• Pommac1

FET/IVF 2015 Maj

PD1984 skrev 2015-04-25 07:33:29 följande:

Ja jag brukar nysa men det va inte så farligt igår :) nä jag håller med dej! Hade för mej det smakade värre haha

Nu är det bara att vänta på blödningen. Tänk att man kan längta efter blod! :)
  • Pommac1

Nu kommer nog mensen snart eller ska jag säga sprayblödningen?! Börjar anan blod. :) kul! Hoppas den dyker upp ordentligt idag eller i morgon så kanske jag får börja med sprutorna nästa helg.

• Pommac1

Ni som tagit Suprecur två gånger. Upplevde ni det olika? Förra gången fick jag jätteont i huvudet ofta. Denna gång visar vågen 3 kg plus!!! Jag blev helt skräckslagen igår när jag ställde mig på vågen. Jag dricker mycket vatten men behöver inte kissa så ofta. Så jag antar att jag samlar på mig en del. Jag har även mens som kan bidra och jag har tränat hårt tre dagar i rad. Så jag hoppas att detta bara är vatten i kroppen och att det försvinner snart.

• Pommac1

[quote=75254564][quote-nick]En PantherTant skrev 2015-05-05 08:17:21 följande:[/quote-nick]

Jag känner inte till läkemedlen du tar, men för mig innebär ivf alltid viktproblem. Direkt jag börjar ta hormonerna tror min kropp jag är gravid, och börjar lagra fett. Det i kombination med att jag så gott som pausar träning under behandlingarna (rädd för skador pga extra hormonerna, och förbud mot hård träning) och kanske äter mera som tidsfördriv så ger flera extra kilon varje månad. Startade på 64 kg, nu efter en misslyckad FET ligger jag på 66 kg.

[/

Skönt att höra att det är fler! Jag tar dock inga hormoner just nu utan jag stänger av produktionen av ägg med Suprecur och sedan när jag börjar med sprutorna så produceras äggen.

• Pommac1

Hej å hå! borde sova nu. Ska till sjukhuset och ta blodprov tidigt i morgon. Hoppas jag får börja med sprutorna och sänka dosen på sprayen. Har levt med världens huvudvärk det senaste dygnet och det går inte över med alvedon (jag trodde jag skulle dö i natt av min huvudvärk) men jag lyckades somna efter två alvedon (så lite måste det tydligen ha hjälpt). Har inte lika ont idag men jobbigt när värken ligger och gror där hela tiden.

• Pommac1

Tog blodprov i morse och kliniken ringde idag och jag ska börja med sprutorna ikväll. Så skönt. Hoppas jag slipper huvudvärken nu. :) har äggplock troligen i början av v21.

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-07 20:43:59 följande:

Vad roligt vi ligger ganska lika. Bärjade med sprutan igår. Också plock början på v 21 :)

Åhåå. Då kanske vi blir samtidigt. Jag hoppas och tror att det blir på måndagen. Jag fick börja med en hög dos direkt denna gång så jag hoppas det bara blir ett VUL. Har VUL nästa fredag och blodprov på tisdag.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-08 11:25:04 följande:

Spännande var går du?:)

Jag tar menopur 150 enheter nu ibe dagar sen går ja mer till 131 och nässpra i ena näsborren 2 ggr om dagen.

Blodprov på måndagen och ultraljud på onsdagen. :)

Så nu känns de ganska nära :),

Vi gör ivf i Umeå. Ni? Jag tar 300 enheter menopur och sprayar med Suprecur 3 gånger om dagen. Sist jag hade menopur så svarade jag så segt på medicinen så därför är den så hög nu. Nu blir jag dock orolig då min man har lyckats bli sjuk i feber. Hag är rädd att spermiekvaliteten kan bli dåligt. Vi ska visserligen göra ICSI men ändå. :(
  • Pommac1

Min man haft väldigt blandande provsvar när han lämnat spermaprov. Därför blir jag lite orolig nu när han haft feber. Men vi hoppas det ska gå bra. Vi ska ju göra ICSI så det borde ju gå. Sist hade jag 9 fina ägg men inget blev befruktat tros ca 60 % bra rörlighet. Jag antar att det är det här som ställer till det för oss.

• Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-09 20:34:03 följande:

Oj, det låter trist! Att man inte använde ICSI redan då? Just to be sure, eftersom provsvaren var blandade. Har ju hört om där man gör ICSI på hälften. Bra att ni tar alla med ICSI denna gången då!

Ja, det är väl helt klinikens fel. Tyckte att de var riktigt klantiga. De hade räknat med att äggen skulle bli befruktade då nästan alla ägg blev befruktade första fången vi gjorde ivf. Dock var kvalitet på äggen dåliga då (vi hade gonal-f då).
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj