• JMD

FET/IVF 2015 Maj

Stort grattis till alla pluss!!!!

Denna veckan har verkligen varit up and down. ....... I onsdags låg jag o grät för att jag inte fick jobbet som jag sökt och så gärna ville ha. Idag var jag på återbesök för o kolla slemhinnan, har ätit progynon i 2 veckor och jag har ju varit så övertygad om att jag hade en cysta, men i gen cysta och slemhinnan var 12-13mm tjock TJOHOO! Så det blir återföring på tisdag OCH när jag är inne hos läkaren ringer det från min praktikplats, (där jag sökte jobbet som jag inte fick) o nu ser det ut som jag får jobba 3 mån över sommaren iaf.

En helt fantastisk avslut på en vecka som inte började så bra.

Kram kram

• JMD

Idag har jag fått tillbaka ett 3-dagars fryst, nu är det bara den långa väntan till testdagen. Känns helt overkligt.

Kram kram

• JMD

Vad har ni haft för symptom efter insättning? Gjorde ju FET igår och nu på morgonen när jag gick upp så fullkomligt rann det ur flytning från mig (ursäkta detaljer) vattnigt genomskinlig flytning inte som ett lutinen. Någon mer med denna erfarenheten?

• JMD

RD3 här o har haft molvärk sen igår o mannen "klagar" på mitt humör som åker berg o dalbana o säger att det är ett gott tecken =D vi får väl se.

Kram o trevlig helg.

• JMD
    lindavik skrev 2015-06-06 10:28:45 följande:

Jag plussade imorse!! På testet stod det "Gravid 2-3". Detta är min första IVF och är idag på ruvardag 10 med en blasto. Jag har haft molande värk till och från i ett par dagar nu. Magen är stenhård, uppsvullen och utåtputande. Jag är gasig och dessutom huvudvärk + att brösten och bröstvårtorna är ömma. Hoppas på ett plus för dig med! :)

Grattis =D
  • JMD

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

• JMD
    Jennie skrev 2015-06-07 09:14:35 följande:

Jag fick en blödning igår och fick panik. Helt säker på att jag fått missfall. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och kvinnan sa först att det finns inget att göra just nu, utan att jag skulle avvakta till måndag och ringa till gynekologen då istället. Jag började storgråta och förklarade min situation och hur jag kämpat för att komma hit. Då blev kvinnan genast mer hjälpsam, berättade att hennes dotter genomgått flera IVF-behandlingar och ringde till akuten och frågade om jag kunde komma in. Det gick bra, så sagt och gjort åkte vi in och efter några timmar kunde jag gå träffa en gynekolog. Hon gjorde VUL och kunde se att gulhinnesäcken är kvar, men såg inget embryo. Men hon sa att det är för tidigt (jag är i v5+2) att se nåt.

Nu har blödningen slutat och jag vet att gulhinnesäcken är kvar. Kan jag slappna av lite nu? Nån med erfarenhet?

Håller tummarna att pyret stannar kvar. Jag har haft blödningar till och från med båda mina barn så det behöver inte betyda något. Kram
    helnil_ skrev 2015-06-07 10:15:20 följande:

Massa symptom. Större ömma bröst. Väldigt konstig i magen, kan inte gå på toa så ofta och igår fick jag världens magsmärtor. Illamående då och då. Molvärk mest hela tiden. Uppsvälld och hård mage. Extra känslig, gråter väldigt sällan men har gråtit flera gånger senaste veckan. Försöker å inte hoppas för mycket men nånting händer i min kropp iaf!

spännande,vilken dag är du på?
    maka011 skrev 2015-06-07 10:31:13 följande:

Rd 10 för mig. Molvärk, ömma bröst, illamående, blir lipig för ingenting.. Charmigt. ;)

Ja visst är man charmig som att i ena stunden vara en drake och allt är skitjobbigt till nästa stund så är allt underbart =D
  • JMD
    Ia84 skrev 2015-06-07 12:18:16 följande:

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 

Grattis till alla er andra som plussat!!

Grattis =D
    Tussebus skrev 2015-06-07 16:03:04 följande:

Hej! Är inne på Rd 5 efter Fet på Huddinge med två-dagarsembryo som utvecklats från fyra till åtta celler när det var dags för insättning. Det kändes positivt. Sen igår började jag misströsta då jag började få ömma och svullna bröst och humöret svänger hela tiden. Var helt säker på att mensen va på G, tills jag ramlade in här.

Jag har satt in ett tredagars i tisdag så då är vi ju lika =D
  • JMD
    Linda8110 skrev 2015-06-08 06:51:04 följande:

RD 13 idag med 5-dagars och jag testar POSITIVT!!!! Helt magiskt!!! Jag hade slutat tro på att detta skulle kunna fungera. Snälla lilla bebis stanna kvar i magen nu 

Grattis =D
  • JMD
    helnil_ skrev 2015-06-10 06:45:03 följande:

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

Grattis =D

Rd 8 och idag kunde jag inte hålla mig från att testa.......... köpte doc morris o testa nu på em, vart så klart negativt men efter 5 min kan jag se ett positivt resultat. Får köpa ett nytt o testa på morgonurin. Riktig testdag är först på tisdag. Ömma bröst, trött och svullen mage.
  • JMD

Rd 10 och idag fick jag ett svagt pluss med clear blue, någon mer som ser det?

Längta: grattis ????
  • JMD

Tack alla :) svårt att fatta att vi ska bli 3-barnsföräldrar....... Mycket som händer nu i mitt liv. Fick 3-mån visstidsanställning på praktikplatsen där jag är nu och har till 99% fått jobb till hösten =D

Så nu kommer ju planeringen o det praktiska, vi behöver större bil =O

Kram o trevlig helg alla Goa kämpare!!!

• JMD
    helnil_ skrev 2015-06-13 07:56:39 följande:

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

Grattis =D man brukar få göra ett VUL vid v6 ca o min läkare sa att om man ser hjärtat slå så ska det mycket till för att det ska hända något.
  • JMD

Idag är jag allt annat en glad :(

Testade ju positivt på Rd 10 med ett svagt plus. Testade om idag Rd 15 och idag är plusset så svagt så man kan knappt se det.

Vill bara lägga mig ner o skrika, gråta, varför???? Finns väl inget hopp kvar :(

• JMD

Tack alla.

Jag har testat med både clear blue och doc morris, alla har gett positivt resultat men svagt o i morse var det knappt synligt med clear blue plus. Pratade med mottagningen idag och bm trodde att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs embryot har varit befruktat och börjat dela sig men inte fastnat. Vi kom överens om att fortsätta med lutinus och progynon över helgen och ta ett nytt test på måndag för att vara helt säker på att det inte är något kvar.

Har lärt mig en sak iaf, att aldrig testa innan BIM igen.

Kram och tack för att ni finns.

• JMD
    Linda8110 skrev 2015-06-17 20:03:52 följande:

V.6 och har börjat blöda.... JAG ORKAR INTE DETTA! Bar tungt igår och livrädd för att jag orsakat detta....

Jag har blött med båda mina v6-8 till och från så det behöver inte betyda mf.

Kram
  • JMD
    Linda8110 skrev 2015-06-19 17:50:39 följande:

Bebisens hjärta slår!!!! Är så magiskt lycklig!

Underbart :)
  • JMD
    Linda8110 skrev 2015-06-19 17:50:39 följande:

Bebisens hjärta slår!!!! Är så magiskt lycklig!

Underbart :)
  • JMD

Testade med digitaltest idag och det var som väntat negativt :(

Vi har ett embryo kvar i frysen så det får bli nya tag efter sommaren.

Många kramar till er :)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj