande oro :/

Tycker också.det ser ut som ett svagt plus :) Men vänta två dagar tills du testar igen då brukar nivåerna dubblas ungefär
  • 1983an

Vad kul att läsa så många positiva historier! :)

En knäpp fråga men någon som vet något sätt som kan sätta igång en sen mens? Hade utslag på äl stickan den 9e och skulle fått mens i torsdags, men inget händer. Neg grav test. Gjorde ett utplock/insättning som misslyckades den 23 maj, så den är väl rubbad efter det. Men nu vill jag att den ska komma så vi kan komma vidare. Så har någon något tips så är det välkommet! :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj